pph:t, joilla omia lapsia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

----

Vieras
Onko paikalla perhepäivähoitajia, joilla on ryhmässä omia lapsia? Minkä ikäisiä omat lapsenne ovat ja miten on sujunut? Itse tein pph:n työtä ennen äitiyslomalle jäämistä, jonka siis vasta aloitin ja vauva on vielä masussa mutta tulevaisuus jo huolestuttaa ja äitiyspäivärahoista pitäisi alkaa säästämään... Meillä on taloudellinen tilanne se, että töihin olisi palattava viimeistään kun lapsi 1,5v tai mielellään jo aiemmin. mietin, että miten hoitoarjesta selviää jos mukana pyörii oma noin pieni lapsi. Onko kellään kokemusta? onkohan lapselle haittaa siitä, että kodissa jatkuvasti muita lapsia ym.

Minulla oli kaksi kokopäiväistä ja yksi osapäiväinen hoitolapsi kun omani olivat 9 kk ja 2,5v. Oli se alussa rankkaa, mutta jaksoin puolitoista vuotta. Lapsethan toki nauttivat siitä, että oli hyvää seuraa!

[QUOTE="xxx";22909816]No sunhan on aika luontevaa jatkaa pph työtä tuosta, saat pitää oman lapsen kotona.[/QUOTE]

Toinen huoli onkin se, että mitä jos hoitolapset ovat 5v virikkeitä kaipaavia? Omahan jää silloin ihan sivuun. Viimeisessä ryhmässäni oli 1,5v pienin lapsi ja kyllä hän hieman hidasti tahtia. Sitten vasta, kun 2v täytti alkoi hyötyä itsekin ja isommat eivät enää menettäneet niin paljon. Kätevintä olisi, kun saisi hoitoon muitakin pieniä. Silloin voisi jokaisen omaan tahtiin olla. Isompien lasten vanhemmat ovat vaativampia virikkeiden ym. suhteen ja sen toki ymmärrän mutta yksi ihminen ei ehdi kaikkea tekemään...

Ei se mua pienenä haitannut, että oli muita lapsia meidän kotona vaan oli seuraa. Isompana se sitten jo vähän häiritti välillä, mutta ei pahasti.

Äiti jatkoi töitä pikkuveljen ollessa 9kk, hoitoon tuli kaks samanikäästä ja sitten 5v. lapsi. Lisäksi oli mun pikkusisko 6v. Mä olin silloon 11v. Hyvin ne päivät meni vaikka oli kolme noin pientä.

Mä olen ollut joku vuoden paikkeilla kun äiti alootti pph:n hommat ja aluksi oli hoidossa mun kans yhtä vanha ja sitten 4-5 vuotias. Siskon jälkeen en muista koska äiti jatkoi töitä, mutta tuskin sisko on ollut kovin vanha silloon.

mun toinen lapseni oli vasta 8kk ja esikoinen 2v kun otin hoitooni 7kk ikäisen ja 2vuotiaan.2vuotiaista oli seuraa toisilleen ja vauvojen hoitokin sujui oikein hyvin,mutta säälin varsinkin omaa 8kuukauden ikäistäni kun joutui jakamaan jo noin pienenä äitinsä huomion vieraalle vauvallekkin.Useinhan se oma sai odottaa.. :( No hyvin meni muuten kun oli tutut ihanat lapset hoidossa,mutta enään en ottaisi hoitolapsia omien ollessa nuin pieniä jollei olisi täysin pakko niinkuin tuolloin oli

Yhteistyössä