postarit,huutonet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
miten te laitatte postikulut?mitäs jos onkin enemmän kun olette pyytäneet niin voiko pyytää lisää ostajalta?
tulipa vaan tällänen tapaus sieltä mieleen kun ostaja ei suostunut maksamaan lisää postikuluja,väitti että olisi tullut halvemmalla vaikka posti sen hinnan siellä postissa määrittelee.
mitä olette mieltä?
voiko niitä pyytää lisää ja mitäs jos ostaja ei maksa lisäkuluja?

Voihan sitä pyytää jo kehtaa. Itse vastaan omista mokistani, eli jos olen arvioinut pk:t metsään, kärsin itse tappioni enkä missään nimessä maksatuta virhettäni ostajalla.

Minun mielestäni kulut ovat ne mitä ilmoituksessa ilmoitetaan. Itse olen palauttanut ostajalle, jos suuri erotus (hän itse ottaa halutessa yhteyttä asiasta!). Lisää en ole perinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Voihan sitä pyytää jo kehtaa. Itse vastaan omista mokistani, eli jos olen arvioinut pk:t metsään, kärsin itse tappioni enkä missään nimessä maksatuta virhettäni ostajalla.

näin teen minäkin. Mutta ap, muistathan laittaa isonkin vaatteen 2l minigrip-pussiin ja istut pussin päälle ja sitten suljet sen. Menee esim. lapsen neulekin sitten ihan kirjeenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
En ikinä pyydä lisää. Se mun ilmottama hinta on se mikä on, jos oon ite arvioinu väärin niin sehän on mun oma häpeeni eikä ostajan.

Niinpä, ei se voi olla ostajan vika jos ap on väärin itse arvioinut.

Alkuperäinen kirjoittaja *:

näin munkin mielestä. mä en kehtaisi pyytää lisää. ja jos multa pyydettäis enemmän ku mitä kohteessa on ilmotettu, niin olis se kyllä ongelma enkä ainakaan positiivista palautetta antas. monesti se postikulujen määrä ratkasee huudanko vai en

Jos postikulut enemmän mitä ilmoitettu on ostajalla oikeus perua kauppa ja myyjällä ei oikeiutta antaa negaa koska itse vastuussa siitä mitä laittanut. Itsekin ostan,jos ok postikulut eikä tulisi kuuloonkaan, että maksaisinkin vaikka 4e enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
annan negatiivisen palautteen ja toivon etten enää asioi kyseisen henkilön kanssa!!

Toivottavasti en ikinä osta sulta mitään. :xmas: Mun mielestä se ilmoitukseen laitettu postikulu on myyjää sitova. Pakkohan ostajan on huutaessaan tietää jo kulut. Se ratkaisee sen kannattaako ko tavaraa edes ostaa.

Kerran olin ilmoittanut postikuluiksi 4,5e kun luulin menevän sellaisena paksua kirjeenä ja olikin 8,5e paketti. Itse kyllä maksoin loput vikisemättä. En pyydä lisää mutta en myöskään palauta yliperittyjä muuten kuin pyynnöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmp:
Kerran olin ilmoittanut postikuluiksi 4,5e kun luulin menevän sellaisena paksua kirjeenä ja olikin 8,5e paketti. Itse kyllä maksoin loput vikisemättä. En pyydä lisää mutta en myöskään palauta yliperittyjä muuten kuin pyynnöstä.

Ja minä taasen ilmoitan että en palauta ylimeneviä ollenkaan ja ostaja sitoutuu niihin kuluihin mitä ilmoituksessa on mainittu. Eli jos maksaa postarit enemmän, niin se on mun oma vikani, ei ostajan!

Yhteistyössä