PPH:n päivä

• Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti
olen nähnyt
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olen nähnyt:
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
vai onko mahdollisesti nippa nappa jostain jopa ne kirjoittanut, mutta harvinaisen aggressiivista hyökkäilyä harrastaa hoitoalan ihmisiä kohtaan ja ap:n asiallisesta aloituksesta sai väännettyä itsekehuskelua ja ylimielisyyttä jne.

Uskomaton paketti tämä nainen, jonka kirjallinen ilmaisu kielii kyllä ihan muusta kun korkeakoulutuksesta. Mutta ehkä tekniikan alalla ei tarvitse paljon kirjoitella tai muutenkaan ajatella yhteiskunnallisia asioita.
PPH ei ole mikään hoitoalan ammattilainen. Lyhyt kurssi tai ei sitäkään. Hoitaa vain rahan vuoksi ja viis veisaa kuinka lapset viihtyvät
tähän on ihan pakko nauraa...rahan vuoksi?!?!
No, onhan se enemmän kuin ei mitään jos ei mitään ammattia ja omat jo koulussa.
mulla sattuu olemaan kolme ammattia ja yksi näistä pph josta mulla myös paperit kuten näistä muista kahdestakin. keittäjänä olen toiminut usean vuoden ja siitä saisi paremmin palkkaakin, mutta työ ei houkuta. oliko muuta?
Samaa sopan keittoahan sekin. Anna mun kaikki kestää

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Päivähoitaja:
vai onko mahdollisesti nippa nappa jostain jopa ne kirjoittanut, mutta harvinaisen aggressiivista hyökkäilyä harrastaa hoitoalan ihmisiä kohtaan ja ap:n asiallisesta aloituksesta sai väännettyä itsekehuskelua ja ylimielisyyttä jne.

Uskomaton paketti tämä nainen, jonka kirjallinen ilmaisu kielii kyllä ihan muusta kun korkeakoulutuksesta. Mutta ehkä tekniikan alalla ei tarvitse paljon kirjoitella tai muutenkaan ajatella yhteiskunnallisia asioita.
PPH ei ole mikään hoitoalan ammattilainen. Lyhyt kurssi tai ei sitäkään. Hoitaa vain rahan vuoksi ja viis veisaa kuinka lapset viihtyvät
Ikävä pilata sun lauantai-ilta, mutta mulla on ihan ammattia. Ja koska omistan tän paperin voin toimia pph, päiväkodissa töissä ja koulunkäyntiavustajan. Tai sitten jos nekään ei ole ammatteja. Onkohan mua nyt pahemman kerran huijattu koulussa...... :D
Tuohan se ammatti onkin, lyhyt kurssi koulunkäyntiavustajaksi. Hahhaa!
eli jos "olen nähnyt" henkilöllä olisi lapsi joka tarvitsisi koulunkäyntiavustajaa, ei hän ottaisi sitä vastaan kun henkilöllä joka tekee sitä työtä on hänen mielestään olematon koulutus ja turha ammatti. valitettavaa on että koulunkäyntiavustajia ei ole riittävästi ja lapset jotka tarvitsisivat apua eivät sitä saa.

Totuuden torvi

mulla sattuu olemaan kolme ammattia ja yksi näistä pph josta mulla myös paperit kuten näistä muista kahdestakin. keittäjänä olen toiminut usean vuoden ja siitä saisi paremmin palkkaakin, mutta työ ei houkuta. oliko muuta?
Samaa sopan keittoahan sekin. Anna mun kaikki kestää
Olen nähnyt: Mikä sinä olet koulutukseltasi? Mitä teet työksesi? Vaikka sillä ei ole mitään väliä, olet mikä olet, minä olen mikä olen. MUTTA minä olen onnellinen sellaisena kuin olen. Toivottavasti sinäkin. Sallitahan sen muillekin?
;)

hehhe
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
:LOL: jeah right varmaakin joka päivä menee juuri samalla tavalla.. nooh ehkäpä haluat vain että kaikki tietävät että pph osaavat sen mitä kaikki muutkin äidit ja isät..
kyllä ne päivät menee suht samalla lailla ja lueppas ihan tuolta alhaalta että muutoksia voi tulla ( et tainnut osata lukea ihan sinne asti =) )

Sen tiedän että kovin monesta normi äidistä tai isästä ei olisi pph:ksi. Ei riitä rahkeet pitämään ohjia käsissä. Samalla lailla toimitaan päiväkodissa ( päivärytmi )paitsi joustomahdollisuutta päivissä ei juurikaan ole.
Voi juma.. luuletko ihan oikeesti olevasi jotenkin ylempi kuin esiim monet kolmen neljän lapsen vanhemmat.. aika monesta on kuitenkin siihenkin.. kuten lasten hoitamiseen ylipäätänsä.. kuka tahansa osaa tyhjentää astianpesukoneen, laittaa ruokaa ja viedä lapset pihalle..

