poskiontelotulehdus vaivaa

Onko muilla ollu tänä talvena poikkeuksellisen sitkeetä poskiontelotulehdusta? Itsellä kolmas lääkekuuri menossa,eikä tunnu ohi menevän. On vaan hankala saada kunnon lääkkeitä kun imettää. Mikä avuksi? :headwall:
 
Perushoitaja
Koita sarvikuonoa!

Saat sen apteekista ja on nenähuuhtelukannu jolla voit itse huuhdella poskionteloita. Kannuun laitetaan lämmintä vettä ja tavallista suolaa ja sieraimesta toiseen valutetaan vesi.tämä kannattaa tehdä tietysti lavuaarin yllä ;)

Jos vesi on sopivan lämpöistä ja suolanmäärä oikea ei tee kipeä eikä tunnu epämielyttävältä. Itse sairastin samaa vaivaa joka talvi 1-3kertaa kunnes löysin tämän ja säännölisten huuhteluiden avulla olen päässyt tulehduksista eroon.
 
Likakaivo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2005 klo 20:07 Perushoitaja kirjoitti:
Koita sarvikuonoa!

Saat sen apteekista ja on nenähuuhtelukannu jolla voit itse huuhdella poskionteloita. Kannuun laitetaan lämmintä vettä ja tavallista suolaa ja sieraimesta toiseen valutetaan vesi.tämä kannattaa tehdä tietysti lavuaarin yllä ;)

Jos vesi on sopivan lämpöistä ja suolanmäärä oikea ei tee kipeä eikä tunnu epämielyttävältä. Itse sairastin samaa vaivaa joka talvi 1-3kertaa kunnes löysin tämän ja säännölisten huuhteluiden avulla olen päässyt tulehduksista eroon.
Minä oon vakavasti harkinnut tuota kannua, en nimittäin ole lääkekuurien ystävä...
Tuo on eniten mietityttänyt, että tuntuuko samalta kuin esim. uidessa kun saa vettä nenäänsä... Mut ilmeisesti ei. Kokeilen. Onko muuten kallis tuo kannu?
 
Oliskohan sen hinta ollut jotain 12euroa???
Ei ainakaan enempää ollut.
Huuhtelu ei tunnu ollenkaan pahalta kun vedessä on suolaa mukana, pakkauksessa on ohje paljonko pitää laittaa.
Pelkkä vesi sen sijaan sattuu, unohin kerran sen suolan lisätä ja olipa kurja kokemus, ihan niinkuin uidessa vesi nenässä ;)
 
Kiitos vastauksista! En ole edes ennen kuullut moisesta vempaimesta. Kauhusta olin kankeana kun lääkäri sanoi huuhtelevansa poskiontelot seuraavaksi,jos ei tämäkään kuuri auta. Sitä en uskalla antaa tehdä. Nyt tuntuu helpottaneen, mutta jos vielä vaivaa niin koitan tuota! :D
 

Yhteistyössä