Porvoon seudun mammat

Hei kaikki!

Perustin uuden ketjun, johon toivon mukaan äitejä Porvoosta ja sen lähiseuduilta. Ketju toimii myös jatkona "Porvoon seudun odottajat" -ketjulle, josta voi siirtyä tänne keskustelemaan vauvan synnyttyä =)

Tervetuloa kaikki joukolla mukaan :flower:
 
Terve!
Tulin heti tänne morjestamaan:).Jätän "odottajat" ketjun rauhaan;),ehkä joskus palaan sinne;).
Asiasta toiseen. Maanantaina 18.01, voi tulla ne ketkä pääsee ja mahdollisesti muut kutsun jonain muuna päivänä. :). Ketkä haluaa tulla tulevana maanantaina, kertokaa niin laitan yksityisviestinä osoitteen.
Mites Teidän päivät on mennyt? Minä olen tosiiiiiii iloinen, kun viikonloppu alkoi.Mies on kotona,olin saunassa,tyttö nukkuu rauhassa ja elämä on ihanaa:D
Hyvää viikonloppua Teille kaikille! :)
 
Kivaa, uusi ketju! Kiitos Silve.

Poika nukkuu (toivottavasti) jo yöunia, joten jospa saisin nyt kunnolla kirjoitettua. Olin työkaverien järjestämässä saunaillassa. Aivan ihmeellistä (ja myös tosi kivaa) käydä jossakin ihan itsekseen. Hyvin oli Ilmari pärjäilly isin kanssa. Tosin hereillä kukkui vielä 11:sta maissa, kun kotiudun. Tosin poika on aikamoinen iltakukkuja muutenkin, onneksi aamulla uni maittaa.

Muskarissa oli mukavaa. Tosin Ilmari ei oikein ymmärtänyt laulujen ja leikkien päälle. Paljon kiinnostavampia olivat muut vauvat:) Ehkäpä kevään myötä, kun ikää tulee lisää, kiinnostuu lauluistakin. Suurin anti taisikin olla äidille, mutta kiva sekin! Aluksi harmittelen ilta-aikaa, mutta oikeastaan ihan kiva, että isäkin voi välillä mennä sinne. Eivät ole harrastukset pelkästään äidin ja pojan juttu. Nyt ekalla kerralla oltiin molemmat, jatkossa varmaan käydään vuorotellen. Tai ehkä aluksi minä enemmän, ja isä sitten kun ilman tissiä pärjätään varmasti tunti.

Käytiin maanantaina allergialääkärillä. Diagnoosina oli atooppinen ihottuma, mikä ei ollut toki yllätys. Saatiin kuitenkin vihdoin kunnon hoito-ohjeet ja tarkkaa tietoa kuinka paljon kortisoneja uskaltaa käytää. Lisäksi lääkäri sanoi, että tuon ikäisten ihottumasta yli puolet johtuu ruoka-allergiasta. Ens viikolla mennään siis testeihin. Lisäksi mun maidoton, viljaton, munaton ja soijaton ruokavalio jatkuu ainakin vielä viikon:/ Tiukkaa tekee herkuttelijalle;)

Minäkin tulisin Sennille mielläni vaikka Picknikin miittiä seuraavalla viikolla. Ehkä jatkossa olisi helpompaa treffailla vuorotellen jonkun kotona.

Mievaa: kiitti lenkkiseurasta!

Pitäisikö meidän tehdä uuden ketjun kunniaksi meistä jonkinlainen lista?
 
Kiitos Silvelle uudesta ketjusta! =)

Senni, meidänkin täytyy valitettavasti perua luonasi vierailu maanantaina. :( Tulin siihen tulokseen, että meidän täytyy olla ensi viikolla edes yksi päivä kotona. Tulisimme kyllä todella mielellämme käymään luonasi sitten seuraavalla viikolla. =) Sillä viikolla meillä ei ole toistaiseksi muuta sovittua kuin jumppa tiistaina.

Olen myös Vimpun kanssa samaa mieltä siitä, että voisimme jatkossa tavata vuorotellen jonkun kotona. Se olisi vauvojen hoidon kannalta paljon helpompaa kuin kahvilat.

 
Kiva, että löysitte tienne tänne uuteen ketjuun. Eikä kestä kiittää, ei tosiaankaan ollut iso vaiva perustaa se ;)

Meillä on ollut vilkas viikonloppu. Eilen kävimme Ikeassa ja kyllä meinasi ahdistus iskeä siinä aleryysiksessä :eek: . Onneksi olin tehnyt tarkan listan ostettavista tuotteista, joten ulos päästiin suht järkevässä ajassa.
Tänään sitten oli vuorossa käynti Vantaalla mummilassa. Oli ihanaa päästä valmiiseen ruokapöytään ja anoppi olikin pistänyt parastaan. Elli oli vieraskorea, seurusteli iloisesti jokellellen ja nukahti hetken imetyksen jälkeen. Huikeat kahden tunnin päikkärit kertoivat, että viikonloppu on ollut pienelle aika rankka ;) Taisi anoppi saada hiukan vääränlaisen kuvan meidän päivärutiineista!

