positiivinen kesken synarela-sumutuksen

Huomenta!
Tein juuri kaksi eri raskaustestiä ja kumpikin näytti plussaa! Soitin sitten paniikissa naistenklinikan päivystykseen ja lääkäri ystävällisesti onnitteli, että olen raskaana ja käski jättää Synarelan heti pois. Maanantaina pitää ottaa yhteyttä omaan lääkäriin ja varmistella raskautta. Olen aivan pökerryksissä asiasta ja ihmeissäni!
Kysynkin nyt onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja miten ovat päättyneet? Meillä jo yksi hoitokierros takana viime syksyltä ja nyt aloitettiin juuri toinen, Synarela alkoi viikko sitten.

Mielestäni Synarelaa ei saa ottaa raskauden aikana eikä edes raskaana olevien naisten läheisyydessä..... Olen kans ajatellut, että jos vaikka olisin raskaana (Synarela alkoi kp 24 ja silloin ei testi eikä ultra näyttäisi mitään)....että meneekö sitten raskaus kesken? Tuleeko vammainen lapsi tai miten se Synarela vaikuttaa sikiöön???

Mutta miksi päätyit tekemaan raskaustestia?

Hmm.

Ei sitä varmasti raskaana oleville suositella.
MUTTA. Sikiötähän ei vielä tuossa vaiheessa ole, vaan alkuio. Ja alkio yleensä korvaa liki mitä vain vaurioita itsestään vielä "tuossa iässä". Jos siis vaurioita olisi tullut.

Mutta itse kyselin tästä asiasta tuolla Odotuksen Odottajissa ehkä päivä-pari sitten, ja muillekin on käynyt näin. Eli että sumuista huolimatta tullut plussa. Eikä sitä ole mitenkään kauhisteltu sieltä hoitavien tahojen puolelta.

Eli ONNEA aivan hirmuisesti! :heart:

-B

Kiitos vastauksista.
Kesken meni se kuitenkin. Tai jo alkuasetelma oli huono, liian matala raskaushormonitaso joten sanoivat, että kyllä se vuotokin sieltä tulee. Perjantaina vielä varmistuslabra että arvot negatiiviset. Nyt tässä jurppii eniten se, että hoito keskeytyi ja siis kaikki alkaa alusta ja kaikki siis venyi taas! Kun olin niin valmistautunut hoitoihin ja suunnitellut aikataulut ym. niiden mukaan. Kyllä tämä on rankkaa :'(

Siis kävin tänään labrassa, tarkoitus oli varmistaa, että raskaushormoni olisi negatiivinen. Kuinkas sitten kävikään, arvo oli hieman noussut, mutta liian alhainen edelleen ollakseen normaali raskaus. Jotain on siis vialla ja nyt ne epäilee kohdunulkopuolista raskautta! Uusi labra vasta ensi viikon torstaina! Siihen asti pitäisi olla vaan, vuotaa ja tarkkailla, jos kivut yltyy niin sairaalaan. Olisiko kenelläkään kokemuksia kohdunulkopuolisesta raskaudesta, mitä tapahtuu, meneekö itsestään "ohi" yms. en itse tiedä mitään ja nyt pelottaa aika lailla..

:hug:

En tiedä auttaako nyt yhtään mutta tuolla yhdellä toisella palstalla oli kans vähän samanlainen tilanne..
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1772210,125 (Minni)
Juttu jatkuu "Kesän ajatukset 2009" -ketjussa.

Oliko puhetta kuinka pian voisit päästä skannaukseen/ultraan jotta näkis missä on/onko jotain?

Kiitos risupesä linkistä, sain edes jotain tietoa vaikka lääkärit aina jankuttaa ettei netistä saa uskoa lukemiaan, mutta kun eivät anna mulle itse mitään tietoa! Mulle vaan hoitaja soitti tästä kohdunulkopuolisesta eikä kertonut yhtään mitään! Sanoi vaan, että tule uudestaan sitten verikokeeseen. Olen aivan hajalla ja peloissani, että mitä mun pitää tehdä vai pitääkö mitään.. Eikä todellakaan hoitaja maininnut mistään skannauksista/ultrasta! Nyt sitten "odottelen" kai vaan, hulluksihan tässä tulee :'(

Yhteistyössä