potta???

meillä 1v2kk on ajoittain päivällä ilman vaippoja. kakkaa neiti ei ole vaippaan tehnyt muutamaan kuukauteen, potalle pyytää ja on pyytänyt pissallekin kun pikkuhousut jalassa. vaipoissa ei sitten aina pyydäkkään. huomaa vissiin eron. tykkää kovasti kun ei laiteta vaippaa.....
 
Vanhempi aloi olla kokonaan ilman päivävaippaa hieman alle 2-vuotiaana ja yöt oli kuivat pari kuukautta myöhemmin. Nuoremmalla ei ole "aikaa" mennä potalle pissihädän tullessa, vaikkakin nyt juuri 2 vuotta täyttäneenä on alkanut touhut itseäänkin kiinnostaa. Potalla on käytetty 8-kuisesta asti molempia.

Niin, vanhemman kakka oli hyvin säännöllinen, joten pottailu oli helppo opettaa, mutta toisella ei tunnu olevan mitään säännöllisyyttä suolen toiminnassa...
 
Heidit83
Meillä esikoinen oppi kuivaksi vasta 3 vuotiaana. Toinen prinsessamme nyt 2,5v eikä mitään aikomusta käydä potalla. Yritetty kyllä on. Kesällä on helppo opettaa oleen ilman vaippaa, kun voi pitää ulkona ilman vaippaa. Ja kun matot pestään kesällä, on kotonakin helppo pitää ilman vaippaa. Helppo siivota vahingot, kun ei ole matot lattialla... =)
 
Miskan äiskä
Mä oon nyt pitänyt poikaa (1v9kk) sisällä ilman vaippaa ja aika hyvin osaa ilmottaa koska tulee pissa, mutta potalla ei meina suostua istumaan. Eilen mies sai ison pissan pottaan, kun poika haki itse valokuva-albumin ja katseli siitä kuvia. Eilen ostin myös pöntönpienentäjän ja siinä tykkää myös istua. Nyt jatketaan sisällä hereillä ollessa ilman vaippaa ja sitten pikku hiljaa pojan tehtiin edetään ja aletaan olla ehkä kesällä ulkona ilman vaippaa.

Meillä pottailu alotettiin jo 7 kuisena ja onnistu pari kuukautta ihan hyvin, mutta sitten tuli stoppi, kun poika oppi nousemaan potalta pois ja lähti kävelemään. Nyt talven aikana on pottailua alettu taas harjotella ja nyt huomaa selvästi, että kun aika alkaa olla kypsä, se myös onnistuu ainakin pienellä harjottelulla.

Tsemppiä ja pitkää pinnaa!
 

Yhteistyössä