Posti asiaa

  • Viestiketjun aloittaja hmmmmmmmm
  • Ensimmäinen viesti
natusan
Sen olen ainakin huomannut, että aivan sama laittaako ykkös- vai kakkosmerkillä kirjeen menemään; monesti on kakkoset ollu aiemmin perillä.. Justiinsa viime viikolla laitoin 2 onnittelukorttia kakkospostina menemään, että menisivät oikeana päivänä, kun itse lähdimme Tukholmaan.. No, höh, olikin ylläri, kun jo seuraavana pvänä tuli molemmilta kortin saaneilta kiitosviesti kortista! Ja vähän harmitti, kun olivat liian aikasten perillä, mutta toki mieluummin aiemmin, kuin myöhässä tai ei ikinä.
 
......
Riippuu ihan siitä, mihin aikaan se kirjelaatikko tyhjennetään. Jos se oli jo sinä päivänä tyhjennetty, niin kirjeesi lähti eteenpäin kohti lajittelukeskusta eilen. Siellä kirjeesi lajitellaan siihen postinumeroon jonne se on matkalla. Eli tässä tapauksessa kirjeesi olisi tämän päivän kannossa. Ellei sitä sitten joku viivästytä, esim. kirjeesi menee vahingossa johonkin väärään toimipaikkaan jos esim. Postinumero ei ole oikein tms.
 
vierass
Sen olen ainakin huomannut, että aivan sama laittaako ykkös- vai kakkosmerkillä kirjeen menemään; monesti on kakkoset ollu aiemmin perillä.. Justiinsa viime viikolla laitoin 2 onnittelukorttia kakkospostina menemään, että menisivät oikeana päivänä, kun itse lähdimme Tukholmaan.. No, höh, olikin ylläri, kun jo seuraavana pvänä tuli molemmilta kortin saaneilta kiitosviesti kortista! Ja vähän harmitti, kun olivat liian aikasten perillä, mutta toki mieluummin aiemmin, kuin myöhässä tai ei ikinä.
Posti on lajitellut sitä kakkosluokan postia ykkösluokan kanssa yhdessä, koska sen jaossa on ollut liikaa myöhästymisiä. Harvemmin kukaan valittaa liian nopeasta kuin myöhässä tulevista.
 
vierass
Ykkösluokan kirjeisiin pittää laittaa se priority-tarra, ne ei nimittäin postissa ossaa numeroita, katsovat vaan minkä värinen tarra on :)
Kun niitä merkkeillä voi muiden merkkien kanssa yhdessä postitella ihan kumpaa vaan siitä merkin numerosta riippumatta. Sen numeron avulla selviää vain merkin arvo, ei lähetysluokka. Eiväthän ne sellaisenaan riitä kuin keveimmän kirjeen postittamiseen.
 
ksdjfö
Pakko sen verran sanoa, että ainakin pienemmillä paikkakunnilla ykkös- ja kakkosluokan posti lähtee eteenpäin ihan sekalaisessa laatikossa, ei niitä mitenkään erotella toisistaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ksdjfö;29999230:
Pakko sen verran sanoa, että ainakin pienemmillä paikkakunnilla ykkös- ja kakkosluokan posti lähtee eteenpäin ihan sekalaisessa laatikossa, ei niitä mitenkään erotella toisistaan.
Lajittelukeskuksessa erottelevat ne sinitarraset ja muut?
 
edullisempivaihtoehto
Alkuperäinen kirjoittaja ksdjfö;29999230:
Pakko sen verran sanoa, että ainakin pienemmillä paikkakunnilla ykkös- ja kakkosluokan posti lähtee eteenpäin ihan sekalaisessa laatikossa, ei niitä mitenkään erotella toisistaan.
Sithän kantsii aina laittaa kakkosluokassa?
 
nuinjh
Ykkösluokan kirjeisiin pittää laittaa se priority-tarra, ne ei nimittäin postissa ossaa numeroita, katsovat vaan minkä värinen tarra on :)
Lähetän vuodessa yli tuhat ykkösluokan kirjelähetystä. Olen yrittänyt saada Itellalta tilattua priority-tarroja, mutta eivät kuulemma voi lähettää. Postista saa ehkä 10 tarraa kerralla ja siellä pitäisi ravata joka päivä. Siitä syystä lähetän kaiken kakkosluokassa tai Matkahuollossa.
 

Yhteistyössä