Joka kerta, kun on pieniäkin oireita räkäflunssasta tms. kannattaa käyttää Sarvikuono nimistä nenähuuhtelukannua. Se on paljon miellyttävämmän tuntusta kun poskionteloiden huuhtelu, ja sen voi tehdä ihan kotioloissa. Se ennaltaehkäisee tosi hyvin kolmesti päivässä käytettynä poskiontelotulehduksia ja mm. hyvin allergiset ihmiset, astmaiset ja tukkoisesta nenästä kärsivät ihmiset käyttää tota sen kolme kertaa päivässä. Erikoislääkärit suosittelee tota tosi paljon, ja veikkaan että kaikki lääkärit tietää, mistä puhut, kun puhut nenähuuhtelusta. Eli lääkärit ovat myös todenneet tosi päteväksi hoidoksi!
Se on siis sarvikuonon sarven muotoinen muoviastia, johon sekoitetaan yksi mitallinen suolaa (mitta tulee mukana pakkauksessa) kädenlämpöiseen kraanaveteen. Kun suola on liuennut veteen (eli tyyliin noin 5-15min päästä), nojaat vaan pääsi kylpyammeen tai käsienpesualtaan reunalle, asetat Sarvikuonon ohuemman kärjen ylemmäksi jääneen sieraimen suulle ja kallistat sitä niin, että suolavesi pääsee virtaamaan sieraimesta toiseen ja näin lima poistuu toisesta sieraimesta.
Itte aion alkaa käyttää tota nyt eilisen punkteerauksen jälkeen säännöllisesti, koska lääkäri olis mielellään tehny vielä 2 viikon päästä uuden punkteerauksen, jos se luuseinämä mun nenässä ei olis ainakin kolmea kertaa paksumpi kun normaalisti. Ja puudutteluunkin meni yli tunti aikaa. Mulla on nyt siis ollu noin 3kk poskiontelontulehdus ja kolmas antibioottikuuri parin kuukauden sisään alkoi eilen punkteerauksen jälkeen...
Mun mielestä punkteeraus ei ollu kamala, vaikka puudutus ei eka tepsinyt ja tunsin kovaa kipua aina jossain vaiheessa sitä reiän tekoa poskionteloon päin (jonka jälkeen puuduteltiin jälleen kerran lisää, pitemmälle ja syvemmälle, niin että mun kielikin alkoi puutua). Enkä oikeestaan ehtiny siinä sitä luun tai ruston rusahtelua kuunnella, kuuntelin vaan mitä se lekuri höpöttelee ja toivoin, että sitten sen taltan näköisen aseen mentyä lopultakin läpi mun luusta, ei sattuis kun se vahingossa saattais sohasta sinne onteloon sillä työkalullaan... Se inhotti eniten, pelkkä ajatus siitä. Onneks mitään ei käynyt, onneks se oli Mehiläisen paras lääkäri tekemään ton toimenpiteen
!
Mut tosissaan, suosittelen TOSI lämpimästi Sarvikuonokannua niille, jotka ei halua enää punkteerattavaksi. Tietenkään mä en takaa mitään, koska en oo mikään lääkäri, mutta kyllä tosta pitäis olla huomattavaa hyötyä. Ja löytyy ainakin apteekeista, luulen et myös joistain isoista tavarataloista.