Pph:t, kun oma lapsi sairastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Millaisessa tilanteessa otatte hoitolapset vastaan, jos oma lapsi on sairaana?

Minulla nyt ekaa kertaa sellainen tilanne, että tuolle omalle lapselle nousi kuume. Mutta... mies on huomenna viettämässä vapaapäivää. Mitäs tekisitte: hakisitte sairaslomaa (palkatonta) vai ottaisitte hoitolapset ja mies "hoitaisi" omaa kuumeista lasta? Mietin vain, että eipä tuo kuumepotilas juuri lepoa saa, jos 3 hoitolasta pyörii ympärillä :/

Äh, en mä tiedä, joten te "viisaammat" kertokaa miten toimia...

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
En ole palkatta pois. Mies jää kotiin ja sairas lapsi yritetään eristää muista.

Näin meilläkin. Pystytään hyvin eristämään sairas. Mun ekaluokkalainen sairastaa kaikki yrjötaudit ja flunssat, joten palkatonta tulisi mulle ihan tolkuttomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja pph pääkaupungista:
Olen 3 LAKISÄÄTEISTÄ päivää palkallisella sairaslomalla. Omalla lapsellani on oikeus sairstaa rauhassa.

Ei ole lakisääteistä tuo. Perhepäivähoitajilla on yleensä palkatonta, tosin jossain on tehty paikallisia sopimuksia, joitten mukaan oman sairaan lapsen hoitaminen on palkallista.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Työntekijällä on lakisääteinen oikeus olla 3 päivää palkallisella silloin kun hoitaa sairasta lasta....

Ei ole. Lakisääteinen oikeus on olla 3 päivää poissa töistä. Palkasta laissa ei puhuta mitään. Perhepäivähoitajien työehtosopimuksen mukaan tuo on palkatonta, ei palkallista.

Työntekijällä on lakisääteinen oikeus olla 3 päivää palkallisella silloin kun hoitaa sairasta lasta....

Väärin! Kolme päivää on tarkoitettu sairaan lapsen hoidon järjestämiseen... Jos oikein tarkkoja ollaan!

Joo-o, pph saa olla vaikka 2 viikkoa sairaan lapsen takia pois töistä, mut se on palkatonta. Pph:jien tes ei tunne palkallista poissaoloa oman lapsen sairauden takia...

Alkuperäinen kirjoittaja ++:
meillä pph ohjaaja myöntää sairaan lapsen hoitoon 3 palkallista päivää puhelinsoitolla

Meillä saa 3 päivää ÄKILLISEN sairauden takia ja sekin harkinnanvaraista. Mutta lääkärintodistus tai terkkarin todistus tarvitaan. Harvoin käytän tätä "mahdollisuutta".

Yhteistyössä