Pph, päiväkoti vai hoitaja kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Besserwisser
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Besserwisser

Aktiivinen jäsen
05.11.2008
4 671
0
36
Mikä hoitomuoto on teistä lasten kannalta paras: perhepäivähoito, päiväkoti vai sukulainen kotiin hoitamaan lapsia?

Siskon mies voisi tarpeen tullen hoitaa meidän lapsia ainakin kesään saakka ja hänen palkkaamiseensa saisimme yksityisenhoidontukea. Toisaalta meidän pitäisi sitten kesällä etsiä lapsille uusi hoitaja, jos miehen kanssa oltaisiin molemmat töissä...

Olisikohan perhepäivähoito parempi vaihtoehto, koska päiväkodissa lapset joutuisivat eri ryhmiin (esikoinen täyttää kohta kolme vuotta)?

Voi hemmetti, että pitikin tän laman iskeä just nyt, kun oltaisiin haluttu hoitaa lapsia vielä kotona. :'(

siis vaikuttaako lama teidän lapsen hoitoon? Millä tavalla? Mutta kysymykseen vastaus, kaikki on hyviä vaihtoehtoja, kaikkiin löytyy kannattajia sekä vastustajia :) meillä menee päiväkotiin..

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja GangBang:
Voi hemmetti, että pitikin tän laman iskeä just nyt, kun oltaisiin haluttu hoitaa lapsia vielä kotona. :'(

Miten lama siihen vaikuttaa?

Siten, että miehen varmana pidetty työpaikka ei olekaan niin varma. Hänellä on tänään viimeinen työpäivä ennen lomautusta ja jopa irtisanomista. Mun on pakko lähteä nyt työmarkkinoille takas.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
olisko että korot nousee ja kaikki muut hinnat myös. pakko ihmisten tehdä töitä että pärjää.

Haloo!!! Korot laskee just nyt ja hinnat myös... En ymmärrä miten elämä muuttuu laman myötä mitenkään jos oma palkka pysyy täsmälleen samana tai jopa nousee?????

Siten, että miehen varmana pidetty työpaikka ei olekaan niin varma. Hänellä on tänään viimeinen työpäivä ennen lomautusta ja jopa irtisanomista. Mun on pakko lähteä nyt työmarkkinoille takas.

OK, mut ehkäpä miehesi voisikin sitten jäädä hoitovapaalle?

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
olisko että korot nousee ja kaikki muut hinnat myös. pakko ihmisten tehdä töitä että pärjää.

Haloo!!! Korot laskee just nyt ja hinnat myös... En ymmärrä miten elämä muuttuu laman myötä mitenkään jos oma palkka pysyy täsmälleen samana tai jopa nousee?????

Ei tässä meidän tilanteessa mistään palkasta olekaan kyse, vaan työpaikan mahdollisesta menettämisestä ja varmasta lomautuksesta.

Saas nähdä.

Siskon mies voisi tarpeen tullen hoitaa meidän lapsia ainakin kesään saakka ja hänen palkkaamiseensa saisimme yksityisenhoidontukea.

Mun mielestä siskon mies on mies... mitä en ymmärrä?

:ashamed: :headwall: :laugh:

Kamalaa, noin taisin tosiaan kirjoittaa! Kyse on siis miehen siskosta. Sori, tää oli noloa...

Saas nähdä.

Onko teillä kovin suuri ero palkassa? Voisitko päättää lopullisesti vasta kun tuo lomautuskuvio on selvä?

Mun mielestä kans paras on toi hoitaja kotiin, ehdottomasti! Pph sitten syksyllä tai kesällä, kun on pakko... tai joku muu kotiin hoitajaksi. Ilmeisesti toinen lapsista vielä pieni?

Onko teillä kovin suuri ero palkassa? Voisitko päättää lopullisesti vasta kun tuo lomautuskuvio on selvä?

