Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Aihe vapaa
Pph:t tai päiväkodin hoitajat, mielipide 2 veen päiväuniasiaan?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="a.p., post: 24742029"]</p><p>Taas tulin kurkkaamaan..</p><p></p><p>Eilen illalla olin kyllä ihan rikki, asiaan ei siis ole tullut mitään muutosta. Arkisin homma menee niin että yritän päästä itse iltatoimiin jo kun lapset on vielä hereillä. Pienempi poika on nukahtanut melkein kellontarkasti 21.30-21.45 joka ilta. Odottelen jo usein omassa sängyssä koska hän sammahtaa ja sitten itsekin unten maille, unen saaminen tosin itselläni kestää aina ainakin puoli tuntia kun on vähän sellainen taipums ollut koko ikäni. Lapset heräili koko viikon yhden ja kahden välillä jompi kumpi muutamia kertoja jostain syystä ja itsekin havahduin aina, muutamana yönä piti antaa astmapiippua jommalle kummalle. </p><p></p><p>Olin eilen vaan tosi väsynyt, käytiin illalla kylässä ja haaveilin lasten nukahtavan puolen tunnin automatkalle kun ajeltiin pimeässä kotiin ysin maissa ja ilta oli ollut touhukas. Lopputulos oli, että pienempi sälli sammui kotona vasta 22.20 raskaan hoitoviikon päätteeksi!! (Oli siis herännyt aamulla 6.15 ja nukkunut hoidossa sen 12.20-14) Makaili pääsääntöisesti unta odotellessaan ihan rauhassa sängyssään, pari kertaa tuli selittämään jotain epämääräistä ja talutin hänet vaan sänkyyn takaisin. Isoveli nukahti heti kotiin päästyämme. Itse sain onneksi vedellä aamulla pitkään unta ja se teki tosi hyvää, mies nousi poikien kanssa seiskalta jolloin molemmat heräsivät omia aikojaan (nukkuivat siis kolmisen varttia pidempään kuin hoitoaamuina). </p><p></p><p>Itse tarvisin unta sen 8 tuntia yössä ja harvoin sen saan, vaikka nukahtaisin samaan aikaan nuoremman kanssa, kun yöuneen tulee keskeytyksiä lasten herätessä eikä uni tule hetkessä itselleni illalla silmään. Huomaan sen, että alkaa välit kiristyä miehen kanssa kun ei käytännössä saada hetkeäkään aikuisten aikaa viikolla. Nimenomaan kaipaisin aikaa ihan vaan vaikka olla ja istua sohvalla. Viikko sitten mentiin iltapäiväksi ja illaksi kaksin syömään yms kun mamma otti pojat, mutta oltiin niin väsyneitä että meni lähinnä kinasteluksi ja olisi ollut parempi jos oltaisiin saatu olla kotosalla. </p><p></p><p>Mielestäni ei ole mitenkään kohtuuton oletus, että jos koko perhe herää aamulla aikaisin samaan aikaan, lasten pitäisi nukahtaa vaikka tuntia ennen aikuisia iltaisin noin niin kuin perusarjessa. Silti meillä jäisi koko perheen yhteistä aikaa joka arkipäivä yli 5 tuntia hoito- ja työpäivän jälkeen. En vaan millään jaksaisi tätä tilannetta, nyt on sen puolisen vuotta pysynyt samana nuoremman pojan nukkumisen osalta. Pojat ulkoilee aamupäivisin säässä kuin säässä hoidossa vähintään 2 tuntia ja iltapäivisin 1,5 ja kohtuullisella säällä jatketaan kotona ulkoilua hoitopäivän jälkeen. Telkkarin tuijotus rajottuu ylen pikkukakkoseen ja joskus sitä ennen tulevaan lastenohjelmaan, max tunti siinä keskellä meidän koti-iltaa. Muuten telkkari on yleensä kiinni, ennen katsoin sitä poikien nukahdettua mutta eipä jää siihen enää aikaa. </p><p></p><p>Lukaisin tossa sen uuden kotimaisen pikkulasten uniongelmia käsittelevän kirjan, muttei siinä oikein ollut mitään mitä ei jo jossain vaiheessa olisi kokeiltu. Allergiatkin on tällä hetkellä tasapainossa ja hyvässä hoidossa. </p><p></p><p>Mieli on aika maassa asian suhteen ja varsinkin, kun kaikki tutu vaan kauhistelee pojan unimääriä ja näen että he ajattelee meidän tekevän jotain radikaalisti väärin. Ainut mitä itse keksin, on se tutin jättäminen pois. Joku siinä sitten ehkä meni huonosti koska siitä kaikki viime keväänä alkoi. Tosin poikamme ei millään tavalla koskaan sanallisesti protestoinut sitä tuttiasiaa, en sitten tiedä mitä pienessä päässä liikkui. </p><p></p><p>Ankealta tuntuu, kun itse olen työssä jossa kohtaan ja tuen pienten lasten perheitä ja varsinkin niitä huonosti voivia. Periaatteessa siis pitäisi olla keinoja selvityä arjen haasteista, mutta sormi menee kyllä tässä asiassa suuhun.