poskiontelotulehdus? joko lääkäriin vai odottelenko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuleeko poskiontelotulehdus aina vain flunssan jälkitautina? Koetin etsiä netistä ja siellämainittiin myös, että voi johtua yläleuan hammasjuurten tulehduksesta.

Voiko se mahdollisesti johtua alaleuan hampaiden tulehduksesta? Minulle nimittäin on vähän sinnepäin oireet ja just kävin hammaslääkärissä ja jonotan juurihoitoon, mutta ongelma on alaleuan hampaissa. Voiko se sieltä levitä poskionteloon?

Odottelenko nyt rauhassa helpottaako tämä (paine ja vihlonta päässä, "kumma olo" nenässä,osin tukossa ja osin tosi kuiva, ei ihan varsinaisesti särkyä poskilla ole kyllä Yskää ja paksua limaa valuttaa kurkkuun). Kun sanottiin, ettei antibioottia aleta ennekun 7-10vrk nuhan alkamisen jälkeen, eikä tämä nyt mikään oikea nuha edes ole.
Tämä alkoi eilen, eli ei ole kestänyt vielä pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mene apteekkiin ja osta sieltä sarvikuono niin johan nokka aukenee!

mutta kun se nenän tukkoisuus ei ole ongelma. Nasolinia ja otrivinia on varuilta kaapissa, mutta niille ei ole tarvetta. Yöllä oli hetki kun ajattelin että täytyyköhän hakea, mutta aukesi sitten ja nyt ilma kulkee kyllä hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mene apteekkiin ja osta sieltä sarvikuono niin johan nokka aukenee!

mutta kun se nenän tukkoisuus ei ole ongelma. Nasolinia ja otrivinia on varuilta kaapissa, mutta niille ei ole tarvetta. Yöllä oli hetki kun ajattelin että täytyyköhän hakea, mutta aukesi sitten ja nyt ilma kulkee kyllä hyvin.

Ei kannata vielä lääkäriin, joskus menin liian aikaisin ja ultrattiin poskiontelot eikä löytynyt mitään joten oli hukkareissu. Parin päivän jälkeen sain mennä uudestaan ja sain vasta sitten reseptin

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
mikä helvatun sarvikuono??

se on se semmonen nenänhuuhtelukannu

mua kyllä vieläkin vähän pelottaa se, oon muutenkin "hukkumisherkkä" jos menee yhtään vettä nenään, hirmu pärskintä alkaa ja tuntuu pitkän aikaa pahalle.

Eikö se muka tunnu just siltä kun imasis nenätäydeltä vettä sisuksiinsa? :S

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
mikä helvatun sarvikuono??

se on se semmonen nenänhuuhtelukannu

mua kyllä vieläkin vähän pelottaa se, oon muutenkin "hukkumisherkkä" jos menee yhtään vettä nenään, hirmu pärskintä alkaa ja tuntuu pitkän aikaa pahalle.

Eikö se muka tunnu just siltä kun imasis nenätäydeltä vettä sisuksiinsa? :S

no ei tunnu

no voi perskutarallaa! kävin sitten heti kannun ostamassa ja eihän siihen käy tavallinen suola! mulla mitään merisuolaa just nyt ole, enkä varmaan lähe enää uutta reissua tekemään :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no voi perskutarallaa! kävin sitten heti kannun ostamassa ja eihän siihen käy tavallinen suola! mulla mitään merisuolaa just nyt ole, enkä varmaan lähe enää uutta reissua tekemään :kieh:

jaa no oli tuolla karkeaa merisuolaa, mahtaakohan se käydä? vai meneekö mittasuhteet sekaisin ja sulaako se miten pian? odotanko nyt kiltisti huomiseen?

Yhteistyössä