pph:n painajainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ypph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26017855]Miten saat esim. lentäjän kiinni? Tai laskuvarjohyppääjän? Miten viet tiedon puhelusta palavaan rakennukseen, jota palomies yrittää sammuttaa? Voi olla erittäin vaikeaa muttei mahdotonta myös esim. laulajan ollessa keikalla. Kelle soitat, ei sillä ole sihteeriä tai toimistoa? Tai näyttelijän ollessa lavalla, ei ole kanslia tai lipunmyynti välttämättä enää auki.[/QUOTE]

Palomiehen tavoittanee pelastuslaitoksen asemapaikan tai palopäällikön kautta mutta voisin kuvitella että palomiestä tuskin häiritään ennen kuin hän on saanut työnsä puolesta jonkun toisen hengen tai omaisuuden pelastettua, asia ilmoitetaan sitten kun työtilanne sen sallii sen vuoksi ettei hänen keskittymiskykynsä häiriinny ja siten kenenkään turvallisuus vaarannu enää yhtään enempää.

Mun yhden hoitolapsen isä on lentäjä, ja joo, ei sille soitella kesken työpäivän. Mutta haloo, tuo kyseinen isä ei myöskään voisi tuoda lasta hoitoon klo 8 aamulla ja lähteä lentämään, ja sitten hakea taas normiaikaan klo 16. Eli ei voida olettaa että hän olisi ainoa joka toimii lapsen "huoltajana" noina päivinä. Jos isällä on lentoja, silloin haut ja noudot hoitaa äiti tai joku muu, ja päiväkodilla on jonkun muun henkilön yhteystiedot joka tarvittaessa lapsen hakee. Ja jos jonkun lapsen vanhemmalla on joku työ mistä ei millään saa kiinni, vanhempi on yh ja ei mitään tukiverkkoja, niin sellaista lasta ei kannattane sijoittaa ainakaan pph:lle.

Päiväkodista olisi otettu yhteyttä tuossa tilanteessa sosiaalipäivystykseen ja ihan hyvin sinäkin olisit voinut ottaa. Ikävä tilanne todellakin ja toivon että vanhemmat ottivat opikseen ja esittävät sinulle nöyrän anteeksipyynnön, vähintäänkin.
Voisit kyllä kysyä päivähoitopäälliköltä miten mahdollisen seuraavan kerran sattuessa toimit.
Valitettavasti tuontapaisia vanhempia on ja se on todella sääli heidän lastensa kannalta :(

Teille joiden mielestä pph:n olisi pitänyt jättää 1v yksin ambulanssiin.. Mitä luulette että ne ambulanssimiehet tekevät kun saavat lapsen sairaalaan? Eivät jää sinne pitämään hänestä huolta vaan lapsi jää yksin päivystykseen/ensiapuun, jossa hoitaja ottaa hänet vastaan, mutta ei kukaan ehdi siellä lapsenvahtina toimimaan. Olisi varmaan heittellejättö jättää puhumaton alle 1v yksin ambulanssikyytiin enkä usko että ambulanssissa olisi siihen edes suostuttu.

Toinen juttu, että pph:n ei tarvitse olla koulutettu, monethan ottavat hoitolapsia oman lapsen lisäksi kotiin ja ovat yksityisiä pph:ta.

[QUOTE="vieras";26011909]kyllä jokaisen vanhemman velvollisuus on olla tavoitettavissa jos lapsi on hoidossa! työpaikka menis itsellä vaihtoon jos ei voisi sen puolesta olla..[/QUOTE]

no jos sä oot kirurgi ja leikkaussalissa vaikka traumapotilasta hoitamassa, menee vaikka 3tuntia,juoksetko aina vähän väliä katsomaan että onko sun lapsen hoitopaikasta soitettu/vastaatko samalla puhelimeen kun ompelet suonia kasaan?

TUSKIN! Jos oot opettaja voitko vastaa kesken tunnin? Jos oot ensiavussa hoitajana voitko vastaa muulloin kuin tauoilla,tuskin. Jos oot töissä ambulanssissa voitko vastaa koska vaan puhelimeen,tuskin(vai vastaatko joo mä tässä just elvytän tota xxx ai joo no kyllä mä voin kesken tän jättä,eikun!). Jos olet asiakkaan kanssa tai pomon kanssa palaverissa ,voitko vastaa koska vaan puhelimeen,tuskin.

Järkyttävää, että jotkut vievät sairaan lapsen päivähoitoon. Olisivatkohan nämä vanhemmat edes tajunneet, että lapsi on hengenvaarassa, jos olisivat kotona olleet? Siinä mielessä ap toimi ripeästi lapsen parhaaksi ja saattoi jopa pelastaa lapsen hengen.

[QUOTE="mmmm";26020114]Teille joiden mielestä pph:n olisi pitänyt jättää 1v yksin ambulanssiin.. Mitä luulette että ne ambulanssimiehet tekevät kun saavat lapsen sairaalaan? Eivät jää sinne pitämään hänestä huolta vaan lapsi jää yksin päivystykseen/ensiapuun, jossa hoitaja ottaa hänet vastaan, mutta ei kukaan ehdi siellä lapsenvahtina toimimaan. Olisi varmaan heittellejättö jättää puhumaton alle 1v yksin ambulanssikyytiin enkä usko että ambulanssissa olisi siihen edes suostuttu.

