Pottailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla on niin paha mieli. Mulla on vähän yli 2v lapsi, joka ei osaa käydä potalla. Mulle vihjaillaan jatkuvasti, että olen huono äiti, koska en saa lasta potalle. Toinen mistä sanotaan on, että lapseni olis jotenki hitaammin kehittyny ku ei osaa potalla käydä. Siis onko oikeesti niin, että jos noin pieni ei käy potalla, niin äidissä ja lapsessa on vikaa? Mua surettaa enkä halua enää kenenkään kanssa puhua potta-asioista ku tuntuu et aina mua ja lasta vain arvostellaan :/

Älä murehdi! Meidänkään tyttö täs kuus täyttää 2 v, ei käy vielä potalla. Poika kävi jo alle vuoden vanhasta ja sitten enemmän ja vähemmän. Kaikkia ei vaan potta kiinnosta samalla tavalla, poika oli heti kiinnostunut. Mullekin on sanottu että miksen opeta lastani potalle. Tyttö käy välillä istumas, mutta ei kauaa. Kyllä ne oppii aikanaan. :hug:

Kyllä sekin aika tulee, kun lapsi on siihen valmis. Asiasta ei kannata tehdä stressiä ittelle eikä lapselle, se ei ainakaan edistä asiaa millään lailla. Kaikki aikanaan, älä muiden puheista välitä. :hug:

Älä sure ap, meillä poika oli melkeen 4v ennen kun suostu kuivaksi ja potalle/vessaan! ei nämä oo niin vakavia asioita. Kyllä kaikki oppii aikanaan nykyään on vaan se asenne että lapsen pitää mieluiten hoitaa ittensä jo 1 vuotiaasta,kyllä oppii kun on hänen aika :hug:

ei lasta voi potalle pakottaa. tai VOI mutta se ei kyllä edistä pottailua millään tavalla. meilläkin tyttö innostui potasta vasta nyt kesällä 2v4kk iässä ja melkeinpä viikossa oli jo päiväkuiva. nyt ei tullut vahinkoja vaikka mahataudissa olikin.

Meillä tyttö nyt 3v. ja jokusen viikon on vasta potalla käynyt, vieläkään ei aina kakat sinne mee. Aiemmin kun yritettiin alkaa opetella, niin hirveet kiukut vaan ja tuntui pelkäävän koko pottaa/vessaa.
Tsemppiä, kyllä se siitä, omassa tahdissaan.

Meillä tyttö 2 ja puol vuotta eikä oo ku muutaman kerran potalla istunu :whistle:
Mulla alko nyt loma niin alotetaan neidin kans potta harkat ihan kunnolla. Meillä esikoinen oppi kuivaksi vajaa 3vuotiaana. Yritettiin monta kertaa alottaa aikasemmin mut ei tyttö ollu vielä siihen valmis niin odotettiin vähän aikaa ja yritettiin sit uudestaan.

Yhteistyössä