Ja kyllä meilläpäin vielä saa kulkea toppatakki yllä ja kuomat jalassa, ei olla lähelläkään kesää pohjoisemmassa Suomessa. En tiedä sitten missä ap asustaaKuomat.
Toukokuussa.
WTF?
Teatteriin meilläkin mentäisiin ihan perus-kouluvaatteissa. Jotka tuolla 8-vuotiaalla on yleensä tyyliä pillifarkut ja tunika.
Ei ne menneet kesken koulupäivän vaan me vanhemmat vietiin lapsemme teatterille (ope ootti sielä) eikä sinä päivänä ollut mitään muuta ohjelmaa kuin se teatteriesitys eli ei varsinaista koulua ollenkaan. Mun mielestäni teatteriin kuuluu pukeutua muuhun kuin gollegevaatteisiin. En tarkoita että tarvis olla tumma puku ja solmio lapsella mutta ees suorat housut ja kauluspaita/muu siistimpi paita ja tytölle myös jotain nättiä. Mulle on ainakin opetettu että se kuuluu hyviin käytöstapoihin, ei joka paikkaan rynnätä samoissa virttyneissä gollegeissa.Alkuperäinen kirjoittaja Selitähän;26278528:No jos kyseessä on ollut joku lasten teatteriesitys, miksi pitäisi pukeutua johonkin juhlapukuun? Ja jos ovat sinne lähteneet kesken koulupäivän, näin ymmärsin?
No kouluun tutustumiseen kyllä voi laittaa siistimmät vaatteet, mutta teatteri..? Etenkin kun meilläpäin käsitys lastenteatterista tarkoittaa sitä, että mennään jonnekin nuhruisen kansantalon esityssaliin katsomaan jotain lasten leikkihöskää. Ei kyseessä ole mikään aikuisten oopperaesitys minne pynttäydytään kamalasti. Ja edelleen, jos ovat kesken koulupäivän lähteneet sinne, niin pitäisikö jokaisella alkaa vielä vaatteet vaihtamaan, ennen kuin sinne lähdetään sinne teatteriin.Kyllä teatteriin laitetaan siistimpää päälle. Oli sitten vaikka lastenteatteri.
ihmettelin samaa kun eilen oli kouluun tutustuminen. poika puki farkut ja siistimmän kauluspaidan. Muut meni college-housuissa tai verkkareissa.
Olin ihan suu auki.
No niin oli parilla joo ja muilla oli sitte lenkkarit jalassa paitsi meidän pojalla.Kuomat.
Toukokuussa.
WTF?
Teatteriin meilläkin mentäisiin ihan perus-kouluvaatteissa. Jotka tuolla 8-vuotiaalla on yleensä tyyliä pillifarkut ja tunika.
Tuossa tapauksessa kannatan minäkin hieman siistimmin pukeutumista.Ei ne menneet kesken koulupäivän vaan me vanhemmat vietiin lapsemme teatterille (ope ootti sielä) eikä sinä päivänä ollut mitään muuta ohjelmaa kuin se teatteriesitys eli ei varsinaista koulua ollenkaan. Mun mielestäni teatteriin kuuluu pukeutua muuhun kuin gollegevaatteisiin. En tarkoita että tarvis olla tumma puku ja solmio lapsella mutta ees suorat housut ja kauluspaita/muu siistimpi paita ja tytölle myös jotain nättiä. Mulle on ainakin opetettu että se kuuluu hyviin käytöstapoihin, ei joka paikkaan rynnätä samoissa virttyneissä gollegeissa.
TÄä ei ollu mitään leikkihöskää vaan olivat kaupunginteatterissa ja kyseessä laadukas ja suosittu näytelmä.Alkuperäinen kirjoittaja Selitähän;26278597:No kouluun tutustumiseen kyllä voi laittaa siistimmät vaatteet, mutta teatteri..? Etenkin kun meilläpäin käsitys lastenteatterista tarkoittaa sitä, että mennään jonnekin nuhruisen kansantalon esityssaliin katsomaan jotain lasten leikkihöskää. Ei kyseessä ole mikään aikuisten oopperaesitys minne pynttäydytään kamalasti. Ja edelleen, jos ovat kesken koulupäivän lähteneet sinne, niin pitäisikö jokaisella alkaa vielä vaatteet vaihtamaan, ennen kuin sinne lähdetään sinne teatteriin.
No ei kyllä noiden kameroiden perusteella missään lapissa ole enää kuomakeliä vaikka pikkupakkasten takia toppatakkia vielä käyttäisikin..Alkuperäinen kirjoittaja Selitähän;26278547:Ja kyllä meilläpäin vielä saa kulkea toppatakki yllä ja kuomat jalassa, ei olla lähelläkään kesää pohjoisemmassa Suomessa. En tiedä sitten missä ap asustaa
Kai sinne teatteriin voi lapsi nyt mennä ihan lenkkareissa, eikä missään kiiltonahkakengissä kuitenkaan?No niin oli parilla joo ja muilla oli sitte lenkkarit jalassa paitsi meidän pojalla.