Toinen juttu, että pph:n ei tarvitse olla koulutettu, monethan ottavat hoitolapsia oman lapsen lisäksi kotiin ja ovat yksityisiä pph:ta.[/QUOTE]

Se on karua touhua kun lapsi on sairaalassa ja jos vaikka paniikki iskee, saattavat sitoa sänkyyn yms. Kyllä minäkin oon työssäni monet kerrat jäänyt sairaalaan pitämään lasta kädestä kiinni tai sylissä ettei jäisi yksin vieraiden ihmisten keskelle. Se on minusta normaalia vaikkei se minun työnkuvaani kuulu mitenkään.

[QUOTE="madame";26020119]no jos sä oot kirurgi ja leikkaussalissa vaikka traumapotilasta hoitamassa, menee vaikka 3tuntia,juoksetko aina vähän väliä katsomaan että onko sun lapsen hoitopaikasta soitettu/vastaatko samalla puhelimeen kun ompelet suonia kasaan?

TUSKIN! Jos oot opettaja voitko vastaa kesken tunnin? Jos oot ensiavussa hoitajana voitko vastaa muulloin kuin tauoilla,tuskin. Jos oot töissä ambulanssissa voitko vastaa koska vaan puhelimeen,tuskin(vai vastaatko joo mä tässä just elvytän tota xxx ai joo no kyllä mä voin kesken tän jättä,eikun!). Jos olet asiakkaan kanssa tai pomon kanssa palaverissa ,voitko vastaa koska vaan puhelimeen,tuskin.[/QUOTE]

Sori vaan mutta kyselet aika tyhmiä. Kyllä normaali vanhempi kesken töidenkin puhelintansa vilkaisee tai ilmoittaa hoitopaikkaan jos tänään on huono saada kiinni ja pyytää soittamaan toiselle vanhemmalle tai varahakijalle.

[QUOTE="madame";26020119]no jos sä oot kirurgi ja leikkaussalissa vaikka traumapotilasta hoitamassa, menee vaikka 3tuntia,juoksetko aina vähän väliä katsomaan että onko sun lapsen hoitopaikasta soitettu/vastaatko samalla puhelimeen kun ompelet suonia kasaan?

TUSKIN! Jos oot opettaja voitko vastaa kesken tunnin? Jos oot ensiavussa hoitajana voitko vastaa muulloin kuin tauoilla,tuskin. Jos oot töissä ambulanssissa voitko vastaa koska vaan puhelimeen,tuskin(vai vastaatko joo mä tässä just elvytän tota xxx ai joo no kyllä mä voin kesken tän jättä,eikun!). Jos olet asiakkaan kanssa tai pomon kanssa palaverissa ,voitko vastaa koska vaan puhelimeen,tuskin.[/QUOTE]

Sentakia onkin varahoitajat oltava! Ja opettajat saavat kyllä viestin sen tunnin jälkeen, kun sanan jättää koululle. Samoin sairaalaan voi jättää viestiä. Homma on vaan jotenkin toimittava!! Sairaan lapsen ei tartte olla hoidossa, vaan hällä on oikeus päästä kotiin sairastamaan! Tässäkin asiassa on kyse lapsen oikeuksista!

Kamala vaahtoaminen täällä kuina huonoja vanhempia ovat ne jotka tuovat sairaan lapsen hoitoon mutta jos laittais pystyyn ketjun "vietkö nuhaisen, räkäisen ja yskäisen lapsesi hoitoon" niin 95% vastaisi että tottakai, ku töistä ei voi olla pois.

Nämä kotiinsa hoitolapsia ottavat kotiäidit yms. ovat mielestäni vain lastenvahteja eivät varhaiskasvattajia niinkuin koulutetut hoitajat.Pitäisi saada laki tai asetus tähänkin että vain koulutetut hoitajat voisivat käyttää nimeä perhepäivähoitaja eihän muitakaan ammattinimikkeitä voi käyttää kuka tahansa esim. nämä valelääkärit.Vaikka omat lapseni sairastavat ja olen heidän sairauksiaan hoitanut niin ei se minustakaan sairaanhoitajaa tee.

[QUOTE="vieras";26020065]Mun yhden hoitolapsen isä on lentäjä, ja joo, ei sille soitella kesken työpäivän. Mutta haloo, tuo kyseinen isä ei myöskään voisi tuoda lasta hoitoon klo 8 aamulla ja lähteä lentämään, ja sitten hakea taas normiaikaan klo 16. Eli ei voida olettaa että hän olisi ainoa joka toimii lapsen "huoltajana" noina päivinä. Jos isällä on lentoja, silloin haut ja noudot hoitaa äiti tai joku muu, ja päiväkodilla on jonkun muun henkilön yhteystiedot joka tarvittaessa lapsen hakee. Ja jos jonkun lapsen vanhemmalla on joku työ mistä ei millään saa kiinni, vanhempi on yh ja ei mitään tukiverkkoja, niin sellaista lasta ei kannattane sijoittaa ainakaan pph:lle.[/QUOTE]

Joo, ja mun ryhmässä vanhemmissa on lentäjää, opettajaa jne...Mutta AINA on tiedossa kelle soitetaan jos lapsi sairastuu. Ei käy selitykseksi se että iskä on taivaalla ties missä. Tai äiti koulussa tunneilla. Sitten soitamme toiselle vanhemmalle/varahakijalle.

Yhteistyössä