porvoolaisia paikalla? kuperkeikka päiväkoti asiaa?

  • Viestiketjun aloittaja kehveli
  • Ensimmäinen viesti
kehveli
olemme muuttamassa porvooseen ja nyt kyselisin päivähoito paikka kuperkeikasta kokemuksia kun saimme sieltä paikan lapsille. millainen paikka on ja miten hyvin bussit kulkee sinne tarkkisista?entä millainen asuin alue on tarkkinen?
 
Borgåbo
Tarkkinen on pieni kylä. Nykyään kai siellä asuu paljon lapsiperheitä. N. 3 km kaupungin keskustasta.
Tuskin pääsee busseilla lähes mitenkään. Siis siitähän menee ohi vain vuorot, jotka tulevat saariston suunnasta ja niitä nyt ei montaa päivässä ole.
Kuperkeikka muistaakseni on Kevätkummussa, taitaa olla yksityinen. Siitä ei kokemuksia.
Tarkkisista pääsee Kevariin helpoimmin ainakin kesäaikaan ihan pyörällä.
 
Sirkkeli
Kuperkiekka on tosi outo päiväkoti, ei mikään tavallinen paikka. Käytiin tutustumassa siellä, kun opiskelin lähihoitajaksi. Tuntui että ne penskat on siellä ihan hunningolla. Isommat lapset varmaan siellä viihtyy, mutta pikkuista en sinne veisi.

Yksikin pienen pieni lapsi seisoi itkuu tuhertaen koko sen meidän (puolentoistatunnin) vierailun ajan seinän vieressä. Muuta huomiota ei saanut kuin sen, kun johtaja esitteli että hän on juuri ensimmäisiä päiviä hoidossa...

Kouluissa ovat huomanneet, että kuperkeikasta tulleet lapset ovat tosi levottomia. Siellä päiväkodissahan eletään niinkuin lapsi haluaa.
 
porvoolainen
Alkuperäinen kirjoittaja kehveli:
olemme muuttamassa porvooseen ja nyt kyselisin päivähoito paikka kuperkeikasta kokemuksia kun saimme sieltä paikan lapsille. millainen paikka on ja miten hyvin bussit kulkee sinne tarkkisista?entä millainen asuin alue on tarkkinen?
Et kyllä pääse sinne suoraan bussilla Tarkkisista vaan joudut ensin menemään keskustaan jos jollain saaristovuorolla onnistut tähtäämään ja sieltä sit paikallisliikenteen bussilla kevätkumpuun.

Siellä ei ole ryhmiä vaan kaikki saavat olla kaikkialla. Itse en lastani sinne haluaisi.
 
porvoolainen kyselee vielä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos tiedoista! vähän hirvittää muuttaa kun ei porvoossa olla ikinä käyty edes ja ei tiedä sieltä mitään.
Onhan tää ihan jees paikka asua...

Onko tellä minkä ikäisiä lapsia ja koskas olette muuttamassa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja toistamiseen äidiksi:
Olen siis tuo porvoolainen kyselee vielä. Jos haluat jutella niin laita yv:tä.
käyn tekemässä tunnukset niin voin kirjoittaa sinulle.
kaiki mutkin porvoolaiset joilta saa kysellä vinkkejä tai kaipaavat kahvittelu kavereita niin ilmoittautukaa tähän.
itse olen 23v
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi itku jos tuo pk on tuollainen paikka:( muualta ei paikkaa saanut ja se oli ainut paikka missä oli vapaita paikkoja:(
Jos on kyse pienestä taaperosta, älä ihmeessä vie! Tavallisessakin päiväkodissa on taaperoikäiselle kestämistä ja paljon stressaavia asioita joihin tarvitsee aikuisen apua. Kuperkeikka päiväkodissa taaperot saavat aivan liian vähän tukea ja apua, ja stressitekijöitä on valtavasti kun iso määrä eri-ikäisiä lapsia jotka vapaasti kaikkialla.

 
ex-kevätkumpulainen
Tyttäreni oli Kuperkeikka-päiväkodissa puolitoistavuotiaasta kolmivuotiaaksi, jolloin muutimme pois paikkakunnalta. Minulla on vain hyvää sanottavaa tuosta päiväkodista! Mielipiteitä se kyllä nostatti ja jouduin monesti sanaharkkaan ihmisten kanssa, joiden mielestä Kuperkeikan metodit eivät olleet sellaisia kuin päiväkodissa pitäisi olla... Tämä oli ehkä huonoin puoli tuosta päiväkodista eli typerien ja asioista mitään tietämättömien ihmisten mielipiteet!

