Pph:t, lh:t ja lto:t, huonoja kokemuksia lasten vanhemmista -gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Kun täällä on galluppia huonoista pph-kokemuksista niin miksi yhtä hyvin ei voida kysyä huonoja kokemuksia lasten vanhemmista.

Mua eniten ärsyttää ajattelemattomat vanhemmat, jotka ei ymmärrä, että pph:lla on omakin elämä ja lapsi voitaisiin hakea ajoissa hoidosta pois.

Enkä liiemmin ymmärrä vanhempia, jotka eivät osaa edes tervehtiä kunnolla aamulla eikä lasta haettaessa ja eivät IKINÄ kiitä siitä, mitä lasten eteen ole tehnyt....

Minua kanssa "ihmetyttää" ne vanhemmat jotka tuovat alle 2v lapsen hoitoon ns. virikehoitoon kun ovat vauvan kanssa kotona!! Toki on niitä poikkeuksia jolloin ä on ihan poikki synnytyksestä ja ei ole vertaistukea esim sukulaiset! Mutta kun on näitä ihan OK äitejä jotka shoppailee ja kahvittelee kavereiden kanssa ja isompi on pk. Näitä en sulata!!! Jos mä vielä joskus saan 3 lapsen en varmasti vie isompaa hoitoon vaan nautin täysillä siitä kun voi kyläillä kavereilla ja kerhoilla yhdessä! Ja nauttia kotona olosta ilman että täytyy kellonkanssa elää millon viedään ja haetaan!! Meillä onnex vanhemmat todella ihania ja kiittelee hoidosta päivittäin pk missä olen!

Ei mulla ole huonoja kokemuksia. Ainoastaan huvittavia.

Eilen pyydettiin alkaa opettaa kirjaimia pian 3v lapselle. Noh, maassa maan tavalla, ajattelin ja opetetaan nyt sitten niitä kirjaimia.

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Ei mulla ole huonoja kokemuksia. Ainoastaan huvittavia.

Eilen pyydettiin alkaa opettaa kirjaimia pian 3v lapselle. Noh, maassa maan tavalla, ajattelin ja opetetaan nyt sitten niitä kirjaimia.

Tuohan on ihan hyvä ikä oppia kirjaimet, mutta ei opettaminen kuitenkaan taida pph:n hommiin kuulua. Mun lapsista kolme oppi kirjaimet alle 2-vuotiaana. Hoitolapsista ei yksikään ole ollut kiinnostunut niistä vielä 3-vuotiaanakaan.

Laidasta laitaan on vanhempia tullut tavattua, mutta olen ottanut sen asenteen, että tietenkin hoidan työni niin hyvin kuin vain mahdollista. Mulle on aivan sama on hoitolapsen vanhemmat töissä vai kotona, kiitteleekö ne vai ei. Mä teen tätä työtä lapsille.

Entisessä työpaikassa eräs lapsen isä oli tosi yököttävä flirttalija, tuijotti aina meitä hoitajia rintoihin tai peffaan huuliaan nuoleskellen ja kertoi mautotmia vitsejä (onneksi kuitenkin lasten kuulomatkan ulkopuolella). Siis sellaista tosi mautonta touhua yli kaikkien hyvien rajojen...

Jotenkin tuntui tosi inhottavalta asioida hänen kanssaan, kesäkuumallakin teki mieli pukeutua burkhaan kun tiesi hänen tulevan hakemaan lastaan. Vaimonsa varmasti tiesi mitä miehensä puuhasi ja oli meitä hoitajia kohtaan tosi töykeä. Onneksi en enää työskentele ko paikassa.

Itseä ärsyttää eniten vanhemmat, jotka eivät ymmärrä että päivähoito on kuitenkin ryhmähoitoa jossa ei voida sooloilla jokaisen perheen kaikkien tapojen mukaan. Toki joustamme parhaamme mukaan, mutta ihan jokaista toivetta emme voi toteuttaa kun ryhmässä on 15 muutakin lasta.

Jos haluaa yksilöllisempää hoitoa niin lapsi pitää hoitaa kotona itse tai hommata hänelle hoitaja kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Laidasta laitaan on vanhempia tullut tavattua, mutta olen ottanut sen asenteen, että tietenkin hoidan työni niin hyvin kuin vain mahdollista. Mulle on aivan sama on hoitolapsen vanhemmat töissä vai kotona, kiitteleekö ne vai ei. Mä teen tätä työtä lapsille.

Peesi tälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entisessä työpaikassa eräs lapsen isä oli tosi yököttävä flirttalija, tuijotti aina meitä hoitajia rintoihin tai peffaan huuliaan nuoleskellen ja kertoi mautotmia vitsejä (onneksi kuitenkin lasten kuulomatkan ulkopuolella). Siis sellaista tosi mautonta touhua yli kaikkien hyvien rajojen...

Jotenkin tuntui tosi inhottavalta asioida hänen kanssaan, kesäkuumallakin teki mieli pukeutua burkhaan kun tiesi hänen tulevan hakemaan lastaan. Vaimonsa varmasti tiesi mitä miehensä puuhasi ja oli meitä hoitajia kohtaan tosi töykeä. Onneksi en enää työskentele ko paikassa.

Miten päädyit tähän ajatukseen? Oli teillä muuten burkhat päällä paitsi kesäkuumalla?

Vaimonsa varmasti tiesi mitä miehensä puuhasi ja oli meitä hoitajia kohtaan tosi töykeä.

Alkuperäinen kirjoittaja onneksi näitä vaatijoita on aika vähän :
Itseä ärsyttää eniten vanhemmat, jotka eivät ymmärrä että päivähoito on kuitenkin ryhmähoitoa jossa ei voida sooloilla jokaisen perheen kaikkien tapojen mukaan. Toki joustamme parhaamme mukaan, mutta ihan jokaista toivetta emme voi toteuttaa kun ryhmässä on 15 muutakin lasta.

Jos haluaa yksilöllisempää hoitoa niin lapsi pitää hoitaa kotona itse tai hommata hänelle hoitaja kotiin.

Osa ei tosiaan ymmärrä, että hoitajan aika ei pyöri vain sen oman kullannupun ympärillä. Toki olisi mukava tarjota todella hyvää ja yksilöllistä hoitoa, mutta resurssit eivät riitä siihen täysin :( Minua ärsyttää sellaiset turhanpäiväiset inisijät, jotka eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Myös alle 3v. päiväunien vastustajat ärsyttävät.

Saako tähän kirjoittaa myös opettajat?
Minua ärsytti eräs äiti, jkoa oletti minun iltapuhteilla tekevän oman materiaalin hänen lapselleen.
Eli vaati helpotettuja tehtäviä, koska lapsella lukihäiriö (jonka vakavuudesta ei koskaan kertonut) vaan syytti minua siitä että lapsi ei opi.

Onneksi tilanne helpotti kun lapsi siirtyi yläkouluun. Sain kuulla lapsen luokanvalvojalta että siellä äiti syytti kaikkia opettajia liian heikoista arvosanoista.
Hän itse ei kuulemma ehtinyt kotiäitinä vahtia lapsen läksyntekoa tai auttaa kun oli 2 muutakin lasta (joisat yksi kotona, kaksi muuta siis kouluikäisiä), mutta minun piti tehdä hänen lapselleen oma materiaali iltapuhteena vaikka itsellänikin lapsi. saman ikäinen kuin hänen kuopus, jonka takia ei ehtinyt kuulemma auttaa omaa lastaan läksyissä.

Yhteistyössä