Pp-hoitajista

• Viestiketjun aloittaja TanjaMaria
  • Ensimmäinen viesti
TanjaMaria
Kannattaako kahden alle 3-vuotiaan muksun äidin ryhtyä pp-hoitajaksi?Siis rahallisesti?Vai jääkö ns. häviölle kotihoidontukien yms menettämisen vuoksi.Omien lasten hoitamisestahan ei rahaa makseta? Paljonko on kunnallisen pp-hoitajan palkka?Koulutus minulla riittäisi ja en hennoisi lähteä 3-vuorotyöhön millään äikkärin jälkeen.

Itse aloitin juuri pp-hoitajan työt. saat molemmista lapsista kodinhoidontuesta jonkun verran, määräytyy veroprosentin mukaan sitten saisit ottaa vielä 2lasta hoitoon joista saisit palkkaa 715e sekäkulukorvaukset noin parisataa euroa kuussa verottomana.

vieras
Et menetä kotihoidontukea, ei ainakaan meidän kunnassa ole niin. Jossain kunnissa käsittääkseni omastakin lapsesta maksetaan hoitomaksu, mutta silloin saa sitten myös palkan omastasi. Palkka riippuu hoitolapsien lukumäärästä, eikä ole päätä huimaava, mutta parempi sekin kuin kotihoidontuki;)

TanjaMaria
Uskoisin, että riittää, mutta siihen pitää nähdä vaivaa.Marjastaa ahkerasti, ostaa leivät leipomosta ja lihat ym suoraan tehtaanmyymälästä.Olihan se niin, että aamiainen, lounas ja välipala kuuluu diiliin?

Alkuperäinen kirjoittaja TanjaMaria:
Uskoisin, että riittää, mutta siihen pitää nähdä vaivaa.Marjastaa ahkerasti, ostaa leivät leipomosta ja lihat ym suoraan tehtaanmyymälästä.Olihan se niin, että aamiainen, lounas ja välipala kuuluu diiliin?
Juu ne kuuluvat. ja kyllä itse ainakin nyt oon ruennu kattoo mitä sitä ostaa, esim välipalat teen itse, kiisseleitä, pannaria, marjapuuroa yms.. pitää vaan olla luova :D

pph
Alkuperäinen kirjoittaja Mammuli87:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Kuka kustantaa ruuan ja tarvikkeet pphoitajille??
Kulukorvaukset "hyvittävät" ruoka ja askartelu tarvike kulut yms.. ja kulukorvaukset ovat verotonta tuloa.
Jotka kuitenkin muuttuu lopullisessa verotuksessa "tulonhankkimiskustannuksiksi". Eli kannattaa olla tarkkana veroprosentin kanssa, ettei tule yllättäin mätkyjä.

pph
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
No riittääkö 200e kuukaudessa niitten lasten ruokaan yms?
Ei riitä. Kun se 200?/kk pitää sisällään myös sähkön,askartelu- yms. tarvikkeet,veskipaprut,vedet, puhelut (työpuheluihin et saa muuta korvausta) ruuan.
En todellakaan saisi tekemääni ruokaan tuota summaa riittämään!!

vieras
päikkärit saattaa antaa joitain askartelutarvikkeita tai sitten voivat tilata niin et kunta maksaa pph työlle varatuista rahoista noita askartelutarvikkeita. ainakin meidän kunta tekee noin

pph minäkin
Meillä omat perunat, porkkanat, herneet ym kasvikset, marjat , omenat.
Riittääpä useammankin hengen ruokkimiseen 4-6. Ruokalaskut ollet 200-300 euroa.
Syödään kuitenkin ihan terveellisesti .

Yhteistyössä