Posti on kansallistettava ja jakelu turvattava

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijahu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijahu

Vieras
Valtio voisi sitten palkata riittävästi työntekijöitä hoitamaan homman. Toiminta olisi silti taatusti voitollista. Yksi jakaja jakaa päivässä noin 700-1000 kirjettä, joiden postimaksuista posti saa yli tuhat euroa. Jakajan palkka on sivukuluineen noin 150 euroa päivässä. Lisäksi kuljetuksesta ja lajittelusta on kuluja, mutta ne ovat pienempiä kuin jakajan palkka. Yhden jakan osalta postii nettoaa puhdasta voittoa arviolta noin 700 euroa päivässä. Lisäksi posti saa valtavasti tuloja pakettien kuljetuksesta ja saapuvasta ulkomaanpostista.
 
Posti on ollut valtion omistama aina, mutta nyt kun oikeistohallitus nakertaa ahneuksissaan Suomea pala palalta omaan vatsaan, tämäkin upea instituutio nähdään vain yhdentekevänä firmana jonka voi myydä osissa ja saattaa häpeälliseen tilaan.
 
Posti olisi turvassa jos ihmiset ei hölmöyksissään olisi äänestäneet nykyisiä hallituspuolueita. Tuhojen korjaamiseen menee taas vuosia, sitten kun se päivä joskus koittaa että äänestäjät saavat aivot (ei tu tapahtuun).
 
Valtio voisi sitten palkata riittävästi työntekijöitä hoitamaan homman. Toiminta olisi silti taatusti voitollista. Yksi jakaja jakaa päivässä noin 700-1000 kirjettä, joiden postimaksuista posti saa yli tuhat euroa. Jakajan palkka on sivukuluineen noin 150 euroa päivässä. Lisäksi kuljetuksesta ja lajittelusta on kuluja, mutta ne ovat pienempiä kuin jakajan palkka. Yhden jakan osalta postii nettoaa puhdasta voittoa arviolta noin 700 euroa päivässä. Lisäksi posti saa valtavasti tuloja pakettien kuljetuksesta ja saapuvasta ulkomaanpostista.

Tosi laadukasta kustannuslaskentaa sinulla.

Täytyy olla suoranainen kultakaivos tuo postinkuljetus (sarkasmi). Onneksi posti on jo valtion omistama niin tulee valtion kassaan nuo käsittämättömät voitot.
 
Postin kannattavuus ei ole millään tavoin hallituksesta kiinni. Fakta on se, että kirjeet ja kortit paperisina versioina ovat jääneet historiaan. Sanomalehdistä yhä suurempi osa tilataan nettilehtenä tai jätetään kokonaan tilaamatta, sillä uutiset luetaan pikauutisina ilmaiseksi. Tämän takia myös lehtitalot ovat ahdingossa. Postin perinteista pakettiliiketoimintaa on myös horjutettu ja Matkahuolto, Ärrä ja onko muitakin... tarjoavat kilpailevia palveluja.

Postia työllistää lähinnä Kiinasta tulevat miljoonat minipaketit tai kirjeinä kirjatut pienet lähetykset. Posti ei näiden hinnoittelusta päätä, vaan ulkomailta tulevien lähetysten hinnoittelu päätetään kansainvälisessä postikonferenssissa. Siellä EU-maat ottavat aina käkättimeen kehitysmailta. Sen takia paketin postitus Kiinasta Suomeen voi maksaa 50snt, mutta sama paketti toiseen suuntaan 50€.

Postin toiminta ei nykyisellään tule kannattamaan. Piste. Tuulimyllyjä vastaan taistellaan, mutta se ei lopulta vie kuin valtion rahat. Voi lapsikullat... ennen pitkää postitus muuttuu niin, että sinä maksat á hinnan kuukaudessa siitä, että sinulle tuodaan posti omaan laatikkoosi esim. kerran kuukaudessa. Mikäli tiedät ettet vastaanota juuri mitään, on vaihtoehtonasi hakea kirjepostit ja paketit itse postista tai postin palvelupisteestä, eli sellaisesta kaupassakin näkyvästä postin seinästä.
 

Similar threads

Yhteistyössä