pregnylistä allergiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vuokko-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vuokko-75

Jäsen
25.08.2008
155
0
16
Sain keskiviikkona inssin yhteydessä pistoksen pregnyliä kankkuun. Pistokohtaan tuli halkasialtaan noin 5 cm punainen kuumottava läntti. Perjantaina huomasin, että pistopuolella nivustaipeessa oli turvonnut imusolmuke. Nyt on ihottumaläntti alkanut vaaleta, mutta imusolmuke on yhä turvonnut ja jotenkin on tuo nivustaivekin arka. Onko muilla ollut vastaavia oireita?

En nyt ole ollut kauhean huolissani, sillä muistaakseni joskus olen jonkin perusrokotteen yhteydessäkin saanut imusolmukkeet turpoamaan, eli kenties kyse on ihan normaalista reagoinnista.

Luulen, että voi olla ihan normaalia. Joillain nimittäin turpoaa imusolmuke aina ovulaation aikoihin siltä puolelta, jolta munis irtoaa. Eli ehkä se on vaan hyvä merkki. Mulle pregnyl on aina laitettu mahaan ja kipeäksi se kohta on aina tullut.

Luulen myös, että ihan vaaratonta. Minulle myös pregnyl laitettiin mahaan, mutta hoitaja varoitti, että voi nousta kananmunan kokoinen kutiava paukama.
Ei tullut kylläkään paukamaa, mutta aristava se kohta oli.

En oo kotona nyt, enkä voi tarkistaa, et oliko se just pregnyl, joka mulle aiheutti reaktion. Pistoskohta tuli heti punaiseksi ja kutiavaksi (pistin mahaan), mutta se on kuulemma suht tyypillinen reaktio. Sen lisäksi kuitenkin tuli limakalvoreaktio suuhun eli alkoi ahdistaa. Sain sit korvaavan lääkkeen. Mutta en oo nyt ihan varma oliko kyseessä pregnyl vai joku toinen piikki. Sori huono vastaus.

mulla myös Pregnyl aiheutti kutisevan turvonneen pläntin mahaan, näytti jopa siltä, että siihen olisi tullu mustelma!mut ei haittaa kohta pistän uudelleen... toivottavasti pian!

Uusimmat

Yhteistyössä