pottailu- ja kuivaksiopettelukysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
Lapsi 1,5v. siis tajuaa jo pottailun ja käy aina ruokailun jälkeen potalla, osaa sinne mennä aina kun ottaa vaipan pois. oiskohan liian aikasta kokeilla osaako muulloinkin mennä itte eli jos antas päivällä olla ilman vaippaa? jospa hän siitä pikkuhiljaa... Osaa puhua joten vois kyllä oppia sanomaan et on hätä, sanoo aina kun on kakkahätä, tosin ei aina suostu tai ehdi potalle sillonkaan.

mites teillä on tää mennyt?

Moi!
Oon sitä mieltä et jos lapsi kerran jo noin hienosti käy pottalla ni ehdottomasti vaipat nurkkaan , ainakin päivisin! Meillä tyttö oli 2v. kun vaan jätin vaipat kaappiin ja pikkarit jalkaan. Ei mennyt kun viikko niin ei tullut enää vahinkoja! Kakkaamisessa olikin sitten oma shownsa kun ei halunnut kakata pottaan kun pelästy et minkä näköistä tavaraa sieltä tulee:) Mutta oppi senkin lopulta noin. kuukaudessa! Siinä koeteltiin äidin hermoja! Vaikka aluksi voi tuntuakin siltä ettei tästä tuu mitään niin älä luovuta! Tsemppiä!

Itse mietin juuri samaa, kun 1 v 10 kk ikäisellä oli viime yönä ekaa kertaa pysynyt yövaippa kuivana. Nyt olen pitänyt tämän päivän ilman vaippaa, saldona 3 pissaa, joista yksikään ei pottaan... Ajattelin katsoa pari päivää, ja jos mikään ei muutu, varmaan sitten vaipat takas. Unille laitoin vaipan kun äsken meni ja yöksi aion laittaa myös.

vaippa pois ja potta niin että pääsee helposti. Meillä pyrki potalle jo alle vuoden ikäisenä, 1,5v oli jo päiväkuiva.

muoks.

niin ja yövaippa on edelleen käytössä, tyttö täytti joulukuun alussa 3v.

Viimeksi muokattu: