Suosittelen jokaiselle koulutukseen menijälle ekaksi TYÖHARJOITTELUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Näkee sen,mitä oikeasti on se arki siellä töissä!!Mun siskoni sanoi että koskaan ei olisi mennyt lastenhoitajaksi opiskelemaan jos olisi tiennyt minkälaista on päiväkodissa työskennellä..tieteski joku tykkää eri aloista...

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ei taida sairaanhoitajan sijaisuutta saada ennen kuin on koulutuksessa ollut =) ja muuten tätä hommaa ei kyllä näe mitä se oikeasti on!

Siis ei sijausuutta mutta nykyään on mahdollista "työelämään tutustuminen" eli voit olla esim. kuukauden "töissä" ja katsoa mitä se työ on... Tietenkään ei läheskään kaikkea voi tehdä mut näkee päällisin puolin mitä työ on!

5 kktta työharjoittelussa kun mulle olis tuulu kotihoidontuen jälkeen 5 kk karenssi ,kun mulla ei ole ammattia...tiesin sen nyt(aikasemmin en tienny)nyt vältyin tolta karenssilta....

Tai työkokeilun nimikkeellä myös tuota työharjottelua kutsutaan.Mie ainakin kannatan sitä kovasti.Ite olin avustajana harjottelemassa aikuisten kehitysvammaisten työtoiminnassa ennenkuin hain koulunkäyntiavustajaksi opiskelemaan.Se ala ei ihan kaikille sovellu ja näin saa näppituntumaa siitä alasta josta on kiinnostunut!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ei taida sairaanhoitajan sijaisuutta saada ennen kuin on koulutuksessa ollut =) ja muuten tätä hommaa ei kyllä näe mitä se oikeasti on!

Ei sairaanhoitajan sijaisuutta saa, eikä kouluttamattona tänä päivänä pääse juuri mihinkään.Minä kun nuorena tyttönä aloittelin uraani "vipparina" ei mitään koulutusta ollut ja kyllä tuli sairaalamaailma tutuksi(aloitin urani psykogeriatrisella osastolla 19 vuotiaana tyttönä )Tosin sitten myöhemmin kouluttauduin ja valmistuin 97 sairaanhoitajaksi