Postissa paketti tulossa tänään, soittaako paketin tuoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaush
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaush

Vieras
Eli olen tilannut Saksasta tavaraa, ja nyt Postin seurannan mukaan paketti on tänään jakelussa. On sen verran kookas paketti, ettei mahdu laatikkoon :) Soittaako postinjakaja minulle, kun kukaan ei ole kotona, vai meneekö paketti aina automaattisesti postikonttoriin takaisin? Tilaamisen yhteydessä annoin puhelinnumeroni.

ei välttis soita, jos kukaan ei ole kotona se menee takas sun lähimpään postiin ja postilaatikkoon jätetään nouto lappu, joll avoit sitten ite noutaa paketin

Jos kotiinkanto on ostettu (yleensä saksasta tilatuissa sisältyy hintaan) niin posteljoonin pitää tuoda se kotiveolle. Suomen postilla tämä tarkoittaa sitä että postimies tilaa hissin valmiiksi, soittaa kerran kelloa ja odottaa 2-3sekunttia ja sen jälkeen jättää laatikkoon lapun jonka mukaan paketti pitää nouta postista.

Käytännössä joudut siis vahtamaan ulko-ovella jos aiot saada paketin ilman että postimies ehtii karata paikalta.

ps. Kannattaa tarkistaa paketin kunto silmämääräisesti postimiehen ollessa paikanpäällä. Viime viikolla tilasin englannista paketin ja koko paketti oli riekaleina minulle tullessa. Onneksi tuote itsessään oli kestävä ja siten ehjänä säilynyt.

Ei ne koskaan soita, puhelinnumeron antaminen on täysin turhaa. Samoin kotiinkannosta maksaminen on turhaa hlölle, joka ei päivystä kotiosoitteessaan 24/7. Meidän paketit on ainakin joka kerta jouduttu hakemaan postista.

Yhteistyössä