pph

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Mietin vaan että kuuluuko perhepäivähoitajan tehdä lasten kanssa päivän aikana jotain ns. "opettaviajuttuja"? Kuuluuko esim. askartelut päiväohjelmaan? Onko näistä jutuista olemassa jotain säädöstä tms.? Meidän lapset on olleet eräällä pph n. vuoden, eikä kertaakaan ole kotiin tullut ainuttakaan askartelutyötä, piirrustusta tms. Pihassa heillä ei ole mitään muuta lasten juttuja kuin pieni hiekkalaatikko ja leikkimökki. Asuvat aika korvessa, joten esim. leikkipuistoa tms. ei ole lähimaillakaaan.
Tässä välillä lapsemme oli pari kuukautta eräässä toisessa pph ja sieltä kerkesi sinä aikana tulla monta askartelutyötä kotiin jne.
Kertokaa kommentteja asiasta.

En usko että on olemassa säädöksiä, ainakaan mun tietoon ei semmosta oo tullu. Kun itse toimin pph:na noudatin itse suunnittelemaani viikko ja päivä-ohjelmaa johon kuuluivat mm. leikkihetket, lukuhetket, askartelu lähes viikottain ja pienet retket.

Ei ole.
Se ärsyttää kun olivat tehneet isänpäiväkortin, mutta mulle ei tullut äitienpäiväkorttia. :snotty:

Eihän se varmaan pakko ole, mutta me kyllä askarrellaan aika paljonkin.
Leivomme myös, askartelua se pullan ja sämpylän leipominenkin on.
Viimeksi olemme pääsiäistipuja askarreltu. Virpomisoksat myös teimme.
Nyt suunnitelmissa vappunaamarit tai päähineet.
Äitienpäivää vielä mietin, kun laitoimme kukan siemeniä multaan kasvamaan ja tällä kertaa annamme äitienpäivälahjaksi lasten kasvattamat kukat. Kortti on vielä mietinnän alla.

Joskus lauletaan, lorutellaan ja satu luetaan melkein joka päivä.

Varmaan riippuu paljon hoitajasta, kuin kiinnostunut hän on itse askarteluista ym.
Ja vaikuttaa myös sekin, millainen lapsiryhmä on.
Jos on esim. useampi ihan pieni 1-3v. niin eipä silloin kovin ihmeellisiä ne askartelut voi olla.
Mulla itsellä on nyt 2-5 vuotiaita, joten heidän kanssa on ihan erilaista askarrella, kuin jonkun ihan taaperon kanssa.

Yhteistyössä