Pitääkö maksikirjeet (vai mitä ne suurikokoiset kirjeet on) jakaa postiluukkuun vaikkei mahtuiskaan? Eli pitääkö postinjakajan ott

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oon joka päivä kotona lasten kans kun posti tulee, silti nyt postin mukana tullut lappuja, että "jaoin postin ja suurikokoinen kirje ei mahtunut postiluukusta" tms jotain vastaavaa lukenut. Olen tilaillut pieniä tilauksia jotka ennen tulleet suoraan kotiin. Eli onko jakajilla joku systeemi, että halutessaan voivat kantaa noita suuria kirjeitä mukana ja soittaa ovikelloa jos asukas onkin kotona vai saavatko he jättää suuret kirjeet suoraan postille ennen kuin lähtevät edes jakamaan päivän posteja ja ottaa vaan sen lapun mukaan, että hae postista se kirje. Harmittaa lähteä lasten kans kävelemään pari kilsaa, että saa sitten jonkun kirjekuoren jonka luuli saavansa kotiin. Voiko tuosta soitttaa postiin ja kysyä?

Asumme omakotitalossa ja tuntuu olevan ihan jakajasta kiinni mitä tekevät noiden suurikokoisten lähetysten kanssa, toiset tulevat soittamaan ovikelloa ja toiset jättävät suoraan sen lapun "kirje ei mahtunut postilaatikkoon"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asumme omakotitalossa ja tuntuu olevan ihan jakajasta kiinni mitä tekevät noiden suurikokoisten lähetysten kanssa, toiset tulevat soittamaan ovikelloa ja toiset jättävät suoraan sen lapun "kirje ei mahtunut postilaatikkoon"

Peesi tähän. Edellinen jakaja toi meille sisälle, tämä nykyinen ei tuo.

Mulla on sama juttu. Olen soittanut usein postiin ja kertonut, miten asia on, eli että kotona olen ollut ja silti tulee lappu luukusta. Sanoivat, että jakat joskus jättävät maksikirjeet pois kyydistä, jos on paljon muuta postia! Siis minähän maksan ekstraa siitä, että kirje tuodaan ovelle, eikä pakettina. Pakettihan olisi usein edullisempi kuin maksikirje. Minä vaadin, että kirje tuodaan minulle, koska posti on toiminut väärin. Ja aina on tuotu, kun olen valittanut. Tuovat sitten esim. keltaisella kuljetuksella illalla. Kannattaa soittaa asiakaspalautteeseen! Postin hinnoittelu on niin sikamaista, kallista siis, että joatkin palveluja saa siihen hintaan vaatiakin!

Maxikirje ei mahdu postiluukusta,mutta jos postilaatikko sinne se mahtuu... Postinjakajalla ei ole velvollisuutta soittaa ovikelloa,vaan hän jättää lapun että teille on saapunut iso kirje voitte noutaa sen postista silloin ja silloin,eli yleensä seuraavana päivänä koska maxikirjeet menevät ensin jakelun kautta ennen kuin ne viedään postiin... Toki on poikkeuksia jotka soittavat ovikelloa mutta heidän ei ole sitä pakko tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mulla on sama juttu. Olen soittanut usein postiin ja kertonut, miten asia on, eli että kotona olen ollut ja silti tulee lappu luukusta. Sanoivat, että jakat joskus jättävät maksikirjeet pois kyydistä, jos on paljon muuta postia! Siis minähän maksan ekstraa siitä, että kirje tuodaan ovelle, eikä pakettina. Pakettihan olisi usein edullisempi kuin maksikirje. Minä vaadin, että kirje tuodaan minulle, koska posti on toiminut väärin. Ja aina on tuotu, kun olen valittanut. Tuovat sitten esim. keltaisella kuljetuksella illalla. Kannattaa soittaa asiakaspalautteeseen! Postin hinnoittelu on niin sikamaista, kallista siis, että joatkin palveluja saa siihen hintaan vaatiakin!

Se riippuu ihan maxikirjeen painosta onko halvempi vai kalliimpi kuin paketti,yleensä jos maxi tulee pakettia kalliimmaksi postissa tarjotaan halvempaa vaihttoehtoa eli tässä tapauksessa pakettina lähettämistä.
Tuota en ymmärrä että miten SINÄ maksat ekstraa maxikirjeestä jos se sinulle tulee,vai lähetätkö postia itsellesi???

Alkuperäinen kirjoittaja Postin täti:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Se riippuu ihan maxikirjeen painosta onko halvempi vai kalliimpi kuin paketti,yleensä jos maxi tulee pakettia kalliimmaksi postissa tarjotaan halvempaa vaihttoehtoa eli tässä tapauksessa pakettina lähettämistä.
Tuota en ymmärrä että miten SINÄ maksat ekstraa maxikirjeestä jos se sinulle tulee,vai lähetätkö postia itsellesi???

Oletkos kuullut Huutonetistä? Se on semmonen nettihuutokauppa, jossa yksityishenkilöt myyvät esim. vaatteita. MINÄ siis todellakin maksan ekstraa, että saan maksikirjeen kotiin kannettuna!

En tiedä onko pakko kantaa kotia. Meillä ainakin on aika usein mukana ja soittelee myös ovikelloa, mutta joskus tulee lappu ilman ovikellon soittamisia. Veikkaisin, että on vähän sen mukaan paljonko on postia muuten mukana. Ja meidän postiluukusta ei varmuudella kovin isot tule läpi, mutta vakkaripostinkantaja tietää, että minä olen useinmiten kotona avaamassa oven, jos hän soittelee.

Yhteistyössä