PP12 ja hcg arvo aika matala, 76.6 =(. Onkohan vielä toivoa onnistuneesta raskaudesta???

Heippa naiset!

Te jotka olette plussanneet näistä hoitokierrokista niin mikä teillä on ollut hcg arvo pp12? Siis alhaisin jolla raskaus on jatkunut normaalisti..

Mulla on se tilanne että sain haamuja prisman pregchegiin jo perjantaina, ja lauantaina clearblue antoi aivan selvän plussan aamupisusta. Mutta tänään oli verikoe ja arvo vain 76.6 =(.

Edellisestä raskaudesta oli samalla pp12 päivällä hcg 160.6. Ollaan hoidoissa siis naikkarilla ja tehty on ivf ja tuoresiirto. Siirto oli 31.5 torstaina, ja alkio siirrettäessä nelisoluinen. Koitin soittavalta kätilöltä pyytää kontrolli hcg;ta mutta ei siihen taipunut. Sanoi vain että arvo joka on yli 50 on normi ja heille varataan alkuraskauden ultra. Mutta itseäni kovin huolettaa tuo edelliseen raskauteen nähden mielettömän paljon matalampi arvo. Kamalasti pelottaa joko tuulimuna tai tuleva keskenmeno. Pitäisi osata luottaa että asiat menee hyvin, mutta mulla on niin paljon ollut viime vuosina vastoinkäymisiä, etten oikein osaa luottaa siihen ajatukseen.

Jos kyseessä ei olisi ivf-hoito niin mähän vaan tietäisin sen että tikussa on lauantaina tehty selkeä plussa. Olisin autuaan tietämätön mistään hcg-arvoista ja onnellisesti raskaana. Eli tästä voin päätellä etä tässä tapauksessa tieto lisää tuskaa.

Ajattelin käydä mehiläisessä ylihuomenna eli pp14 mittauttamassa vielä tuon arvon. Oman mielenrauhan vuoksi.

Mutta lähinnä kaipaisin siis teidän hcg-arvoja samoilla pp päivillä.. voiko näin alhaisella arvolla mennä kaikki ihan hyvin?

Tietty tiedän ettei totuus täältä palstalta selviä, mutta koitan nostaa omaa mielialaani positiivisilla tarinoilla =)

Kiitos sinulle joka jaksat sen kertoa!!

Napsuneiti pp12 ja hcg 76.6
 
napsuneiti erittäin paljon onnea plussasta!

toivottavasti tästä on jotain apua.. plussasin 2010-ketjussa joulukuussa. HCG arvoni pp 13 oli 112 eli minusta silloin ihan liian matala mutta lähti siitä nousuun hyvin ja tyttö syntyi viime vuonna.

Sinulla on todella hyvät mahdollisuudet, joten tsemppiä!! :)
 
Pieni tähtönen kiitos vastauksesta <3

Aamulla tein clearbluen ja ihan selkeä viiva tuli siihenkin. Äsken tein apteekin kasettitestin ja viivahan siihen tuli, mutta ei lähelläkään kontoriviivan vahvuutta. No okei, pisu ehkä oli aika laimeaa vaikka 3h pidättelinkin.. huoh...

Huomenna aion mennä mehiläisen labraan pyytämään että ottavat pika-hcg;n. Toivottavasti arvon saamiseen ei mene hirveän kauaa..

Kerrassaan piinaavaa!
 
Mulla oli muistaaksi 17 ja klinikalta sanottiin, ettei ole mitään toivoa. Muistaakseni hoitaja sanoi että arvon pitää olla vähintään joko 30 tai 50, en muista kumpi, että olisi mahdollista saada lapsi. Kertoi myös että alhainen arvo voi tarkoittaa esim. kohdun ulkoista raskautta.
 
Viimeksi muokattu:
En osaa sanoa mitään noista luvuista sinänsä, mutta ajattelin silti kommentoida siltä varalta, että tästä on jotain iloa... Luin juuri pari päivää sitten jutun, jonka mukaan alkio useimmiten kiinnittyy noin viikossa, mutta joskus kiinnittymiseen voi mennä jopa 12 päivää - eli melkein tuplasti pidempään. Tällöin tietysti hcg-pitoisuuskin lähtee nousemaan myöhemmin.

Noissa klinikan viitearvoissa on varmaan otettu huomioon juuri se mahdollisuus, että kiinnittyminen on voinut tapahtua keskimääräistä myöhemmin. Eli vaikka arvo olisi "vain" sen ~30-50, sen katsotaan vielä olevan normaalin vaihtelun rajoissa. Näin ainakin mielestäni voisi olettaa.

Tsemppiä piinailuun, pidän peukkuja että kaikki menee hyvin! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastanneille ;)

Mulla oli omalle gynelle tänään soittoaika ja hän sanoi että noi hcg-arvot tässä alkuraskaudessa ovat ihan hepreaa.. eivät vertailukelpoisia edelliseen raskauteen. Menevät ihan omia polkujaan. Eli siitä ei voi päätellä mitään. Huomiselle laittoi lähetteen labraan ja vielä toisenkin, jos haluan mielen rauhoittamiseksi käydä myöhemmin. Sanoi vielä että jos arvo on huomenna esim 120 niin voin jo vähän huokaista. Ja kuulemma juhannuksen jälkeiselle viikolle voin varata ar-ultran. Näin aion tehdä.

huomista odotellessa... toivottavasti sen tuloksen saa saman päivän aikana!!!
 
Kiitos Pieni Tähtönen näin koitan tehdä ja mennä ajatuksella että "iloitaan niin kauan kun ilon aihetta on, ja surraan sitten JOS siihen on aihetta". Vähän kieltämättä tuo matala arvo mietityttää mutta tosiaan jos kyse olis normaaliraskaudesta niin mulla ei olis mitään hajua koko arvosta. Vain plussaviivoja raskaustestissä ja kipeät tissit ;)
 
Heippa,

Mulla oli toisessa icsi-raskaudessa hcg 43 pp11 ja pp14 176 muistaakseni,terve vauva syntyi rv40+6. :) Olin hiukan paniikissa tuosta ekasta arvosta,mikä oli kyllä viiterajoissa,mutta hiukan matalahko lääkärin mukaan. Tärkeää on kuulema arvon normaali tuplaantuminen,ja sullahan oli hienosti noussut,joten voisi kuvitella kaiken olevan hyvin! Tsemppiä ja onnea raskauteen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: napsuneiti

Yhteistyössä