Totuus taitaa kuitenkin olla se, että aika harvasta äidistä on tuohon edes niiden omien lapsostensa kanssa;D..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Totuuden torvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilona Ilopilleri:
Pelkkää provosointia tämä ketju. Ap oli mielestäni ihan asiallisella linjalla, mutta eräs nikki halusi vääntää asiasta kättä.

MIELIPIDE vapaus on toki ( ja pitääkin olla )

MUTTA HELVETISSÄ TÄÄLLÄ AINA JA IKUISESTI TAPELLAAN ASIOISTA. OMAN MIELIPITEENSÄ AIKUINEN IHMINEN OSAA ( pitäisi ainakin osata ) ESITTÄÄ ASIALLESESTI, TOISTA OSA PUOLTA HAUKKUMATTA?!

*taas keittää*
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ikävästi pääsi tämä yksi mielenterveyspotilas sotkemaan ap:n asiallisen kertomuksen.

Gabriela on varmasti katkera kun hän ei saanut lastaan pph:lle vaan hänen piti laittaa lapsensa päiväkotiin. Ikävää mutta kaikkien lapsille ei anneta sellaista lahjaa kuin pph.
No ehkä näinkään kärjistäisi asiaan ( en suuntaan enkä toiseen ), mutta jokinhan tässä mättää että näin kärkkäästi suorastaan hyökätään toista kohtaan. Ok ne omat mielipiteet, mutta että yritetään ns.romuttaa toisen elämä/työ sillä "omalla ns. oikealla mielipiteellä"..

Ihmisiä myö kaikki ollaan, ihan samanarvoisia... MUISTAKAA SE !
Niin ajatella nyt on se kauheeta kun kesksutelu palstalla ollaan erimieltä.. :LOL:
JA ROIKUT TÄÄLLÄ PALSTALLA....MIKSI? :D

ap
kiitää ja kumartaa sekä kirjautuu joukkoonne mustana. hoidan edelleen lapset parhaalla näkemälläni tavalla ja työstäni nauttien. muut tehkööt ihan sitä mitä tekevät ja olkoot mitä mieltä tahansa. palaute lapsilta ja vanhemmilta on se joka merkitsee ja kertoo siitä onko työni laadukasta vai ei.

Totuuden torvi
Mun lapset eivät ole tarvinneet koulunkäyntiavustajaa. Ovat perineet fiksut geenit vanhemmiltaan. Olisi tosi noloa jos joku lapsistani olisi moinen.
*taputtaa karvaisia käsiään*

Lisää provoja niin keskustelu pysyy kiivaana :D

vieras
Mun lapset eivät ole tarvinneet koulunkäyntiavustajaa. Ovat perineet fiksut geenit vanhemmiltaan. Olisi tosi noloa jos joku lapsistani olisi moinen.
Et ilmeisesti tiedä, millaisten lasten kanssa koulunkäyntiavustajat työskentelevät. Sanovatko sanat autisti tai down-lapsi mitään?

Pakko sanoa

Omat on koulussa= ei mene rahaa päivähoito yms maksuihin

Hoidat kotonasi vieraita= saat minimaalisen korvauksen siitä työstä

Olet työttömänä liiton rahoilla= tienaat enemmän kuin pph

USKALLAN VÄITTÄÄ, ETTÄ KUKAAN EI TEE RAHAN VUOKSI PPH TYÖTÄ!
Saadakseen liiton korvaukset, täytyy olla tietyn mittainen työhistoria. Jos ei ole, ja mies on normaalipalkkaisessa työssä, ei saa mitään rahaa kotiin, jos nuorin oma lapsi on yli 3v. Pph:n palkka on PALJON enemmän, kuin 0 euroa.

varvasvälivahveroharmaana
kiitää ja kumartaa sekä kirjautuu joukkoonne mustana. hoidan edelleen lapset parhaalla näkemälläni tavalla ja työstäni nauttien. muut tehkööt ihan sitä mitä tekevät ja olkoot mitä mieltä tahansa. palaute lapsilta ja vanhemmilta on se joka merkitsee ja kertoo siitä onko työni laadukasta vai ei.
Minäkin mustana täällä yleensä kuljen, tänään en ennättänyt/jaksanut kirjautua.