Flora Kiitos itsellesi. Olimme kotona varttia vaille kaksi enkä tahtonut uskoa silmiäni kelloa katsoessani. Puolitoista tuntia oli kulunut kuin siivillä. Aika tosiaan lentää hyvässä seurassa :D Otetaan ihmeessä uusiksi pian.

Senni Tuntuu pahalta kieltäytyä kutsustasi, mutta huomenna on ainoa päivä jolloin voin tehdä valmisteluja viikonlopuksi meille tulevien vieraiden varalle. Toivottavasti kutsut meidät kylään joskus uudelleen.

Kotikyläily tosiaan on helpompaa kuin kahvilatreffit. Meilläkin voidaan joskus tavata, jos vaan kestätte kahta yli-innokasta koiraa :snotty:

Vimpu Ikävää tuo atopia, mutta toivottavasti testit ja ruokavaliosi selvittäisivät ihottuman syyn. Hyvä juttu, että saitte neuvoja ihottuman hoitamiseksi.

Pitäisikin yrittää kopioida se vanha lista tuolta odotuspuolelta ja muokata se tänne sopivaksi...
 
Värkkäsin nopeasti pohjan listalle. Voitte lainata sen tästä viestistä ja lisätä siihen puuttuvat tiedot =) .


Lista meistä

mievaa____ ??? ____1. lapsi syntynyt???___2.lapsi syntynyt???

Vimpu80___29 v.__poika syntynyt???

Flora-79____30 v.____poika syntynyt???

Silve_______37 v.__tyttö syntynyt 2.11.2009

Senni______??? ____tyttö syntynyt???

 
Lista meistä

mievaa____ ??? ____1. lapsi syntynyt???___2.lapsi syntynyt???

Vimpu80___29 v.__poika syntynyt???

Flora-79____30 v.____poika syntynyt???

Silve_______37 v.__tyttö syntynyt 2.11.2009

Senni______27v. ____tyttö syntynyt 6.11.2009


Terve:)
Olipa taas kiva jumpata:).Lisäksi matka jumppaan ja takaisin niin tuntu,että jossain ne lihakset kuitenkin ovat;) :LOL:
Uusi yritys-ilmoittakaa jos haluatte tulla minun luo maanantaina.
Ja vielä lisäksi kysymys-milloin ne Picnicin treffit? Oliko se perjantaina vai torstaina, kun menin vähän sekaisin;)Ja mihin aikaan jos vain voin tulla mukaan?!
Kävin Lundissa pari kertaa viime viikolla,mutta Picnic oli joka kertaa täynnä:/
 
Lista meistä

mievaa____ ??? ____1. lapsi syntynyt???___2.lapsi syntynyt???

Vimpu80___29 v.__poika syntynyt???

Flora-79____30 v.__poika syntynyt 16.10.2009

Silve_______37 v.__tyttö syntynyt 2.11.2009

Senni______27v. ____tyttö syntynyt 6.11.2009
 
Senni: torstaina klo13 oli puhe että nähtäisiin. Toivottavasti picnic ei ole ihan täynnä tuolloin...Koitin keksiä jotain varapaikkaa jos niin käy, mutta ei oikein tule mitään mieleen. Nuo meidän vankkurit kun vie tilaa aika lailla :LOL:

Minä voisin tulla Senni teille silloin maanantaina :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Flora-79:
Lista meistä

mievaa____ 22v. ____1. poika syntynyt 3.1.08___2. poika syntynyt 12.7.09

Vimpu80___29 v.__poika syntynyt???

Flora-79____30 v.__poika syntynyt 16.10.2009

Silve_______37 v.__tyttö syntynyt 2.11.2009

Senni______27v. ____tyttö syntynyt 6.11.2009



Meille ei ihmeitä kuulu. Tässä kovin raastavaa ollu kun esikoinen ollu jollain ihmeellisellä tuho päällä... :kieh: Yritän tulla ainakin käymään torstaina mutta jollen pääse niin voisin silloin maanantaina tulla Sennin luokse.

Ja oon kyllä kanssa samaa mieltä että vuoroin vierailu ois hyvä kun mullakin tuo esikko niin vaikee lähtee tonne julkisille paikoille ja vaikee saada mihkään hoitoon siks aikaa kun ei oikein meillä ole ketään hoitajaa..

Mut nyt on mentävä taas :wave:
 
Mekin tulismme mielellämme Sennin luo maanantaina =)

Yritin ihan googlettaa Porvoon kahviloita, mutta eipä niitä montaa sopivaa ole tuota lastenvaunujen määrää ajatellen. Tietty Wayne´s Coffeeta kannattaa yrittää, jos Picnic on ihan täynnä. Rossossakin on kahvilapuoli.

Jumpassa oli kivaa, vaikka loppuvaiheessa mulla meni ihan Ellin kanssa seurusteluksi. Kotimatka oli taas ihan painajaista tytön huutaessa kotipihaan saakka |O . Raukka oli ihan hiestä märkä kaikesta raivoamisestaan ja ensitöikseni sainkin vaihtaa hänelle kuivat vaatteet :p .
 
