Pottailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietiskelijä"

Vieras
Mikä avuksi lapsen pottailuun? Ikää lapsella 1,5 v. Pottailu sujunut hienosti kotona, mutta aina isällään oltuaan pottailu takkuaa. Ei suostu enää istumaankaan. Olen jättänyt pottailun aina joksikin aikaa ja aloittanut uudelleen. Nyt neljäs kerta alkamassa. Isä ei jaksa/halua lasta potalla istuttaa vaan kokee vaipan vaihdon mielekkäämpänä. Herrrrrmot menee.

Ootko kokeillut pöntön pienentäjää? Siitä ei tuon ikäinen vielä pääse itse pois ja meillä ainakain tyttö koki mielekkäämmäksi istua siinä ja teki alusta asti isomman hädän aina pönttöön. Sitten tietenkin palkkiot lapsen kiinnostuksen mukaan, meillä riitti vuolaat kehut.

älä ainakaan lasta syytä asiasta vaan keskustele isän kanssa pelisäännöt selviksi. Jos lapsella on pottavaihe niin hän käy sitten isälläänkin potalla ja piste. Toki tuossa iässä pottailu on varmasti vielä harjoittelua ja takapakkia tulee muutenkin. Mutta ne samat säännöt....

Ja itse ainakin olen huomannut 2 lapseni kanssa, että ne alkaa vasta 2 vuotiaana kunnolla ymmärtää mitä se pottailu tarkoittaa :) joten en hätäilisi asian kanssa. Kesällä sitten vähän tiheempää ja ehkä isäkin pitää silloin ulkonakin ilman vaippaa.. kyllä se siitä ajan kanssa :)

Yhteistyössä