Ihmettelin ketjun kulkua, aloituksessasi AP ei ollut mielestäni mitään erikoista. Mukavan ja leppoisan kuuloinen päiväohjelma, that´s it.

Jokaisella se oikeus omaan mielipiteeseensä luonnollisesti on, ja kuten palstan kirjoittamattomiin sääntöihin kuuluu, "hyökkää toisen kimppuun, sinun omalla ja ainoalla oikealla mielipiteellä".

Luonnollisesti jatkat työtäsi, hienoa että kaltaisesiasi löytyy vielä. :)

vv
Alkuperäinen kirjoittaja Pakko sanoa:

Saadakseen liiton korvaukset, täytyy olla tietyn mittainen työhistoria. Jos ei ole, ja mies on normaalipalkkaisessa työssä, ei saa mitään rahaa kotiin, jos nuorin oma lapsi on yli 3v. Pph:n palkka on PALJON enemmän, kuin 0 euroa.

Useimmilla se työhistoria kuitenkin löytyy jotta eipäs yleistetä. *grfh*

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Niinhän ne phh yleensä on, ja ryhtyvät siihen hommaan jotta voivat olla kotona omien lapsiensa kanssa pidempään, eivät siksi että ovat pyhimyksiä.. samaan kastiin kuulut kuin nämä täydelliset äidit jotka yrittävät todistaa paremmuuttaa kehumalla kuinka heidän lapset osaa sitä ja tätä ja kuinka heillä syödään näin ja näin ja kuinka heillä on siistiä aina jne.. ihan samaa löpinää
Voi hyvänen aika, mikä sua riivaa?

Mun äitini aikoinaan totesi, että haluaa hoitaa lapsia, muttei halua päiväkodissa työskennellä. Sitäkin sitten kokeili jossain vaiheessa, muttei viihtynyt.

Ja sitten, mikäs siinä on vikana, että joku joka pitää lastenhoidosta, haluaa työskennellä niin, ettei omaa lasta tarvi päiväkotiin (tai herranjestas pph:lle) viedä? Olisiko se parempi, että pieni lapsi olisi erossa äidistään puolet päivästä? :whistle:
Ei siinä ole mitään vikaa, en väittänytkään.. näihän se menee, mieheni miettii esim. täkllä hetkellä ihan samaa.. mutta ap kun kuvittelee että se että hän tekee noin nostaa hänet jotenkin paremmaksi..
Siis miettii samaa, mitä samaa? Niin no, teil on 1 lapsi, mikäs siinä ollessa, kyllä yhden perusmukulan hoitaa vaikkapa kädet selän takana, silmät sidottuna.
Niinpä, sen takia en täällä ylpeilekkään sillä että osaan leipoa sämpylöitä ja ottaa astiat pois astianpesukoneesta, ai niin ja mies osaa ihan samaa..
Tuota, 1 on eri luku kuin vaikkapa 4. Tiesitkö sen? Ja vastuu tuntuu heti raskaammalta, kun kyseessä toisten muksut.
Joo ja tunnen suuri lapsisia perheitä, mutta eipä ne täällä kerjääkään kunniaa vaikka eivät penniäkään päivästään saa.. ja kerro kuinka hhíenosti osaavat lapset ruokkia ja pestä astiat..
Perheestään huolehtiminen ei ole työtä, pph taas tekee työtä. Ja "ruokkia lapset ja pestä astiat", hmh. Olen pahoillani, jos sun omaan äitiyteen ei muuta kuulu, mutta voin sanoa että toisin on suurimmalla osalla. Sinä olet varmaan töissä, vaikka pieni lapsi kotona, joten olet väärä ihminen puhumaan lastenhoidosta. Huomaa sun arvomaailman. :) :hug:
:LOL:

niinpä pph:t tekee työtänsä ja saa siitä palkaa kuten sadat tuhannet ihmiset tässä maassa, se kuuluu jokaisen kansalaisvastuuseen ellei ole sitten hoitamassa kotonaan lapsiaan.. niin? eli poittisi oli? se että ap tekee työnsä ei tee hänestä parempaa kuin normi vanhemmasta yleensä ei tod.. kotiäidit tekee sitä sentää palkatta..