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="a.p., post: 24742029"] Taas tulin kurkkaamaan.. Eilen illalla olin kyllä ihan rikki, asiaan ei siis ole tullut mitään muutosta. Arkisin homma menee niin että yritän päästä itse iltatoimiin jo kun lapset on vielä hereillä. Pienempi poika on nukahtanut melkein kellontarkasti 21.30-21.45 joka ilta. Odottelen jo usein omassa sängyssä koska hän sammahtaa ja sitten itsekin unten maille, unen saaminen tosin itselläni kestää aina ainakin puoli tuntia kun on vähän sellainen taipums ollut koko ikäni. Lapset heräili koko viikon yhden ja kahden välillä jompi kumpi muutamia kertoja jostain syystä ja itsekin havahduin aina, muutamana yönä piti antaa astmapiippua jommalle kummalle. Olin eilen vaan tosi väsynyt, käytiin illalla kylässä ja haaveilin lasten nukahtavan puolen tunnin automatkalle kun ajeltiin pimeässä kotiin ysin maissa ja ilta oli ollut touhukas. Lopputulos oli, että pienempi sälli sammui kotona vasta 22.20 raskaan hoitoviikon päätteeksi!! (Oli siis herännyt aamulla 6.15 ja nukkunut hoidossa sen 12.20-14) Makaili pääsääntöisesti unta odotellessaan ihan rauhassa sängyssään, pari kertaa tuli selittämään jotain epämääräistä ja talutin hänet vaan sänkyyn takaisin. Isoveli nukahti heti kotiin päästyämme. Itse sain onneksi vedellä aamulla pitkään unta ja se teki tosi hyvää, mies nousi poikien kanssa seiskalta jolloin molemmat heräsivät omia aikojaan (nukkuivat siis kolmisen varttia pidempään kuin hoitoaamuina). Itse tarvisin unta sen 8 tuntia yössä ja harvoin sen saan, vaikka nukahtaisin samaan aikaan nuoremman kanssa, kun yöuneen tulee keskeytyksiä lasten herätessä eikä uni tule hetkessä itselleni illalla silmään. Huomaan sen, että alkaa välit kiristyä miehen kanssa kun ei käytännössä saada hetkeäkään aikuisten aikaa viikolla. Nimenomaan kaipaisin aikaa ihan vaan vaikka olla ja istua sohvalla. Viikko sitten mentiin iltapäiväksi ja illaksi kaksin syömään yms kun mamma otti pojat, mutta oltiin niin väsyneitä että meni lähinnä kinasteluksi ja olisi ollut parempi jos oltaisiin saatu olla kotosalla. Mielestäni ei ole mitenkään kohtuuton oletus, että jos koko perhe herää aamulla aikaisin samaan aikaan, lasten pitäisi nukahtaa vaikka tuntia ennen aikuisia iltaisin noin niin kuin perusarjessa. Silti meillä jäisi koko perheen yhteistä aikaa joka arkipäivä yli 5 tuntia hoito- ja työpäivän jälkeen. En vaan millään jaksaisi tätä tilannetta, nyt on sen puolisen vuotta pysynyt samana nuoremman pojan nukkumisen osalta. Pojat ulkoilee aamupäivisin säässä kuin säässä hoidossa vähintään 2 tuntia ja iltapäivisin 1,5 ja kohtuullisella säällä jatketaan kotona ulkoilua hoitopäivän jälkeen. Telkkarin tuijotus rajottuu ylen pikkukakkoseen ja joskus sitä ennen tulevaan lastenohjelmaan, max tunti siinä keskellä meidän koti-iltaa. Muuten telkkari on yleensä kiinni, ennen katsoin sitä poikien nukahdettua mutta eipä jää siihen enää aikaa. Lukaisin tossa sen uuden kotimaisen pikkulasten uniongelmia käsittelevän kirjan, muttei siinä oikein ollut mitään mitä ei jo jossain vaiheessa olisi kokeiltu. Allergiatkin on tällä hetkellä tasapainossa ja