Pph:t? (ja lasten vanhemmat tietty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
Paljonko ulkoilette päivittäin? Minkä verran järkkäätte lapsille ohjattua tekemistä, siis askartelua, lukutuokioita, jumppaa, leivontaa tms?

Mitä vanhemmat toivovat/odottavat tässä suhteessa?

Lasten ikä olisi myös ihan käypäinen tieto. :)

Koska aamupäivisin on liian kylmä.Sään mukaan mennään aamupäivällä ulos (minun pakkasraja on 15 astetta) joka iltapäivä kumminkin ollaan ulkoilemassa reilu tunti.
Lisäksi käydään jumpassa ja kerhossa kerran viikossa. Jumpassa pompitaan, kiipeillään, juostaan yms. Sisätiloissa. Kerhossa taas lauletaan, leikitään ja askarrellaan :)
Askartelisin mielelläni kotona lapsosten kanssa enemmän, mutta ryhmässäni on kaksi 1v ja yksi 2v. eivätkä he ole kovinkaan innokkaita vielä askartelemaan. Siksipä leikimmekin paljon sisällä ollessamme.

Sillon kun itse vielä kyseistä hommaa tein;
Ulkoilua 9.30-11 ja 14.45-16. Sateen sattuessa tai kovalla pakkasella ulkoiluhetket olivat lyhyempiä, mutta ulos mentiin aamupäivisin poikkeuksetta, iltapäivällä saattettin joustaa sään takia ja vaikka rakentaa maja.

Kerran viikossa ohjattu kunnon askartelutuokio, joka päivä mahdollisuus piirtämiseen, muovailuun ja useimmin myös maalaamiseen.
Kerran viikossa laulu-/tanssihetki
Ja sillon tällön leivontaa tai muuta erikoisohjelmaa (esim talvella reissu johonkin isompaan pulkkamäkeen, luistelemaan)
Näiden lisäksi yhtenä päivänä viikossa aamuoäivällä seurakunnan avoin kerho ja joka toinen viikko satutunti.

Mä pidin siitä että on ohjelmaa ja tekemistä mutta kuitenkin niin että ihan "tavallisellekin" leikille jäi varmasti tilaa.

Sään mukaan ulkoillaan, noin 9-noin 10,45 ja iltapäivällä mahdollisuuksien mukaan 1-1.5 tuntia.
Lapsia 5 jos kaikki paikalla. Iät 1v1kk-2v7kk.
Jumppatuokioita/tanssituokioita päivittäin. Piirrellään, luetaan, satuillaan. Ei olla nyt tämän porukan kanssa leivottu kun joulupipareita eikä kovin paljoa askarreltukkaan johtuen juurikin lasten ikähaarukasta. Lisäksi ihan perushoitoon menee paljon aikaa.
Nyt on jo helpompaa kun kaikki kävelee :)

[QUOTE="Pph";27934122]Ulkoilemme 9.30-11.15 ja 15.45-16.30
Säävaraus[/QUOTE]

Meidän poikien pph ulkoilee suunnilleen samoin kuten "pph" vastasi. Iltapäiväulkoilulle taitavat yleensä mennä hiukan aiemmin eli heti kolmen jälkeen, jos kenenkään päikkärit eivät ole venähtäneet.

Säävaraus heillä on sellainen, että jos pakkasta on parikymmentä, ulkoilevat vaikkapa puolisen tuntia vain. Mutta nyt kun täällä on ollut 10-15 astetta pakkasta, ovat ulkoilleet ihan normaalisti. Syksymmällä ulkoilivat vesisateessakin.

Itse vanhempana ja kahden pojan (1v7kk ja 3v) äitinä pidän ulkoilua tärkeimpänä aktiviteettina. Siellä se energia purkaantuu parhaiten. Askartelut ja muut leikit ovat ihan jees. Käyvät myös porukalla kirjastossa ja satutunneilla ja puistossa muiden hoitoryhmien kanssa. Tätä pidän tärkeänä, jotta pojat saavat kontakteja myös oman ryhmän ulkopuolisiin ihmisiin, varsinkin kun vanhempi pojista on ollut aika arka vieraita kohtaan.

Meillä ulkoillaaan 8.45-10.00, jos kova pakkanen niin noin ½ tuntia. Iltapäivällä 15.45-17.15. Askarteluja tehdään pääosin kerhossa joskus myös hoidossa ns. juhlapyhien askartelut, Satutunnilla käydään, satuja luetaan myös hoidossa, pelataan, piirretään, maalataan, leikitään muutoin.

Aamulla katsellaan pikku kakkonen.
8-8.30 syödään aamupala jonka jälkee saa mennä vapaasti leikkiin.
9.00 alkaa vessatus , vaippojen vaihto ja pukeminen. Ulos 9.30.

Sisään tullaan 11.15 riisutaan ja käydään vessassa.
Hetken saa leikkiä ja sitten ruokaillaan.

12.30 hiljennytään levolle , nukku aika 13-14.30.

Välipala nautitaan 15.00 , leikitään hetki.
Pukeudutaan ulos 15.45 kotiin lähtöä varten.

Kaikki alle 3v.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;27934635:
Aamulla katsellaan pikku kakkonen.
8-8.30 syödään aamupala jonka jälkee saa mennä vapaasti leikkiin.
9.00 alkaa vessatus , vaippojen vaihto ja pukeminen. Ulos 9.30.

Sisään tullaan 11.15 riisutaan ja käydään vessassa.
Hetken saa leikkiä ja sitten ruokaillaan.

12.30 hiljennytään levolle , nukku aika 13-14.30.

Välipala nautitaan 15.00 , leikitään hetki.
Pukeudutaan ulos 15.45 kotiin lähtöä varten.

Kaikki alle 3v.

Aika myöhään syötte välipalan 0_0

[QUOTE="pph";27935878]Aika myöhään syötte välipalan 0_0[/QUOTE]

Mun mielestä ihan sopiva, jos lapset haetaan klo 17. Jos söisivät aikaisemmin, niin ei välttämättä vielä maistu (lounas n. 12) ja sitten ei jakseta loppuiltaa hoidossa, kun tulee jo nälkä eikä vielä haeta.

Meillä ulkoillaan säällä kuin säällä. Kovilla pakkasilla vähemmän ja kesällä enemmän, mutta ihanteeni on ulkoilua 9-11 ja 15-17. Talvella on ollut lähinnä 9:30-10:30 ja 16-17. Minä tähdennänkin vanhemmille lasten säänmukaista pukeutumista (ja varavaatteiden tuomista), sadesäällä on ihan parasta mennä puistoon, missä lätäköitä!

Kerran viikossa kerho, jossa joka kerta eri aktiviteettia (askartelua, pyhäkoulu, musiikkia, liikuntaleikkejä). Meillä kotona askarrellaan vähintään kerran viikossa. Piirustusvälineet, muovailuvahat yms. vapaassa käytössä. Joskus käydään kaupungilla puistossa tai avoimessa pk:ssa, etenkin jos heillä on erityistä ohjelmaa. Olen käynyt myös teatterissa ryhmäni kanssa, kun on ollut meille sopiva päiväaika. Keväällä retki esim. kotieläinpuistoon.

Yhteistyössä