p.s loppuko argumentit ;) tohon sun loppujuttuun viitaten.. yleensä sivistymättömät ihmiset jotka eivät osaa perustella kantaansa menevät henkilökohtaisuukissn ja kuvittelevat sillä että viemällä väittelyn pois aiheesta muka saavuttamvat jotain :LOL: juu mulla on arvomaailma niin kuin joaksiella ihmisellä hyvä että sinäkin sen huomasit :LOL:
Ei kukaan ole väittänyt, että pph on vanhempia parempi. Mutta totta on se, ettei jokaisesta ole pph:ksi. Esimerkiksi ihmiset, jotka eivät ns. kestä kotona olemista ja kaipaavat aikuisten ympyröitä voimakkaasti. Niin ja tuota, henkilökohtaisuuksiin meneminen, sinä et sitä harrastanut sitä väittämällä sivistymättömäksi. Ihmeen voimakkaasti kyllä reagoit tässä ketjussa, pistää miettimään, mitä sulle on tapahtunut.

l
Mutta monia muitakin lapsia joudutaan avustamaan kun ovat vaan tyhmiä, jokin diagnoosi, ylivilkkaus tms.
Ja sinä viisas...Ole kiltti ja mene pois. MITEN SINÄ VOIT TÄÄLLÄ TYHMIEN SEASSA PALSTAILLA??

( et taidakaan olla niin viisas kun annat ymmärtää )

Sinunkin
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja Pakko sanoa:

Useimmilla se työhistoria kuitenkin löytyy jotta eipäs yleistetä. *grfh*
Mielestäsi on kannattavampaa olla liiton rahoilla työttömänä, kuin hoitaa toisten lapsia? Entäs, kun liiton päivät tulee täyteen?

vieras
Mutta monia muitakin lapsia joudutaan avustamaan kun ovat vaan tyhmiä, jokin diagnoosi, ylivilkkaus tms.
No tuosta en ala jankkaamaan kanssasi, joku muu tehköön sen. Mutta edelleenkään ne fiksut geenisi eivät kaikissa tapauksissa auta. Tai ehkä olet jopa niin "fiksu", ettet haluaisi lapsellesi koulunkäyntiavustajaa, vaikka oikeasti sitä tarvitsisivat.

Vieras
Niinhän sitä luulisi, että kuka vaan pystyy tekemään tuotakin työtä, mutta tässä hyvä esimerkki että ei se niin mene. Ihan kauheaa että avustettavien kanssa toimii tällainen tyyppi, jonka mielestä kyse on vanhemmien tai lapsen tyhmyydestä. Järkyttävää.

En jaksanut ihan koko ketjua läpi kahlata mutta joidenkin (jonkun?) asenne kyllä ihmetytti... :eek:

Siis ap:n päivä kuulosti todella hienolta, kukkaset hänelle! :flower: Ihanaa kun ihminen on löytänyt oman alansa ja työn mitä voi tehdä sydämellä. =)

Itsestäni ei ikinä olisi pph:ksi ja sitä paremmalla syyllä nostan hattua niille jotka tuon työn jaksavat hoitaa hyvin. Tällä hetkellä löytyy kaksi lasta ja kolmannesta haaveilen ja jos omista lapsista olisi kysymys niin kyllähän sitä varmaan useampikin kotona hoituisi vaikken kotiäiti-tyyppiä olekaan. Mutta on siis suuri ero sillä hoitaako omia vai vieraita lapsia, tuota eroa ei minusta olisi täyttämään.

Se että ihminen kertoo työstään ja siitä että hoitaa sen hyvin ei tarkoita että hän nostaisi itsensä muiden yläpuolelle. Luulisi olevan äideille mieleen että löytyy pph:ta joilla on tuota tervettä ammattiylpeyttä ja jotka ottavat työnsä tosissaan. Siksi en oikein ymmärrä mikä ap:n tekstissä ärsytti, onhan meillä muillakin mahdollista kirjoittaa ja kertoa täällä omista työpäivistämme.

