Pph:lla eri ruoka hoitolapsille ja omille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poika 4 v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poika 4 v

Vieras
Kertokaahan mitä olette mieltä ja onko ihan normaalia, että pph:n oma lapsi/lapset syövät hoitolasten kanssa yhtä aikaa mutta toistuvasti eri ruokaa, kyse ei ole allergioista? Minusta tämä on aika outoa, mietin, että jos minulla olisi lapsia hoidossa niin tasan tarkkaan söisi omat muksut samoja pöperöitä.

Ylireagoinko jos kyselen pph:lta asiasta?

Mistä tiedät ettei ole allergiasta kyse? Enkä oikein usko tuohon että tarjoaa omalle kalliimpaa ja parempaa, ensinnäki siksi että onhan siilä pph:lla iso homma valmistaa joka päivä ruuat saati tehdä kahdenkerroksenväen sapuskaa toisille muuta.
Ainaki mun tutuilla pph:illa syö isommatki lapset sekä mies samaa hoitolapsilta jäänyttä spuskaa mitä hoitaja tekee kerralla isommat satsit. Et jospa kuiteki on joku allergia.

Alkuperäinen kirjoittaja liinuska:
Tulisi mieleen, että tarjoaa hoitolapsille sitä tietys summan mukaista ruokaa ja omille parempaa ja kalliimpaa.

Tää tuli mullaki mieleen. Ja eihän siinä oikeastaan ole mitään ihmeellistä jos haluaa omalleen antaa parempaa ruokaa ja hoitolapset ruokitaan siihen tarkoitetulla rahalla. Tosin ite en kyllä tekis noin.

Omituiselta kuullostaa.Mun lapsi syö ainakin ihan samaa ruokaa kun hoitolapsetkin,en viitsisi/ehtisi edes valmistamaan eri ruokia.Mutta mistä tiedät,että syövät eri ruokaa tai ettei ole kyse allergioista?

Miksi asia kuuluisi sinulle? Perhepäivähoitajalla lienee oikeus syöttää omille lapsilleen mitä haluaa eikä se mielestäni kuulu hoitolasten vanhemmille. Hoitolapset saavat sellaista ruokaa, mihin kunnan/kaupungin taholta on annettu rahat ja ohjeet. Yhtä ravitsevaa ja hyvää kuin ruoka on kouluissa ja päiväkodeissakin.

Hmm... Syyhän voi olla mikä tahansa..
Kyllä esim minä vo tarjota vieraille yhtä ruokaa ja syödä itse toista. Esim just kun on ollut kavereiden lapsia hoidossa niin olen tarjonut siskonmakkarakeittoa, kinkkupastaa, nakkikastiketta vaikka en itse syö sikaa.
Jos siis ap´n tapauksessa se ap´n oma lapsi on nirso tms?

Kannattaa kysyä! Mä ainakin pph:na toivoisin, että minulta kysyttäisiin ennemmin kuin että mietittäis ja paisuteltais näitä omassa mielessä. Voi olla ihan joku looginen selitys. Tuskin kukaan hoitaja/äiti vapaaehtoisesti jaksaisi vääntää erilaisia ruokia joka päivä..

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Niin, että hoitolapsille perushöttöä ja omille priimaa. :xmas:

Hoitolapsista saatava korvaus on niin mitätön, ettei se välttämättä kata sen tasoista ruokaa, mitä pph haluaa omille lapsilleen tarjota. Ei kai niitä hoitolapsia tarvitse omalla kustannuksella hoitaa ja ruokkia.

toi on ihan ok. eikse ruokakorvaus ole jotain ihan minimaalista? et jos sillä rahalla valmistaa hoitolapsille ja haluu sit omilleen vaik koko lihaa tai filettä. voithan sä ehdottaa, et maksat omasta pussistas lisää sitä ruokarahaa niin saat lapsilles sitä parempaa evästä.

Se hoitolasten ruokailuun tarkoitettu raha ei liene kovinkaan suuri? Onko se väärin jos haluaa satsata omien lastensa ruokaan enemmän?
En ehkä itse kehtaisi käytännössä toteuttaa kahden ruokapöydän taktiikkaa :xmas: (mutta viitsisin kyllä, tehdään meillä nykyään omalle perheellekin kahdet ruuat)

Itse olin lapsena pph:lla, joka teki noin. Musta lapsena se oli hämmentävää. Ihmettelin, miksi omat lapset saavat parempaa ja me hoitolapset huonompaa ruokaa. Ja ei ollut allergioista kyse.

Oletko varma, ettei sitä eriarvoisuutta ole myös muissa jutuissa? Tuo pph piti eri säännöt omille lapsilleen ja muille, omat saivat tehdä asioita, jotka olivat meiltä muilta kielletty. Ja jos tuli riitaa, syy oli aina hoitolapsissa, ei omissa lapsissa.

Yhteistyössä