Positiivinen joulukorttiketju :)

• Viestiketjun aloittaja "Hyvä mieli"
  • Ensimmäinen viesti
"Hyvä mieli"
Arvatkaa mitä? Minusta on kiva saada ja lähettää joulukortteja. Ilahdun kaikenlaisista korteista, oli ne sitten Tiimarista, K-lähikaupasta, itse askarreltuja tai lapsen valokuvasta tehtyjä. Kortin saaminen kertoo, että joku on ajatellut minua ja halunnut toivottaa hyvää joulua - vieläpä niin, että on nähnyt kortin lähettämisen vaivan. Siitä tulee hyvä mieli.

Its en ole koskaan saanut aikaiseksi askarrella kortteja itse, vaan olen lähettänyt valmiita kortteja. Kyllä, niitä Tiimarin kortteja tai mistä nyt milloinkin olen ne ostanut. Minusta ne(kin) ovat nättejä ja valitsen korttien aiheet kutakin vastaanottajaa ajatellen. Minusta se on kivaa puuhastelua. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa lähetin kaikille vauvakuvakortit esikoisestamme. Punaisiin puettu lapsi tonttulakki päässä on minusta hiukan kulunut idea, joten kehitimme vähän toisenlaisen kortin. Se on ehkä enemmän talvinen kuin jouluinen, mutta miksipä talvisella kortilla ei voisi toivottaa hyvää joulua? Jatkossa lapsikuvan saa vain läheisimmät ja kavereille lähtee ne ajatuksella valitut valmiskortit.

Hyvää joulua kaikille :)

"omena"
:) Mulla samat aatokset. Oikein odotan sitä, kun hakee postin ja siellä on kortti tai pari joka päivä. Laitan kortit seinälle ja niitä sit lasten kanssa ihaillaan. Hyvää joulua!

"Hyvä mieli"
Minäkin oikein mietin, miten saisin kortit mahdollisimman kivasti esille. Säilytän kunkin joulun kortteja pari vuotta (en sentään esillä), niitä on kiva plärätä ennen seuraavaa joulua ja palauttaa mieleen kuinka moni ystävä ja sukulainen on meidän perhettä muistanut.

Meiltä lähtee kuva muksuista, vaikka onkin monen mielestä kulahtanut idea. Itsestä on kiva erityisesti saada jouluna kuvia muiden lapsista, erityisesti niistä joita harvemmin näkee, koska asuvat niin kaukana, jopa toisella puolen maapalloa. Niitä yhdessä esikoisen kanssa katsellaan sitten pitkin vuotta kunnes taas uudet kuvat saadaa. :)

Leukistinen aksolotli
Tää on eka kerta, kun teen oikeasti joulukortteja ja lähetän. Tuntuu kivalta tehdä. Oon saanut ystäviltä joka vuosi ja ne on varmaan ihmetellyt, että oonko ihan mölli ku en lähetä niille mitään. Tänä vuonna lähetän!:)

"joulufani"
Yhdyn ap:n ajatuksiin! Mäkin tykkään kaikista korteista joita saan. Ja vaikka yleensä olen askarrellut kortit itse, niin tänä vuonna ostinkin nimenomaan ne Tiimarin kortit, koska siellä oli mielestäni ihania ja söpöjä, sellaisia hiukan lapsellisia kortteja. Mun mielestä on kiva lähettää ja saada kortteja, nykyään kun ei enää oikeaa postia juuri kavereilta ja sukulaisilta saa, vaan kaikki yhteydenpito tapahtuu sähköisesti. Joten joulukortti ilahduttaa, olipa se millainen tahansa!

"minttu"
Mä tykkää lähettää ja saada kaikenlaisia kortteja, myös joulukortteja. Tekstiviestit/sähköpostit eivät ole mun mieleen, koska niistä ei jää käteen mitään pysyvää... mutta tietty nekin on parempia kuin ei mitään =) Itse askarrellut ja valokuvakortit on kaikkein ihanimpia. Ei tulisi mieleenikään heittää roskiin sukulaisten/ystävien lasten kuvakortteja - päinvastoin laitan ne jääkaapin oveen, mistä saadaan ihastella niitä. Varsinkin meidän tyttö tykkää katsella, ketä kaikkia kavereita korteissa hymyilee :) Muutenkin mä säästän kaikki kortit. Täytyy varmaan joskus laittaa korttinäyttely pystyyn, sen verran paljon on vuosien varrella kortteja kertynyt.