Minä myös
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
olen hoitanut omia lapsiani kotona, päivät olivat vapaampia koska vietin aikaa omien lasteni kanssa. myönnän että työpaikka kotona oli aluksi hankala koska ei voinutkaan tehdä kaikkea sitä mitä olin normaalisti tottunut tekemään. työssäni hoidan lapsia, kasvatan heitä varhaiskasvatussuunnitelman mukaisesti, eli tavoitteellisesti. kirjaan näitä tavoitteita vasuun yhdessä vanhempien kanssa ja käymme niitä tavoitteita aika ajoin läpi ja pohdimme jatkoa. kuinka moni vanhempi tekee näin? kuinka monella vanhemmalla on koulutus varhaiskasvatukseen, lapsen kehitykseen, erityiseen tukeen, lakeihin ja asteuksiin päivähoidosta, lastensuojelusta jne.? kuinka moni vanhempi asettaa kasvatukselleen tavoitteita? en minä ainakaan omille lapsilleni näin ole tehnyt. omat lapset ovat omia lapsia ja he kasvavat perheen tavoille, vieraat lapset ovat kasvaneet oman perheensä tavoille ja minä kunnioitan sitä tapaa paitsi silloin jos siinä on jotain joka sotii yleisiä kasvatusnäkemyksiä vastaan ( kuten lapsen kurittaminen, alistaminen jne ). mikä tässä on gabriellalle niin vaikeaa? pystyisin työskentelemään ryhmiksessä kotini ulkopuolella, sekö tekisi työstäni arvokkaampaa ja parempaa kuin se että olen kotona? haluan tarjota toisten lapsillle turvallisen ja kodikkaan paikan viettää päivän kun heidän vanhempansa käyvät töissä. olen ylpeä työstäni, mutta en ole kertaakaan itseäni nostanut jalustalle. minussa on paljon parantamisen varaa jos minua katsoo äitinä, mutta työni teen varmasti hyvin.
HIENOA JA ASIALLISTA PUHETTA,terveisin 20 vuotta samalla alalla
Minustakin asiallinen kommentti! Itse olen melko tuore pph ja kyllä tämä totisesti eroaa pelkästään omien lasten hoitamisesta. Vastuu näistä hoitolapsista on hirmuinen. En osaa edes kuvailla miltä se tuntuu. Painona rinta-alassa. He ovat ison osan päivistään minun kanssani. Minun kuuluu taata heille kaikki hyvinvointi mitä he tarvitsevat päivän aikana. Kasvatus, kehityksen tukeminen. Välittäminen.

Meilläkin hyvin samanlainen päivä kun ap:llä, sillä erolla, että meillä syödään kauemmin, lapset sattuvat olemaan hitaita syömään.. Aamulla lasten vastaanottaminen, aamupala, tuokio:laulu, askartelu saduttelu, tms. Vapaa leikki jonka aikana valimistan ruuan, potatus, pukeminen, ulkoilu n 1½h, satuhetki, ruoka, unille, unien aikaan siivoan ruokailun jäljet ja hoidan vaatehuollon, kurahousut yms. Sitten hetken istahdan. Juon kahvin, katson postin, käyn Wc:ssä, välipalan teko, lasten pukemine, hiusten kampaaminen, välipala, ulos, tai jos on aikaisin herätty, hetki leikkiä ennen ulkoilua..
Ulkoilujen aikana teemme myös retkiä, luistelemme, hiihdämme jne.

Iltaisin käyn tekemässä ruokalistan kanssa ostokset hoitopäiville, hankkimassa askartelumateriaaleja, valmistelen askarteluja, kokoan kasvunkansioita jne. Saatan myös illalla kuoria perunat tai valmistella muuten ruokaa jos seuraavalle aamulle on jotain erityistä..

On sulla
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:
Kerronpas nyt oman päiväni millainen se on kun hoidan lapsia omassa kodissani pph:na. Tämä kun tuntuu useita vaivaavan.

Herään aamulla 6.30 ja keitän kahvit, luen lehden ja laitan puuron hautumaan, tyhjään tiskikoneen jos sitä ei ole illalla tyhjätty.

klo 7.30-8.00 tulevat lapset hoitoon
vaihdan kuulumiset vanhempien kanssa

8.00 aamiainen jonka syön itse lasten kanssa. yleensä laitan lounaan tulemaan siinä samalla kun juttelen lasten kanssa edellisillan kuulumisista ym. ( astiat altaaseen )

8.30 aamuhetki jossa käymme läpi kalenterin ja sään. Laulamme, luemme pienen tarinan tai otamme lorupussin. keskustelemme päivän ohjelmasta ja toiveista.