Mä hain jo yhteen ihanaan työpaikkaan, johon hakuaika päättyy jo maanantaina. Mies puolestaan saa tietää tilanteensa vasta tammikuun lopussa, joten silloin on jo myöhäistä, jos saan tän paikan. Kaikki on siis vielä auki.

Meidän palkat tulis olemaan suunnilleen saman suuruiset, mutta mies ei vois jäädä hoitovapaalle, jos työt jatkuvatkin, sillä hänellä olisi melko tärkeä asema työpaikallaan.

Meidän palkat tulis olemaan suunnilleen saman suuruiset eli 2500 brutto, mutta mies ei vois jäädä hoitovapaalle, jos työt jatkuvatkin, sillä hänellä olisi melko tärkeä asema työpaikallaan.

Tää on niin tätä... nainen kyllä voi jäädä kotiin tosta vaan, mut mies ei :(

Pointtini oli se, että jos olisitte tulleet toimeen pelkällä miehen palkalla, niin varmaan tulisitte toimeen myös samansuuruisella sinun palkallasi. Ja onpa muuten surkea palkka miehelläsi, jos on tärkeä ihminen työpaikalla!

Meidän palkat tulis olemaan suunnilleen saman suuruiset eli 2500 brutto, mutta mies ei vois jäädä hoitovapaalle, jos työt jatkuvatkin, sillä hänellä olisi melko tärkeä asema työpaikallaan.

Tää on niin tätä... nainen kyllä voi jäädä kotiin tosta vaan, mut mies ei :(

Pointtini oli se, että jos olisitte tulleet toimeen pelkällä miehen palkalla, niin varmaan tulisitte toimeen myös samansuuruisella sinun palkallasi. Ja onpa muuten surkea palkka miehelläsi, jos on tärkeä ihminen työpaikalla!

Ymmärsin kyllä pointtisi. En minäkään sitä paitsi voisi jäädä kotiin, jos saan tuon hakemani työn.

Btw, minusta yli 15 euron keskituntiansio ei ole huono duunarille, ei ainakaan täällä keskellä Suomea.

Btw, minusta yli 15 euron keskituntiansio ei ole huono duunarille, ei ainakaan täällä keskellä Suomea.

No joo, mutta sitten ei voi olla niin kovin tärkeässä asemassakaan... Ja älä nyt nuolaise ennen kuin tipahtaa, vielä et ole työpaikkaa saanut. Voithan sä muuten ottaa sen työn vastaan ja sitten heti jäädä hoitovapaalle...

No joo, mutta sitten ei voi olla niin kovin tärkeässä asemassakaan... Ja älä nyt nuolaise ennen kuin tipahtaa, vielä et ole työpaikkaa saanut. Voithan sä muuten ottaa sen työn vastaan ja sitten heti jäädä hoitovapaalle...

Kyllä mä jossain vaiheessa töitä saan ja siksi näitä jo etukäteen mietin.

Mulla ei kyllä olis pokkaa ottaa töitä vastaan ja heti jäädä pois. Melko löyhä työmoraali niillä, jotka noin tekisivät. :snotty:

Mikä hoitomuoto on teistä lasten kannalta paras: perhepäivähoito, päiväkoti vai sukulainen kotiin hoitamaan lapsia?

Siskon mies voisi tarpeen tullen hoitaa meidän lapsia ainakin kesään saakka ja hänen palkkaamiseensa saisimme yksityisenhoidontukea. Toisaalta meidän pitäisi sitten kesällä etsiä lapsille uusi hoitaja, jos miehen kanssa oltaisiin molemmat töissä...

Olisikohan perhepäivähoito parempi vaihtoehto, koska päiväkodissa lapset joutuisivat eri ryhmiin (esikoinen täyttää kohta kolme vuotta)?

Mites, olisiko jommankumman mahdollista tehdä osa-aikatyötä? Yksi vaihtoehto, meillä toimivaksi havaittu, on se että toinen vanhemmista (meillä minä ) tekee töitä vain sen verran kuin toisen työvuoroihin sopii että lapsi saa olla kotona. Ja välillä saa mennä mummolaan.

Yhteistyössä