Mekin voitaisiin tulla Sennin luokse maanantaina =)

Minä taidan jättää huomenna vaunut kotiin ja pärjätä pelkällä turvakaukalolla. Tyttö nukahtaa sinne kuitenkin automatkalla, enkä viitsi alkaa siirtämään kesken unien vaunuihin.

Lisään vielä omat tietoni listaan:

mievaa____ 22v. ____1. poika syntynyt 3.1.08___2. poika syntynyt 12.7.09

Vimpu80___29 v.__poika syntynyt???

Flora-79____30 v.__poika syntynyt 16.10.2009

Silve_______37 v.__tyttö syntynyt 2.11.2009

Senni______27v. ____tyttö syntynyt 6.11.2009

Kaisla-80___29v.___tyttö syntynyt 1.10.2009
 
Meillä on valitettavasti nuo vankkurit matkassa, bussilla kun tullaan. Vähän jännittää tuo vaunuilu, sillä Elli on viime perjantaista saakka alkanut itkemään heti vaunuihin laitettaessa. Häntä ilmeisesti harmittaa, ettei vaunuista näe ympärilleen ja protestoi sitä sitten äänekkäästi |O . Onneksi voin bussissa nostaa tytön syliin katselemaan maisemia.

Meillä oli tänään tapaaminen perhevalmennukseen osallistujien kesken. Hieman harmitti, että 9:stä valmennukseen osallistuneesta äidistä vain yksi tuli minun lisäkseni paikalle. Tilaisuuden järkännyt äitiysneuvolan terkkarikin oli selvästi pettynyt, sillä ainoastaan yksi äiti oli ilmoittanut ettei pääse tulemaan. Sovimme kuitenkin uudet treffit kuukauden päästä, jos vaikka silloin olisi parempi osaanotto.

Kiva nähdä teitä huomenna. Toivottavasti Picnicissä on tilaa.
 
Silve: Höh, olipa harmi että niin vähän tuli teidän tapaamiseen. Meidän ryhmällä ei ole vielä yhtään tapaamista ollut enkä tiedä koska niitä ollaan järjestämässä. Meillä oli tosi pieni ryhmä, ei varmaan läheskään yhdeksää ollut koko aikana.
 
Terve kaikille!

Kiva, kun voitte tulla maanataina:).Jos sattuu etten pääse huomenna niin lähetän Teille yksityisviestinä osoitteen minne tulette maanantaina;).
Loppuviikoksi on luvattu about -15;/ sen takia en ole ihan varma tulenko huomenna,vaikka laitan Sannille kunnon vaateet jne,mutta yleensä hän heräilee,kun ei nukuu kunnolla jos on huomattava ero lämpötiloissa(sisällä-ulkona).
Meidän perhevalmennus ryhmä oli tosi pieni.Siellä oli meidän lisäksi kaksi muuta.Valitettavasti toinen niistä ensimäisen tapaamisen jälkeen samana iltana synnytti (pikku lapset n.700-800g,kakkoset)ja toinen pariskunta oli kaksi kerta poissa niin en usko,että meille tulee tulevaisuudessa tapaaminen.
 
Heips!

Mä tuun varmaan huomenna myös kaukalon kanssa. Alunperin olin ajatellut tulla kävellen, mutta luvattu sen verran kylmää, että taitaa kävely jäädä. Toivottavasti saan auton lähelle. Ilmari+kaukalo yhdistelmä on sen verran painava, että hyydyn muuten matkalle ;) Matkarattaat, joihin saisi kaukalon kiinni olisi kyllä sairaan kätevät!

Senni: Minä tulisin myös mielelläni teille maanantaina, jos mukaan vielä mahtuu.

Olipas teidän ryhmässä Silve tylsiä mammoja, jos eivät edes olleet vaivautuneet ilmoittamaan :| Meillä oli tuo tapaaminen jo syyskuussa. Seitsemästä perheesta kuusi oli paikalla. Oli kyllä kiva kuulla muiden synnytyksitä ja vauva-arjessa. Meillä tosin oli tosi nuoria vanhempia siinä ryhmässä, tunsin itseni ihan vanhukseksi.
 
Lisään vielä omat tietoni listaan:

mievaa____ 22v. ____1. poika syntynyt 3.1.08___2. poika syntynyt 12.7.09

Vimpu80___29 v.__poika syntynyt 21.8.2009

Flora-79____30 v.__poika syntynyt 16.10.2009

Silve_______37 v.__tyttö syntynyt 2.11.2009

Senni______27v. ____tyttö syntynyt 6.11.2009

Kaisla-80___29v.___tyttö syntynyt 1.10.2009[/quote]

 
Luulenpa että joudun jättämään väliin tämän päivän miitin, näyttää tuo esikoinen siltä että ei taitais reissu onnistua.. :( Harmittaa vaan niin kovasti koska olisin halunnu teidät kaikki nähdä! No jos se Sennin luona tapaaminen onnistuis sitten ensviikolla niin olis kiva. Tässä kun alkaa kaivata hieman aikuista seuraa näiden lapsien keskellä =)
 

Yhteistyössä