Mun lapsi ei menisi edes kouluun virttyneissä collegehousuissa...8 v omistaa yhdet colleget ja niitäkään ei ole koskaan pitänyt koulussa.Ei ne menneet kesken koulupäivän vaan me vanhemmat vietiin lapsemme teatterille (ope ootti sielä) eikä sinä päivänä ollut mitään muuta ohjelmaa kuin se teatteriesitys eli ei varsinaista koulua ollenkaan. Mun mielestäni teatteriin kuuluu pukeutua muuhun kuin gollegevaatteisiin. En tarkoita että tarvis olla tumma puku ja solmio lapsella mutta ees suorat housut ja kauluspaita/muu siistimpi paita ja tytölle myös jotain nättiä. Mulle on ainakin opetettu että se kuuluu hyviin käytöstapoihin, ei joka paikkaan rynnätä samoissa virttyneissä gollegeissa.
Mitäs mienaat laittaa lapsillesi ja itsellesi päälle jos tulee kutsu juhliin tai hautajaiset?Häh??? Mitä välii sillä on mitä pistää päälleen johki teatteriin tms`??? SItä esitystähän sinne mennään kattoo eikä toisten vaatteita vai?
Ei meillä edes ole mitää muuta ku farkkuja,verkkareita jne... Kellään,edes mulla
Meillä on sitten erilaiset käsitykset teatterista. Kyllä meillä täällä on ihan normaali teatteri. Myös kesäteatteri. Lasten esityksiä voi olla esim. työväentaloilla tai urheilutalolla, mutta kyllä sinnekin voi laittaa siistimpää päälle.Alkuperäinen kirjoittaja Selitähän;26278597:No kouluun tutustumiseen kyllä voi laittaa siistimmät vaatteet, mutta teatteri..? Etenkin kun meilläpäin käsitys lastenteatterista tarkoittaa sitä, että mennään jonnekin nuhruisen kansantalon esityssaliin katsomaan jotain lasten leikkihöskää. Ei kyseessä ole mikään aikuisten oopperaesitys minne pynttäydytään kamalasti. Ja edelleen, jos ovat kesken koulupäivän lähteneet sinne, niin pitäisikö jokaisella alkaa vielä vaatteet vaihtamaan, ennen kuin sinne lähdetään sinne teatteriin.
Hyviin käytöstapoihin ja ns etikettiin kuuluu että teatteriin, ravintolaan yms pukeudutaan toisin kuin normi koulupäivänä tai arkena kotona. Ravintolan kohdalla tietysti riippuu millainen ravintola on kyseessä että miten hienosti puetaan.Häh??? Mitä välii sillä on mitä pistää päälleen johki teatteriin tms`??? SItä esitystähän sinne mennään kattoo eikä toisten vaatteita vai?
Ei meillä edes ole mitää muuta ku farkkuja,verkkareita jne... Kellään,edes mulla
Me oltiin vasta viikonloppuna tuttavien luona kylässä Posiolla ja kyllä siellä oli koko piha niin täynnä lunta (kuivaa, ei vielä lähelläkään sulamista olevaa) että kuomat olis ollu tarpeen. Ja täällä missä itse asun on myös vielä kyllä lunta maassa aika paljon..No ei kyllä noiden kameroiden perusteella missään lapissa ole enää kuomakeliä vaikka pikkupakkasten takia toppatakkia vielä käyttäisikin..
Lapin Kansa
Käytöstavat. Sillä pukeutumisella arvostat tilaisuutta.Häh??? Mitä välii sillä on mitä pistää päälleen johki teatteriin tms`??? SItä esitystähän sinne mennään kattoo eikä toisten vaatteita vai?
Et kai sä ole tosissasi? Aikuinen ihminen?Häh??? Mitä välii sillä on mitä pistää päälleen johki teatteriin tms`??? SItä esitystähän sinne mennään kattoo eikä toisten vaatteita vai?
Mikä on "normaali teatteri"? juu on täälläkin kesäteatteri ja sitte on erilaisia esityksiä kaikenlaisissa paikoissa mutta tämä mitä nämä nyt meni katsomaan oli kaupunginteatterissa suurimmassa salissa (sielä on useita eri kokoisia ja "arvoisia" saleja kuten esim elokuvateattereissakin on). Niin on täällä sitte se elokuvateatterikin.Meillä on sitten erilaiset käsitykset teatterista. Kyllä meillä täällä on ihan normaali teatteri. Myös kesäteatteri. Lasten esityksiä voi olla esim. työväentaloilla tai urheilutalolla, mutta kyllä sinnekin voi laittaa siistimpää päälle.