Eli kyllä siellä pienemmätkin viihtyvät vaikka isommille on varmasti enemmän puuhaa, metsäretkiä ja muuta. Minun pienestä pirpanastani pidettiin erittäin hyvää huolta, ja jos hän ei mennyt päiväunille täsmälleen samalla sekunnilla kuin joku toinen, ei se ollut niin kovin vakava juttu. Eikä ruoka-aikana tarvinnut sapuskaa lusikoida tasatahtiin muiden lasten kanssa, vaan ruoka-ajat olivat liukuvat. Eli hyvinkin rentoa meininkiä. Kyllä sitä ehtii sitten koulussa ja myöhemmin työelämässä juoksemaan samassa aikataulussa muiden kanssa, lapsuus on lyhyt aika ja on hienoa kun tässä päiväkodissa siitä sai vielä nauttia!

Kun ei hoitajien kaikki aika mennyt aikataulujen kyttäämiseen, heiltä riitti energiaa ja aikaa touhuta lasten kanssa. Lapset saivat touhuta kaikenlaista omien kiinnostuksen kohteidensa mukaan, ei ollut täti sormea heristämässä että nyt et voi maalata kun meillä alkaa just nyt tällanen ihqu musiikkituokio. Mihinkään (paitsi aamupiiriin) ei ollut pakko osallistua, mutta sellaisella lapselle joka on ulospäin suuntautunut ja kiinnostunut, oli mahdollisuuksia osallistua kaikkeen touhuun.

Ikävä tulee tuota päiväkotia ja harmistus siitä että muutimme pois sieltä silloin vuonna 2003, monta kuperkeikkaa jäi tuossa päiväkodissa tekemättä :)
 
myös entinen kevarilainen
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kevätkumpulainen:
Tyttäreni oli Kuperkeikka-päiväkodissa puolitoistavuotiaasta kolmivuotiaaksi, jolloin muutimme pois paikkakunnalta. Minulla on vain hyvää sanottavaa tuosta päiväkodista! Mielipiteitä se kyllä nostatti ja jouduin monesti sanaharkkaan ihmisten kanssa, joiden mielestä Kuperkeikan metodit eivät olleet sellaisia kuin päiväkodissa pitäisi olla... Tämä oli ehkä huonoin puoli tuosta päiväkodista eli typerien ja asioista mitään tietämättömien ihmisten mielipiteet!

Eli kyllä siellä pienemmätkin viihtyvät vaikka isommille on varmasti enemmän puuhaa, metsäretkiä ja muuta. Minun pienestä pirpanastani pidettiin erittäin hyvää huolta, ja jos hän ei mennyt päiväunille täsmälleen samalla sekunnilla kuin joku toinen, ei se ollut niin kovin vakava juttu. Eikä ruoka-aikana tarvinnut sapuskaa lusikoida tasatahtiin muiden lasten kanssa, vaan ruoka-ajat olivat liukuvat. Eli hyvinkin rentoa meininkiä. Kyllä sitä ehtii sitten koulussa ja myöhemmin työelämässä juoksemaan samassa aikataulussa muiden kanssa, lapsuus on lyhyt aika ja on hienoa kun tässä päiväkodissa siitä sai vielä nauttia!

Kun ei hoitajien kaikki aika mennyt aikataulujen kyttäämiseen, heiltä riitti energiaa ja aikaa touhuta lasten kanssa. Lapset saivat touhuta kaikenlaista omien kiinnostuksen kohteidensa mukaan, ei ollut täti sormea heristämässä että nyt et voi maalata kun meillä alkaa just nyt tällanen ihqu musiikkituokio. Mihinkään (paitsi aamupiiriin) ei ollut pakko osallistua, mutta sellaisella lapselle joka on ulospäin suuntautunut ja kiinnostunut, oli mahdollisuuksia osallistua kaikkeen touhuun.

Ikävä tulee tuota päiväkotia ja harmistus siitä että muutimme pois sieltä silloin vuonna 2003, monta kuperkeikkaa jäi tuossa päiväkodissa tekemättä :)
Tälle kirjoitukselle täysi peesi! Me myös viime viikolal hyvästeltiin itku silmässä kuperkeikan väki, ja nyt kun lapset ovat normi jäykässä päiväkodissa, niin pahalta tuntuu... Onneksi nyt tuntuvat viihtyvän tuollakin, vaikka poika kyllä sanoi tänään haluavansa kupperiin takasin :/