hyvässä hoidossa. Mieli on aika maassa asian suhteen ja varsinkin, kun kaikki tutu vaan kauhistelee pojan unimääriä ja näen että he ajattelee meidän tekevän jotain radikaalisti väärin. Ainut mitä itse keksin, on se tutin jättäminen pois. Joku siinä sitten ehkä meni huonosti koska siitä kaikki viime keväänä alkoi. Tosin poikamme ei millään tavalla koskaan sanallisesti protestoinut sitä tuttiasiaa, en sitten tiedä mitä pienessä päässä liikkui. Ankealta tuntuu, kun itse olen työssä jossa kohtaan ja tuen pienten lasten perheitä ja varsinkin niitä huonosti voivia. Periaatteessa siis pitäisi olla keinoja selvityä arjen haasteista, mutta sormi menee kyllä tässä asiassa suuhun. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa ISÄ?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Päiväkoti-ikäisen sairastelu
5 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Perhe-elämä
2.
Persujen gestapoon 12 000 hakijaa
15 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Vihreiden isotissinen Sohvi Virta näkee pahaa unta presidentti Donald Trumpista
34 min sitten
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Amerikan yhdysvaltojen presidentti Donald Trump romauttaa öljyn hinnan
37 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Mitkä oli ne maat, joissa OrpoPurran hallitus jakaa lentolippuja suomeen?
43 min sitten
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Suomalaisten naisten aivot ovat hyvin pestyjä
45 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Saksan vihervasemmistolainen hallitus uhkaa kaatua - kriisikokous tänään
51 min sitten
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Suomi on mennyt persustavalaatuisesti rikki
Tänään 14:41
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Seksihaluissa on eroja sukupuolten välillä
Started by Johnny Appleseed
Maanantai klo 22:43
Luettu: 846
Aihe vapaa
2.
Setis lienee ainoa mies palstalla, joka on saanut naiseltaan tämän hauskan ja vihjailevan videon. (Ekko ja Alepa voivat sivuuttaa tämän ketjun 🤣)
Started by vierailija
Maanantai klo 00:02
Luettu: 817
Aihe vapaa
3.
Ollaanko me joku Yhdysvaltojen osavaltio?
Started by vierailija
Eilen 08:17
Luettu: 701
Aihe vapaa
4.
"Taloustieteilijöillä on nyt suomalaisille hyviä uutisia"
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:17
Luettu: 585
Aihe vapaa
5.
Trump: ”Minua ei haittaisi, jos joku ampuisi kampanjatilaisuudessa paikalla olevia toimittajia”. Palstan Trump-fanit, onko OK sanoa noin?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:27
Luettu: 564
Aihe vapaa
6.
Miten oikeasti pärjäisitte pidemmän sähkökatkon yli?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 12:23
Luettu: 380
Aihe vapaa
7.
Relaatio 1062
Started by vierailija
Maanantai klo 11:04
Luettu: 344
Aihe vapaa
8.
Trumpin onnitteluketju 2024🇺🇸
Started by vierailija
Maanantai klo 20:42
Luettu: 319
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Onnenarpa ja Janne Antin
3 min sitten
Aihe vapaa
3.
Leikkeleitä ei enää suositella leivän päälle.
3 min sitten
Aihe vapaa
4.
Päiväkoti-ikäisen sairastelu
5 min sitten
Perhe-elämä
5.
Vihreiden isotissinen Sohvi Virta näkee pahaa unta presidentti Donald Trumpista
5 min sitten
Aihe vapaa
6.
Relaatio 1051
Latest: NonnaNoppa
10 min sitten
Aihe vapaa
7.
Persujen gestapoon 12 000 hakijaa
15 min sitten
Aihe vapaa
8.
Mitkä oli ne maat, joissa OrpoPurran hallitus jakaa lentolippuja suomeen?
30 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Aihe vapaa
Pph:t tai päiväkodin hoitajat, mielipide 2 veen päiväuniasiaan?
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu