Postiennakosta kysymys! Entäs jos ostaja ei lunastakaan pakettiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hei"

Vieras
Olen myynyt tietokoneen netin kautta toisella puolella Suomea asuvalle ja hän haluaa paketin lähetettävän postiennakolla... Itseäni mietityttää, että entäs jos ostaja ei jostain syystä lunastakaan pakettiaan? Mitä kuluja siitä sitten minulle tulee? Yritin katsoa Postin sivuilta, mutta en löytänyt oikeastaan mitään tietoa, joka olisi auttanut... joten olisiko täällä joku joka osaisi auttaa. :)

Paketin postikulut on ennakon kanssa 18,50 euroa, joten minäkö maksan ensin lähettäessäni 18,50e ja jos lähettävät paketin minulle takaisin, niin maksan lunastaessani sen uudelleen?

Paketin postikulut on ennakon kanssa 18,50 euroa, joten minäkö maksan ensin lähettäessäni 18,50e ja jos lähettävät paketin minulle takaisin, niin maksan lunastaessani sen uudelleen?

Postiennakkomaksua et joudu maksamaan palautuksesta, eli palautuksen osalta maksat sen noin 15 euroa. Juuri tuo on syy miksi en yeensä lähetä mitään postiennakolla. Noin 20% vieraista ostajista jättää paketin hakematta. Yksi tapa on pyytää ostajalta postikulut ennakkoon tilillesi. Se vähentää ostajan haluja jättää paketti hakematta.

Laitat sille sähköpostilla viestin että voit lähettää postiennakolla jos hän jättää paketin noutamatta lupautuu maksamaan ylimääräiset kustannukset.
Jos näin käy niin sun on helpompi saada rahat takaisin.

Ymmärrän kyllä ostajan ajatuksen, tietokone on kallis ja arveluuttavaa lähettää tuntemattomalle ihmiselle noin suuri summa rahaa kun ei ole varmaa saako ikinä mitään pakettia.

Ne postiennakkokulut postikuluineen ja vielä palautuspostikulut sen lisäksi. Itse en suostuisi lähettämään mitään postiennakolla, jos en saa etukäteen tuplapostimaksuja ja ennakon käyttöön meneviä kuluja. Ne ylimääräiset postikulut sitten vähentäisin postiin maksettavasta summasta.