Henkilökunta varsinkin aivan mahtavaa kyseisessä paikassa, ei yhtäkään työhönsä leipiintynyttä joukossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toistamiseen äidiksi:
Olen siis tuo porvoolainen kyselee vielä. Jos haluat jutella niin laita yv:tä.
käyn tekemässä tunnukset niin voin kirjoittaa sinulle.
kaiki mutkin porvoolaiset joilta saa kysellä vinkkejä tai kaipaavat kahvittelu kavereita niin ilmoittautukaa tähän.
itse olen 23v
Mulle saa kans laittaa yv:tä :) Mulla siis lapset kans ollut Kupperissa ja oon myös porvoolainen, ja uudet tuttavuudet tervetulleita :)
 
tyylinsä kullakin...
Joo-o...
Asun tämän kuperkeikan läheisyydessä ja täytyy sanoa että en omia lapsia sinne veisi.
Pihalla isommat saavat surutta muksia pienempiä mennen tullen.
Työkaveri oli pihassa kauhistuneena katsellut kun pari vuotta vanhempi poika pieksi (hakkasi useita kertoja nyrkillä ) pienempää tyttöä kun ei tyttö heti suosiolla antanut pojalle omaa leluaan (siis pk:n lelu joka oli tytöllä alun perin). EIKÄ KUKAAN henkilökunnasta reagoinut asiaan mitenkään vaikka näkivät, paikan periaate on ilmeisesti "lasten kuuluu itse selvittää omat välinsä"!
Siis sairasta sanon minä.
Pihallakin on jatkuvaa huutoa ja rääkymistä kun vanhemmat raahaavat vastahakoisia lapsiaan sinne hoitoon, tien toisella puolella olevasta päiväkodista (jossa lapsia ja ryhmiä yli tuplaten enemmän) ei koskaan näy vastaavanlaista showta. Mielenkiinnolla (ällistyksellä ) seurasin kerran erään äidin 20 min kestävää taistelua vastahakoisen taaperon kanssa, ja matkaa oli pk:n ovelle portilta noin 20 metriä. Lapsi pyöritti koko hommaa mennen tullen mutta niin kai siellä on sitten meno muutenkin.
Aikatauluja ei tosiaan ole, lapsia on pihalla mihin aikaan vaan, silloin kun normaaleissa paikoissa on ruoka-aika tai päikkärit.
Pikkuisia lapsia huudatetaan vaunuissa pitkiä aikoja ennen kuin haetaan unilta sisälle.

Nämä asiat totean ihan lähietäisyydeltä seuranneena.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi itku jos tuo pk on tuollainen paikka:( muualta ei paikkaa saanut ja se oli ainut paikka missä oli vapaita paikkoja:(
Älä ihmeessä lasta vie sinne jos taapero. Toiminta ei pysty taaperoikäistä oikealla tavalla tukemaan. Eikö pph:aa löydy?

 
kiipuli
Alkuperäinen kirjoittaja Elokuun Kruunu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toistamiseen äidiksi:
Olen siis tuo porvoolainen kyselee vielä. Jos haluat jutella niin laita yv:tä.
käyn tekemässä tunnukset niin voin kirjoittaa sinulle.
kaiki mutkin porvoolaiset joilta saa kysellä vinkkejä tai kaipaavat kahvittelu kavereita niin ilmoittautukaa tähän.
itse olen 23v
Mulle saa kans laittaa yv:tä :) Mulla siis lapset kans ollut Kupperissa ja oon myös porvoolainen, ja uudet tuttavuudet tervetulleita :)
mitä mieltä olit kuperkeikasta? Jos sinulla siis lapsia siellä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kiipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Elokuun Kruunu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toistamiseen äidiksi:
Olen siis tuo porvoolainen kyselee vielä. Jos haluat jutella niin laita yv:tä.
käyn tekemässä tunnukset niin voin kirjoittaa sinulle.
kaiki mutkin porvoolaiset joilta saa kysellä vinkkejä tai kaipaavat kahvittelu kavereita niin ilmoittautukaa tähän.
itse olen 23v
Mulle saa kans laittaa yv:tä :) Mulla siis lapset kans ollut Kupperissa ja oon myös porvoolainen, ja uudet tuttavuudet tervetulleita :)
mitä mieltä olit kuperkeikasta? Jos sinulla siis lapsia siellä?
Minulla ei ole lasta Kuperkeikassa ollut mutta tunnen hyvin päiväkodin työskentelytavan ja tavoitteet. Henkilökunta on hyvin sitoutunutta ja aidosti uskoo päiväkodin kasvatusperiaatteisiin ja työtapoihin. Suhtautumisessa lapsiin on paljon hyviä ja positiivisa asioita mutta kun puhumme taaperoikäisestä lapsesta,tämän suuresta avuttomuudesta ja taitojen puutteesta tämän kyvyttömyydestä hahmottaa asioita ja hallita tilanteita, tämän varsin huonosta stressinsietokyvystä ja jatkuvasta turvallisen aikuisen läheisyyden ja avun tarpeesta on vaikea nähdä miten nähin tarpeisiin pystytään Kuperkeikka päiväkodin valtavassa eriikäisten lasten ryhmähoidossa

Mieti tarkkaan ja käy tutustumassa ja seuraamassa miltä Sinusta äitinä tuntuu ja usko omiin tunteisiin ja toimi niiden pohjalta.

 

Yhteistyössä