"Kaarina"
[QUOTE="Hyvä mieli";22680414]
Punaisiin puettu lapsi tonttulakki päässä on minusta hiukan kulunut idea, joten kehitimme vähän toisenlaisen kortin. Se on ehkä enemmän talvinen kuin jouluinen, mutta miksipä talvisella kortilla ei voisi toivottaa hyvää joulua?

[/QUOTE]

Näin. Tämä on positiivinen ketju, joten totean minäkin silleen positiiviseen sävyyn että se lapsikuvakortti voi tosiaan olla muunkinlainen kuin se perinteinen tonttulakkikuva. Heitänkin tässä haasteen lapsiperheille ensi jouluksi: ideoikaa ja keksikää jotain uutta ja erilaista. Lasten kanssa varmasti riittää hauskoja tilanteita kuvattavaksi. Lapset lumiukkoa rakentamassa tai valmiin lumiukon vieressä ym. Hyvää joulua :)

Minäkin yritän valita joulukortit vastaanottajan mukaan eli kaikille ei suinkaan lähde samanlainen. Eläinten ystävät saavat yleensä jouluiset kissa-/koira-/hevoskortit, mummoille "wanhanajan" kortit kera lapsen kuvan, lähimmille kavereille ehkä huumoria mukaan jne.
Itsestä on ainakin paljon kivempaa saada joulukortit postin kautta kuin sähköpostiin tai kännykkään viestinä... en silti väheksy niitäkään. Tosiaan, hyvää joulua meille kaikille erilaisille joulumuistamisien lähettäjille. =)

Täällä myös
Kiitos tästä myönteisestä joulumielisestä ketjusta. :) Olen säästänyt kaikki saamani joulukortit vuosien varrelta - myös ne Tiimarin kortit sekä itse askarrellut, vaikka kaikki niistä eivät olekaan olleet niin onnistuneita. Mutta ajatus on tärkein ja minusta on ihana saada joulukortteja ja tietää että olen ollut sukulaisteni ja ystävieni ajatuksissa. Me lähetämme sekä valmiskortteja että itse tuunattuja valokuvakortteja lapsukaisesta. Korttien lähettäminen on hauskaa puuhaa ja tällaiselle vannoutuneelle jouluihmiselle tärkeä osa joulun valmisteluja.

"Hyvä mieli"
Kiva että meitä joulukorttien ystäviä löytyy! Minä lähetän joka joulu noin 30 korttia. Olisi upeaa lähettää sellaisia oikein hienoja kaksiosaisia kortteja, mutta se vaan tulee turhan kalliiksi. Kummitytölleni olen yleensä laittanut jonkun hienon, ison ja kimaltelevan kortin :) Täytyy tunnustaa että noissa valmiskorteissa olen ihan hurahtanut kimallukseen :D Minusta kimaltavat kortit on ihania!

"Hyvä mieli"
Nostan. Onko kenelläkään jäänyt erityisesti mieleen joku kaunis tai hauska joulukortti? Anoppini sai viime jouluna aivan upean kortin Englannista. Se oli sellainen valko-kulta-hopean kimaltava joulukuusikortti, uskomattoman kaunis. Menin ihan sanattomaksi kun näin sen :) Anoppi vaan ei osaa arvostaa sellaista. Arvostaa siis sitä että häntä muistetaan mutta ei ymmärrä estetiikan päälle. Teki mieli kysyä olisinko saanut sen kortin itselleni joulun jälkeen, mutta en kehdannut. Olisin varmana kehystänyt sen joulutauluksi seinälle, niin kaunis se oli.

Hiisu-rotta
Sain eilen ihan mahtavan joulukortin, ja sähköpostiin vielä! Graafikkoystäväni oli piirtänyt minulle kuvan, se ei ole jouluinen mutta on aivan mahtava, siinä on nainen ja hevonen (minä ratsastan joten oletan että kuvassa olen minä vähän kaunisteltuna) ja on enemmänkin talvinen. Mustavalkoinen, luulisin että hiilellä piirretty. Sähköpostissa oli että hyvää joulua, saat täyden oikeuden käyttää kuvaa miten haluat.

Eli voin laittaa sen taustakuvaksi koneelle, tulostaa, teettää taulun, ihan mitä vain :) Ikinä en ole tämmöistä korttia saanut, vieläkin on hymy huulella.

"Hyvä mieli"
:) Lisää näitä tarinoita! Mä voisin vielä lisätä, että anopin saaman kortin lisäksi mulle on jäänyt mieleen ystävältä saatu joulukirje (se oli oikea kirje) johon oli hauskasti kerrottu heidän silloin puolivuotiaan poikansa ja koko perheen kuulumiset. Se joulutervehdys jäi mieleen. Terkkija vaan ystävälleni jos tunnistit itsesi :)

Yhteistyössä