Lh:t ja sh:t: minkälaista on olla töissä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
opiskelu aikana ollu vo.lla. Jäi aika "kakka" maku suuhun :D sattui harjoittelun ajaksi vatsatauti epidemia ja meidän joka ikinen päivä oli yhtä rippulivaippojen ja oksennusten siivoomista.
Fyysisesti raskasta, vanhukset ihania. Menisin uudestaankin. Nyt tosin palveltalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen paikassa töissä, jossa yksi hoitaja hoitaa vuodepotilaitakin tai muita joihin tarvitsisi kaksi hoitajaa.

se on arkipäivää. Vaikka mitä pitäs olla mutta ei se todellisuudessa mene niin. Mun työ on tehostetun asumisen yksikkö eli toi palvelutalo josta aiemmin mainitsin. Niin ihan normia että yksin hoidetaan vuodepoitilaita jotka ei enää kykene itse yhtään auttamaan.
Kaikkeen tottuu. Se vaan on sitten hoitajien terveyden kustannuksella. Kaupunki säästää.

Alkuperäinen kirjoittaja Aikanaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen paikassa töissä, jossa yksi hoitaja hoitaa vuodepotilaitakin tai muita joihin tarvitsisi kaksi hoitajaa.

se on arkipäivää. Vaikka mitä pitäs olla mutta ei se todellisuudessa mene niin. Mun työ on tehostetun asumisen yksikkö eli toi palvelutalo josta aiemmin mainitsin. Niin ihan normia että yksin hoidetaan vuodepoitilaita jotka ei enää kykene itse yhtään auttamaan.
Kaikkeen tottuu. Se vaan on sitten hoitajien terveyden kustannuksella. Kaupunki säästää.

Selkä on tosiaan välillä todella kipeä, kun joutuu revittämään töissä niin paljon.

Parilla tk:n osastolla oon ollut ja työkaverit on ollut kivoja. Siinäpä se ainut positiivinen puoli olikin. Kiire on kova ja työ on liukuhihnahommaa, valitettavasti.

Jippii! Kiva aihe!

Eka huonot puolet: Et ehdi tekemään koskaan kaikkea sitä minkä haluaisit tehdä, ja joka päivä joku on tyytymätön hoitoon, joko asiakas tai omainen. Työ on fyysisesti rankkaa, potilaat painaa aina vaan enemmän (toisaalta apulaitteet kehittyy). Osastoilla on yleensä hirvittävän kuuma, varsinkin kesäisin, koska vuodepotilaat tarvitsee lämpimän huoneilman ettei palele. Työ on stressaavaa, tauoillakin puhelimet soi ja käydään hoitotoimenpiteitä tms läpi, eli sellaista hengähdystaukoa ei oikeastaan ole..

Mutta hyvät puolet! Saat auttaa! Saat hoitamalla tehdä hyvää oloa potilaille, ja se on palkitsevaa. Joskus ehtii jopa kuuntelemaan mitä potilaalla on mielen päällä, ja pääsee luomaan vähän syvällisempiä hoitosuhteita. Joskus ne kehittyy vuosienkin mittaiseksi ystävyydeksi. Potilaan hoitoon osallistuu paljon eri ihmisiä, mutta hoitaja on aina se joka on lähimpänä. Suuri plussa on myös työn jatkuvuus, työ ei lopu tekemällä. Siinä ekat asiat mitä tuli mieleen.

Yhteistyössä