PPH:t muutamia kysymyksiä teille...

SininenSatutar

Aktiivinen jäsen
16.04.2010
6 002
0
36
* Miten ja kuinka usein pph-kotia siivotaan?
* Miten lelujen puhtaudesta huolehditaan?
* Miten vuodevaatteiden puhtaudesta ja käyttömukavuudesta huolehditaan?
* Missä säilytätte pudistusaineita?
* Onko teillä käytössä lapsille heijastinliivit?

Muita asioita jotka vaikuttaa turvallisuuteen?

Onko teillä kunnassanne koulutusta ed. mainittujen asioiden suhteen?

-Kerran viikossa viikkosiivous ja päivittäin roskien poistaminen esim. mikrokuitumopilla

- Pestäviä leluja, pesen silloin tällöin, en säännölllisesti, pehmolelut pestään tai tuuletetaan aika ajoin

- Lapsilla omat vuoteet (kaupungilta saatu). Parin viikon välein pesen tyynyliinat ja pussilakanat.

- Kodinhoitohuoneessa, ylähyllyllä

- On, kaupunki lahjoitti

- Noo niitä on paljonkin.....

- On, esim. paloturvallisuutta koskien ja lasten katoamista jne.

* Miten ja kuinka usein pph-kotia siivotaan? Imuroin päivittäin, roskaa ja hiekkaa tulee paljon. Pöydät ja tuolit pyyhin joka ruuan jälkeen. Viikkosiivous normaalisti.
* Miten lelujen puhtaudesta huolehditaan? Legoja yms. pesen välillä punkassa, pehmoleluja pesukoneessa, muita pyyhin silloin tällöin.
* Miten vuodevaatteiden puhtaudesta ja käyttömukavuudesta huolehditaan? Mulla on jokaiselle oma peti (sängynaluslaatikoita yms.) jotka ovat pedattuina ja päiväpeiton alla. Pesen vuodevaatteet kahden viikon välein.
* Missä säilytätte pudistusaineita? Kodinhoitohuoneessa, jota lapset eivät käytä
* Onko teillä käytössä lapsille heijastinliivit? On.

Muita asioita jotka vaikuttaa turvallisuuteen? Sääntöjä, esim. portaissa ei leikitä, keittiössä ei leikitä silloin kun laitan ruokaa, vessan ovea ei saa laittaa lukkoon, pihalla ollaan määrätyllä alueella jne. jotka liittyvät siis turvallisuuteen.

Onko teillä kunnassanne koulutusta ed. mainittujen asioiden suhteen? Melko vähän, lähinna palokoulutusta ja lastensuojelullista koulutusta.

Mitä muuten opiskelet? Ja minkälaiseen tehtävään tarvitset vastauksia?
.

Teen siis pph:n ammattitutkintoa, ja koska olen sairastellut ja nyt sitten vieläpolven tähystyskin sattui tälle harjoittelujaksolle niin vähän tarttis tehdä korvaavia kirjallisia tehtäviä.

Juuri jotain tälläistä turvallisuuteen ja puhtaanapitoon sekä ruokahuoltoon liittyen kaipaisin ihan pph:lta kokemuksia.

Teen sitten niiden pohjalta kirjallisen työn liittyen näihin aiheisiin.

Teen siis pph:n ammattitutkintoa, ja koska olen sairastellut ja nyt sitten vieläpolven tähystyskin sattui tälle harjoittelujaksolle niin vähän tarttis tehdä korvaavia kirjallisia tehtäviä.

Juuri jotain tälläistä turvallisuuteen ja puhtaanapitoon sekä ruokahuoltoon liittyen kaipaisin ihan pph:lta kokemuksia.

Teen sitten niiden pohjalta kirjallisen työn liittyen näihin aiheisiin.

Onnea vaan tutkintoon =)
Voin vastata lisääkin, jos on kysyttävää..

Mä olen yksityinen pph, en tiedä haitko nyt nimenomaan kunnallisia? Vastaan kuitenkin.

Minä imuroin lähes päivittäin, sen verran paljon tavaraa tuovat lapset sisään ulkoilujen jälkeen. Nyt kovilla pakkasilla en ehkä niin usein kun lapsetkin ovat "puhtaampia" sisääntullessaan, lähinnä puhdasta lunta. Kostealla mopilla sitten 2-3 krt viikossa.

Tässä olen ehkä hieman laiska. Kerran vuodessa legot käy pesukoneessa, pehmolelut ehkä kaks. Isommat muovilelut pyyhin muun siivouksen ohessa.

Liinavaatteet pesen 2 krt/kk, peitot, tyynyt ja patjat käyvät ulkona tuulettumassa 3krt/vuodessa, loppukesästä, talvella joulun tienoolla (kun on lomapäiviä...) ja sitten keväällä kevätsiivouksen yhteydessä.

Keittiössä, siivouskomerossa, korkeammalla hyllyllä jonne lapset eivät yletä.

Kyllä on, ovat niin halpoja ja helppokäyttöisiä, löydän "omani" puiston sekamelskasta helposti. Liiveissä on myös kaiken varalta puhelinnumeroni, jos joskus retkellä jostain syystä kävisi se pahin mahdollinen, eli lapsi katoaisi vilinässä.

Jaa-a... Mitä tähän laittaisi. Kotoa löytyy sammutuspeite. Yhden kotiäitikaverin kanssa on sovittu, että katsellaan vähän toistemme perään - tässä taloyhtiössä yksi naapurin äiti sai kerran sairauskohtauksen ja 2v lapsi oli yksin kotona sitten tajuttoman äitinsä kanssa kunnes mies oli tullut kotiin. Sen jälkeen sovimme, että pyrimme kerran päivässä tsekkaamaan miten toisella menee. Harvinaistahan tuo on, mutta silti!

En itseasiassa tiedä, saattaa olla. Minä toimin yksityisesti ja olen hoidettavat löytänyt ihan omia teitäni, kunnan puolelle en ole ollut kauheasti tekemisissä sen jälkeen, kun sain luvan toiminnalle.

Kiitos vastauksistanne, enköhän jo tälläkin saa jotain aikaiseksi, ja jos en saa niin kyselen lisää.

Ja ypph, mielestäni tuolla ei ole väliä vastaako yksityinen vai kunnallinen, saan vaan kattavampaa pakettia kun molemmat on eustettuna.

Sulla olikin ihan hyviä juttuja joista olisi syytä ottaa jokaisen opikseen, eli tuo liivit + puhnro ja sit tuo että stekataan mitä naapurille kuuluu.

Yhteistyössä