Posti takkuilee vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
lähetin kirjeen 27.10 1.luokan postimerkillä. Jätin se tuohon meidän kylän postin postilaatikkoon, hyvissä ajoin ennen tyhjennystä. Nyt yhtäkkiä tänään henkilö jonka pitäis kirje vastaanottaa väittää ettei kirjettä ole tullut. Pitäiskö uskoa tätä henkilöä ja että vika on todennäköisesti postissa vai? Ihmeellistä siinä että henkilö kyselee nyt vasta kirjeen perään eikä esim pari päivää sen jälkeen kun sen lähetin. henkilö tiesi että laitan sen postiin tuona päivänä ja 1luokalla.

Postia katoaa. Meiltä on jäänyt pari kirjettä saamatta, jouduin itse kyselemään yhden jutun ilmottautumisten perään, kun ei tullut mitään tietoa sieltäpäin, vaikka oltiin kirjeitse luvattu ilmoittaa. Kirje oli kuulema lähetetty, muttei ikinä tullut meille perille. Samaten sain laskun yhdestä maksamattomasta laskusta, alkuperäistä laskua ei koskaan tullut. Nuo ovat tapauksia, missä tiedän postin varmuudella kadonneen. Lisäksi naapureiden postia on aina väliin jaettu meille, viimeksi viime viikolla tuli naapurin naistenlehti meille. Samaten jokunen vuosi sitten minun lähettämiäni kirjeitä ei ollut mennyt perille, kahden perään kyselin sitten itse, kun ei mitään vastausta niihin tullut, mielikuva on, että jonkin kolmannenkin jutun postitin samalla kertaa, mutten saanut mieleeni mikä se oli, joten sen kohtalosta ei ole tietoa, mutta nuo kaksi muuta olivat jääneet menemättä perille ja tuossa melkein vieressä olevaan postin oranssiin laatikkoon ne kiikutin riittävin postimerkein.

Tuon vastaanottajan rehellisyyteen en ota mitään kantaa, voi olla että on tähän saakka odottanut lähetystäsi ja nyt sitten sai tarpeekseen, kun sitä ei tullut. Rivien välistä aistin, että olet jotain hänelle myynyt ja lähettänyt menemään postissa ja on nyt peräämässä rahojaan takaisin.

Olen todennut samaa. Meiltäkin on kadonnut muutaman kerran mm.sähkölasku. Meilläpäin ei myöskään jaeta postia päivittäin...Enkä siis asu missään korvessa vaan n.45 000 ihmisen kaupungissa, pientaloalueella.

kauppaa tehtiin hän maksoi minä lähetin menemään ja nyt hän kyselee kirjeen perään kun ei ole kuulemma tullut.

voihan se olla postinkin vika. Viime kuussa sain kirjeen joka oli leimattu 24.10 ja oli meidän postilaatikossa vasta 28.10 vaikka sekin oli 1luokan merkillä.

todella inhottavaa kun ei voi ikään olla varma onko posti mennyt perille olenko minä saanut kaikki kirjeeni..

Kadonneiden lähetysten määrä on promillen luokkaa 100%. Veikkaisin enemmänkin myöhästynyttä käsittelyä. Itella kärsii VR:n tapaan suunnattomasta henkilöstöpulasta, kun kaikki mehut pitää säästöjen nimessä puristaa henkilökunnasta ulos. Tavallinen tallaaja ei oikein ymmärrä koko prosessin laajuutta, kuinka monen käsiparin/työvaiheen läpi se tavallinenkin kirje kulkee.

Yhteistyössä