9.00 tarkistan ruokatilanteen ( uuni miedolle, levyt pienelle tai sammuksiin tai sitten ruoka levyltä uuniin jotta pysyy lämpimänä lounaaseen asti. ) ja lähdemme ulos. vessatoimet ja potatus. mietimme mitä vaatteita laitamme päälle ja missä järjestyksessä. tarpeen vaatiessa käytämme kuvia apuna. jokainen yrittää itse ja apua annetaan tarvitsijoille.

9-10.30 ulkoilua. Omatoimista leikkimistä pihassa, pelejä pihassa tai retkiä lähiympäristöön...metsään, leikkipuistoon. talvisin isommat pääsevät vähintään kerran viikossa hiihtämään tai luistelemaan ( jää ja latutilanteen mukaan ). pienemmät laskevat liukureilla vieressä olevassa mäessä jolloin kaikki saavat touhuta ja ovat valvonnassa.

10.30 sisälle ja omatoimista leikkimistä. Ruoka-apulaiset auttavat pöydän kattamisessa ja raasteiden tms. raastamisessa.

11.00 Lounas. ( jonka jälkeen pöydän pyyhkiminen ja astiat koneeseen )

Lounaalla tarjotaan itsetehtyä kotiruokaa johon on käytetty ( lähes poikkeuksetta ) kotimaisia raaka-aineita ja itse kasvatettuja aineksia. Ruoalle en laske hintaa joten siitä en osaa sanoa. sen tiedän että kulukorvaukset eivät kata tarjoamani ruoan hintaa. Toiselta ammatiltani olen keittäjä ja sitäkin työtä olen tehnyt useamman vuoden ennen pph:ksi alkamista. käytän 6vkon kiertävää ruokalistaa jonka olen suunnitellut monipuoliseksi.

11.30-12.00 Satutuokio ja päiväunille/levolle virittäytymistä

12-14 päiväunet jonka aikana saatan leipoa sämpylöitä, piirakkaa, valmistaa marjapuuroa ja välipalaa yleensäkkin. luen postin, juon kahvia ja katson jopa telkkaria. laitan tiskejä koneeseen, pesen pyykkiä.

14.10 välipala ( astiat tiskikoneeseen )

14.20 muovailua, pelaamista, palapelejä vapaata leikkiä

15.00 ulos jossa touhutaan yleensä omia mielikuvitusleikkejä tai pelataan yhdessä ulkopelejä

15.30-16.45 lapset kotiutuvat. vaihdetaan kuulumiset vanhempien kanssa päivän kulusta.

16.45---> oman perheen ruokkiminen, siivoaminen, kaupassakäynti

panostan ulkoiluun ja liikkumiseen. lapset saavat piirtää silloin kun haluavat( ei erillisiä piirrustushetkiä ) käytämme sormivärejä, vesivärejä ym. silloin tällöin välipalan jälkeen. muovailemme usein. taiteilemme ulkona luonnonmateriaaleilla ja vesivärejä ja liituja hyväksi käyttäen. en varsinaisesti askartele lasten kanssa ja vanhemmat tietävät tämän koska kerron sen. laulamme, soitamme ja rytmittelemme myös usein. saatamme käydä kaupassa ostamassa ruoka-aineita tai piirrustusvälineitä ( lapset saavat valita ). käymme myös kirjastossa ja olemmepa käyneet kahvilassakin herkuttelemassa pullalla ja mehulla. kaikki ovat tykänneet.

tässäpä siis minun normaali päiväni. muutoksia tulee varalapsista, säästä ja omasta ja lasten vireystilasta ja niihin sopeudutaan ja asioissa joustetaan.
Sattunut helpot hoidettavat, kun ehditte tekemään kaiken tuon. Yksikin haastavampi mukana sotkee kaikkien päivärytmin vitkuttelullaan ja ulkoilut jää lyhyiksi tai joskus kokonaan väliin.

En lukenu koko ketjua mut ihmettelen et miks aika usein just pph:t puolustelee ja perustelee et tekevät työnsä kunnolla? Eivätkö kaikki "normaalit" ihmiset niin tee, tekivätpä sitten konttorityötä, pihahommia, lääkärinhommia, ... Miks just pph:t on puolustuskannalla?
Itse en siihen hommaan ryhtyisi (sanovat itsekin että palkka on pieni) monestakaan syystä, mutta noi samat hommat mä tein omien kanssa kotona ollessani.

Yhteistyössä