Pottaharjoitukset + pieni pippeli

  • Viestiketjun aloittaja Pikkuisen mammeli
  • Ensimmäinen viesti
Pikkuisen mammeli
Hei,

onko muita pienipippelisten poikien äitejä? Miten pottaharjoittelut parhaiten onnistuvat, kun pippelillä on mittaa noin 1cm ja sen suuntaaminen alaspäin on -hmmm... hiukan haasteellista :) ? Olemme vasta potan kokeiluvaiheessa (poika nyt vuosikas), mutta vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan!

 
Mammeli
Kiitos hyvistä vinkeistä harjoitteluun. :/
Valitettavasti tuttavieni poikalapsilla on 2-3cm:n pippelit, ja heidän ohjeensa sen alaspäinkääntämisestä eivät siis minua lohduta. Saati kokoarvailut tai perinnöllisyysmietteet.
 
Mammeli
Kiitos Aaban!
Siis näin yksinkertainen asia ei ollut tullut mieleenikään *noloilee*. Meillä on nyt sellainen ihan peruspotta, mitä parilla eurolla tavarataloista saa. Pitääkin tutkailla noita reunanmuotoja!
 
viivia
meillä on tyttölapsillakin ollut hiukan opettelemista oikean asennon hakemisessa, ettei pissa lennä yli. Joten ei voi rötköttää nojaten taakse pottatuolissa vaan just enempi eteenpäin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuku:
oletko oikesti kysellyt tuttaviltasi minkä mittaiset pippelit heidän lapsillaan on??
Miksipä ei? Sitten asia olisi hiukan erikoisempi, jos hän kyselisi sitä samaa aikuisten pippeleistä. Ja kyllähän sitä usein seurataankin vierestä tai vaihdetaan ystävien lapsille vaippoja.
 
vieras
Minusta ei ole outo aloitus eikä se vaadi mitään tuttavilta kyselyä, että asian huomaa. Meidän pojan pippeli oli jo vauvana minusta sellainen ns. ihan tavallinen ja jälkikäteen olen huomannut, että tosi monella poikavauvalla on ihan nysä se pippeli. Missä vaiheessa se sitten siitä kasvaa niin en tiedä. Uimahallissa, etenkin vauvauinnissa, olen huomannut nämä minipippelit.
 
vieras
meijän 11,5kk pojalla suunnilleen nuin pieni kikkeli. esim. parin kaverin pojilla huomattavasti isommat. en kiinnittäny asiaan huomiota, ennen ku 5v isoveli kysy 'miksi x:llä on nuin pieni kikkeli'. täytyypi ottaa 1v neuvolassa tuo pienuus puheeksi. pottailua meillä ei oo vielä alotettu.
 
no ei ole outo aloitus. useinhan niissä oikeasti oudoissa aloituksissa ap jää jankkaamaan jotain tiettyä juttua. eli saa selvästi kiksejä jostain................

tämä nyt on ainakin tähän mennessä ollut ihan normaali ketju. ihan todelta kuulostavssa ongelmassa.

ja ap, en osaa silti sinulle vastata, meillä on tyttölapsi :D
 
Mammeli
Kiitos vielä asiallisista vastauksista! Ja ei, en sen suuremmin ole pippeleiden kokoja keneltäkään kysellyt, vaan juurikin vauvauinnissa ja kavereiden luona vaipanvaihtotilanteissa olen kiinnittänyt asiaan huomiota.

Siis en edes ymmärrä, miten voinkin olla näin tyhmä *supernoloilee*. Kiitokset etunojavinkeistä, sekä siitä "jalkovälitöyssystä" pottaan. Täytyykin varata aikaa pottaosastolla käyntiin seuraavalla kerralla :).

Näillä vinkeillä pääsenkin jo varmasti asiassa eteenpäin, ja eihän sitä tosiaan tiedä missä välissä tuo pienokainen sitten kasvukauden aloittaa ;) Mutta tuskin nyt mitään tehokasvua tekee ennen kokeilujemme aloittamista. Minun puolestani tämä pino saa jäädä lepoon, kiitos tosi hyvistä, auttavista vinkeistä!

~Mammeli.
 

Yhteistyössä