Potkukelkka

Ei vielä oo, mut ens talveksi on likalle hommattava. Kunhan oppii koulureitin, ni mikäs tuota matkaa on kulkea potkurilla. Ei oikein kaupungissa ollut tuommosella käyttöä, mut tääl pikku kunnassa kyllä =)
 
meillä 3 kappaletta, minikokoinen on nuorimmaisten käytössä, kolmasluokkalaisella on oma jolla kulkee koulussa/kavereilla ja äidillä isointa kokoa jolla kätevä käydä kaupassa ja lasten kanssa muuten vaan potkutella. Mulla on siinä sellaiset hankijalakset joten kelkka kulkee hyvin myös sohjolumessa. Ainakin täällä pohjois-suomessa ehdoton kulkupeli talvisaikaan!
 

Meillä on, mun mummun kelkka! Tykätään tosi paljon kelkkailla ja koirallisena perheenä oiva lenkkeilykapine :):). Tyttö nyt 5v ja ollaan suunniteltu omaa kelkaa hälle:). Ainoo riesa kun hiekotetaan niin penteleesti...:(
 
Taas kaivettu esiin! =) Käytiin aattona viemässä joulukonvehdit naapureille potkukelkalla, mutta tänään ekan kerran kunnon hikilenkillä lasten kanssa. Tehokasta liikuntaa ja lapset tykkää vauhdista! =) Vähän enemmän sais kyllä olla lunta ja jäätä...
 
Kovassa käytössä!!! Tänä talvena on ollut kauan kunnon kelkkakelit. Lapset kulkee potkurilla koulussa aina kelin salliessa. Iltalenkillä harrastamme kahden lapsen kanssa. Siinä tosiaankin hiki tulee, kun tarpeeksi pitkälle lähtee. Kauppareissulle en viitsi sillä mennä, kun hiekottavat noita teitä niin tarkasti. Mutta lenkillähän voi itse valita, mitä teitä potkii =)
 
Löytyy näitä meiltäkin kolme kappaletta. Harmi vaan, meilläpäin ei vielä tänä talvena ole noita voinut käyttää.

Ei kyllä uskoisi, että joulukuun loppua mennään ja pellot on tossa vieressä aivan vihreinä. :eek:
 
kukkerikuu
Mies osti 10 v. sitten joululahjaksi :D , tosin itse sit käytti työmatkoilla. Lasten potkuri saatiin ja talon oston mukana tuli vanhoja, mutta käyttökelpoisia. Tosin kelit ei suosi kun ovat hiekoittaneet nuo tiet.
 
Tulihan pitkästä aikaa potkittua potkukelkalla ja opetin sen käytön myös espanjalaisille vieraillemme. Käytössämme ollet kelkat eivät olleet uuden uutukaisia, toinen oli mummoni ja toinen isomummuni kelkka, mutta hyvin kulkivat. Ja täytyy sanoa että isomummon kelkka jolla ikää reilu 60v oli parempi, ne jalakset olivat paljon notkeammat kuin sen uudemman jolla vain reilu 30 vuotta ikää.
 
Meillä on potkukelkat ja ollaan haaveiltu että tehtäis niillä retki saareen meidän mökille tai mentäis pilkille tai jotain. Ne vain kelluu niin kovin huonosti... ;) Saa nähdä tuleeko tänä talvena jäitä ollenkaan.
 

Yhteistyössä