potalle öisin?

  • Viestiketjun aloittaja hannastiina
  • Ensimmäinen viesti
hannastiina
Eli jatkoksi tuohon pottaharjoittelukeskusteluun kysyisin että käykö lapsenne potalla öisin? eli miten homma etenee kun meillä tyttö (2,5)käyttää yövaippaa, mutta herää "huutaen" 2-3 kertaa yössä ja nostan potalle pissalle, jonka jälkeen jatkaa uniaan melkein heti. Tästä huolimatta vaippa joskus aamulla märkä..
Eli kun nyt jätämme yövaipan pois, heräileekö tyttö edelleen useasti potalle ja kuinka kauan (vuosia?)?
 
taustalta
Sanoisin, että ei ole vielä kypsä. Anna rauhassa nukkua yöllä ja käytä suosiolla vaippaa. Yökastelu on aivan normaalia vielä 5-vuotiaaksikin.
Meillä ovat tuossa 3 v:n tietämissä itse ilmoittaneet, etteivät tarvitse vaippaa enää yöllä ja muutamalla satunnaisella vahingolla olemme selvinneet. Eivätkä nouse yöllä pissalle.
 
Shaina
Mun äiti sanoi, ett käytti mua ja mun pikkusiskoa yöllä kerran potalla, kun opeteltiin kuivaksi. Sillä kuulemma kello herätti aamuyöstä klo 4 ja se kanto meät potalle pissalle, ei me vissiin ees herätty.. ja kuukauden päästä oltiin yötkin kuivana.

Minusta toi kuulostaa vähän hassulta, itse en varmaan moista rumbaa alottaisi, mutta..

Niin, en kyllä osaa tähän hätään sanoa, että minkä ikäisiä me oltiin :ashamed:

 
hannastiina
pitäisikö siis tyttöä pyytää yöllä pissaamaan vaippaan kun herää "hätään" tai mihinkä nyt herääkään?ei kyllä nukahda helpolla..toisaalta ei kai se ole hyvä potattaa montaa kertaa yössä ettei rakko totu..

kiitokset kommenteista!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 18:43 hannastiina kirjoitti:
pitäisikö siis tyttöä pyytää yöllä pissaamaan vaippaan kun herää "hätään" tai mihinkä nyt herääkään?ei kyllä nukahda helpolla..toisaalta ei kai se ole hyvä potattaa montaa kertaa yössä ettei rakko totu..

kiitokset kommenteista!
Hei kyllä minä vessaan veisin. Mulla 3,5 vuotias poika, joka ollut kuiva jo alle 2-vuotiaana. Toisinaan herää öisin kovaan huutoon ja syynä silloin nimenomaan pissahätä. Olen muiltakin kuullut samanlaisista yöhuudoista. Ja kyllähän sitä itsekukin varmasti välillä öisin herää pissahätään meistä aikuisistakin.
 
kaijanen harmaana
Meillä poika oppi n. puoli vuotta sitten täysin kuivaksi, poika täyttää 3v ensi kesänä.
Joskus herää yöllä pissalle, mutta todella harvoin. Itse tulee herättämään minut ja ilmoittaa että on pissahätä, ei meillä ole ollut itkua tai huutoa tuon pissahädän takia.
Ensin jätin pois päivällä sisällä vaipan ja kun päivät oli kunnolla kuivana, jätettiin yövaippakin pois. Käydään illalla just ennen nukkumaanmenoa pissalla ja otetaan sitten vesihörppy, mutta vältetään älytöntä juomista.
 
taustalta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 18:43 hannastiina kirjoitti:
pitäisikö siis tyttöä pyytää yöllä pissaamaan vaippaan kun herää "hätään" tai mihinkä nyt herääkään?ei kyllä nukahda helpolla..toisaalta ei kai se ole hyvä potattaa montaa kertaa yössä ettei rakko totu..

kiitokset kommenteista!
Viet potalle, jos itse herää pissahätään, mutta ei kannata ruveta siihen, että rupeat herättelemään sitä varten.
 
Meillä pojat käyttivät vaippaa 2,5 vuotiaiksi päivisin ja öisin. Poikien serkkutyttö saman ikäinen oli oppinut juuri kuivaksi ja ajattelin että voiku meilläkin. Yksi päivä sitten päätin että jätän vaan kylmän rauhallisesti vaipan pois ja niin tein. Päivät sujuivat heti hyvin ja yöllä tuli VAIN pari kertaa vahinko toiselle pojalle. Vuorasin sängyn patjat muovilla ja laitoin potan poikien huoneeseen yöksi, ettei ole niin pitkä matka vessaan yöllä. Ja niin niistä vaipoista päästiin. alkuu pojat yöllä saattoivat toisinaan huudella että mulla on pissahätä tai mä oon potalla, mutta sekin kommentoiminen jäi melko pian.
 

Yhteistyössä