pph möykkää maksun myöhästymisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitix4"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äitix4";25499047]Siis ei voi elämä olla kiinni kolmen lapsen maksuista![/QUOTE]

Jos sinulla erääntyisi vaikka oman lainanmaksu, niin kyllä hemmetti soikoon, se olisi kiinni kolman lapsen maksuista. Eikä hällä varmaan niitä lapsia ole hoidossakaan kymmentä, vaan kolmen maksut on paljon.
Mitä sinä tykkäisit sitten vaikka jos et saisi joku kk lapsilisää? Mitä sen 4 lapsen lapsilisä nyt sinuin elämään vaikuttaisi? Paitsi jos laskut odottaisi jne. Minä suuttuisin todella, jos minulle jätettäisi maksu maksamatta ja sitten vilä kiukuteltaisi sen maksamisesta, saisit etsiä uuden hoitajan. Ja minä en ole hoitaja eikä minusta sellaista tule.

[QUOTE="äitix4";25499047]Siis ei voi elämä olla kiinni kolmen lapsen maksuista![/QUOTE]

Ai sun elämä ei ole kiinni sun palkastas? Mun toimenntulo koostuu mun palkasta ja jos se jäis saamatta, niin laskuista jäis kyllä osa maksamatta.

[QUOTE="äitix4";25499223]Olen maksanut ne jo! Mutta hoitaja penää kaikista kolemsta tuota 15€ myöhästymistä per päivä![/QUOTE]

Ja sinä olet ne velvollinen maksamaan, katso seuraavalla kerralla mihin paperiin nimesi pistät.

Jos on tullut sopimuksen allekirjoittaneeksi ja hyväksyneeksi samalla tuollaisen huomautusmaksun, niin sit se on vain maksettava.

Tietty voi vaihtaa sitä päivähoitopaikkaa,mutta muissakin ne maksut olisi hyvä maksaa ajoissa tai sopia ajoissa mahdollisesta myöhästymisestä.

Kylläpä on ilkeä hoitaja. Eihän kukaan halua palkaansa ajallaan, varsinkaan kun tekee töitä kutsumuksesta. Oikeastaan kannattaisin sitä, ettei hoitajille maksettaisi ollenkaan palkkaa. Muutenkin pph tienaa niin paljon, että kaikkien kannattaa kyllä olla siitä katkeria. Ajatella, että tekemättä mitään tienaa valtavan määrän rahaa.

Jos itse olisin pph ja saisin asiakkaani kirjoittamaan sopparin, jossa 15€/vrk myöhästymismaksu, niin totta helvetissä toivoisisin asiakkaiden unohtavan maksaa ajoissa enkä todellakaan heitä siitä muistuttaisi.

Kyllähän sopimuksiin voi kirjoittaa vaikka mitä, mutta ei se siitä lailliseksi muutu, vaikka sopimus allekirjoitettaisiin. Laki ajaa sopimusten ohi.

Kannattaa siis selvittää, onko tuollainen "myöhästymismaksu" laillinen. Siihen en osaa sanoa mitään.