Pph-kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huonoja kahden vuoden takaa. Nyt lapset onnellisesti päiväkodissa. Lisäksi olen näiden kahden kotivuoden aikana joutunut sivusta seuraamaan tämän alueen pph:ien ulkoilua leikkipuistossa. Yhdellekään heistä en olisi lapsiani vienyt hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Huonoja kahden vuoden takaa. Nyt lapset onnellisesti päiväkodissa. Lisäksi olen näiden kahden kotivuoden aikana joutunut sivusta seuraamaan tämän alueen pph:ien ulkoilua leikkipuistossa. Yhdellekään heistä en olisi lapsiani vienyt hoitoon.

Ja mitähän ne huonot kokemukset ovat?

Minulla on pääasiassa hyviä kokemuksia. Lasten oma pph on ihana ja todella huomaa, että hän pitää lapsista. Jaksaa keksiä kaikkea kivaa tekemistä, askarteluja, retkiä jne.. Lapset todella tykkäävät mennä hoitoon ja ovat siellä kuin kotonaan. Joskus oman hoitajan ollessa lomalla olivat pari päivää toisella pph:lla, josta en oikein pitänyt. 1,5v poikaa istutti ulkona ollessa pelkästään rattaissa ja poika itki naama punaisena rattaissa kun menin hakemaan. Ja huomasi että oli itkenyt jo pidempäänkin...

Sekä hyvää, että huonoa.
Pojan eka pph oli sitä mieltä, että meidän poika on epäsosiaalinen, eikä osaa käyttäytyä.
Tyly oli ja ihan loppuunpalanut.
Hoitopaikka kun vaihtui, pojasta tuli heti kerrasta sosiaalinen ja hyväkäytöksinen.
Tässä referaattina meidän pph-kokemukset reilun kahden vuoden takaa...

Toinen oli ihan hyvä hoitaja (suurin piirtein ikäiseni, hänellä oli itsellä 2, pari vuotta vanhempaa lasta kuin omani). Toinen taas oli niin hirveä tapaus, että en soisi kenenkään lapsille sellaista "hoitotätiä". meidän lapset olivat hänellä 4kk ja se riitti. Koko touhu oli jotenkin epämääräistä, kämppä oli kamalassa kunnossa... hän oli siis ihan kunnallinen hoitaja kyllä. Kuulin n.½ vuotta myöhemmin kun omat lapseni olivat häneltä lähteneet, että oli ollut kännissä kun yhden tytön isä oli mennyt lastaan hakemaan. Siihen oli loppunut hänen työuransa pph:na. Jälkimmäisestä hoitokokemuksesta viisastuneena meidän lapset ovat olleet visusti päiväkodissa ja olemme olleet tyytyväisiä! Turvallisin mielin voi lapsensa sinne jättää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:

Ja mitähän ne huonot kokemukset ovat?

En jaksa selittää. Lista on niin pitkä.

Kokemusta vasta muutama kuukausi, mutta olen hoitajaan todella tyytyväinen. Halusin lapset päiväkotiin mutta paikat täynnä. Nyt ei harmita yhtään etteivät päässeet (ens vuonna sit eskariin). Lapset viihtyy hoitajalla loistavasti ja hoitajasta näkee miten hän nauttii työstään. Askartelevat, puistoilevat, keksii kaikkia retkiä ja teemapäiviä. Meidän hoitotäti on todellinen lottovoitto :heart:

Meillä tyttö pari -pph:lla, pariskunta kyseessä. Täytyy sanoa, että parempaa paikkaa emme voisi kuvitella! Kaikki toimii loistavasti ja lapsista näkee kuinka heitä kohdellaan ihanasti. Meillä siis vain hyviä kokemuksia!

Meidän pph on noin 4-kymppinen nainen, jolla omiakin lapsia. Jaksaa ulkoiluttaa lapsia ja tehdä hyvää ruokaa. Enemmän voisivat askarrella tai jotain, mutta olen kyllä tyytyväinen näinkin :) Tekevät usein retkiä ja käyvät kerhossa. Minusta pääasia, että lapsi viihtyy :)

Itse olen ollut aluksi pph:lla ja äitin kertoman mukaan kokemukset ei niin hyviä...puistossa/pihalla pph:t aina juoruili vaan keskenään eikä paljon perään katellut( naapuri oli kertonut), esim. yksi kerta äiti oli minua hakenut, toinen puoli naamasta ihan mustana ja iso haava silmäkulmassa, olin siis alle 2v ja olin kiivennyt liukumäkeen ja tullut sieltä naama edellä alas, ja siis jos olisi joku perään kattonut, ei varmaan olisi noinkaan käynyt...tarhan kannalla olen sen takia että siellä on muitakin hoitajia joten kaikki ovat toistensa "valvovan silmän" alla ja säännöt on samat kaikille;pph:t kotonaan yksin eikä kukaan valvo.Meidän pihalla asuu useampikin pph ja yksi on aivan kamala lapsille, siis huutaa ja rääkyy ja tiuskii koko ajan niille lapsille, mutta kun vanhemmat tulee hakemaan, on niin täydellistä hoitajaa että...

Lapsi meni 2 v:na pph:lle ja on edelleen 5 v:na samalla hoitajalla. Valitsin pph:n pienen ryhmäkoon (eli vähemmän sairauksia, vähemmän melua), sama tuttu hoitaja hoitaa lasta koko päivän.

Hyvää kotiruokaa, ulkoilua aamulla ja iltapäivällä, metsäretkiä, kävivät marjassa ja jokaisella piltillä oli 2 dl marjoja kotiin viemisenä. Lapsi oli onnellinen kun illalla leivottiin piirakka hänen itse poimimistaan marjoista. Ennen joulua on piparien leipomista, laskiaisen laskiaispullia jne.