Porsaan ulkofilepihvit uunissa, millähän asteella ja kuinkahan kauan?

aika huvittavaa, minäkin laitoin juuri samat piffit uuniin :D en tiedä missä asteessa ne pitäisi valmistaa, mutta itse laitoin 200 asteeseen, ajattelin pitää ainakin puoli tuntia, ehkä tunninkin.
Minä paistoin ennen uuniin laittamista pihvejä noin 5 minuuttia, jotta saavat kauniin värin. Laitoin siksi uuniin, kun en pidä oikein sitkeästä lihasta, haluan, että siitä tulee sellasta helposti leikottavaa.. :D

Niin, mitäs lisäkkeitä ajattelit ap laittaa? minä tässä kovasti mietin.. ois tietty perus pottujakin jääkaapissa, mutta pakkasessa ois röstiperunoita ja ranskiksia.. pitäiskö olla laiska :D

meillä mies paistaa pihvejä 150 asteessa jonku 3-4 tuntia. mitä kauemmin niin sen parempaa. Pitää tietenkin olla peitetty astia et ei kuivu korpuksi. Yleensä mies laittaa nestettä (kermaa tai vettä) sekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä mies paistaa pihvejä 150 asteessa jonku 3-4 tuntia. mitä kauemmin niin sen parempaa. Pitää tietenkin olla peitetty astia et ei kuivu korpuksi. Yleensä mies laittaa nestettä (kermaa tai vettä) sekaan.

Totta ja mahd. alhaisella lämpötilalla.

Mut jos suht nopeesti haluaa, niin 200 asteessa tulee ihan hyvät pihvit :)

No meillä eilen mies teki kans pihvejä uunissa, ekaksi ruskisti pannulla, sit n. tunnin 200 asteessa ja ja sit 175 folio päällä pari tuntia eli yhteensä olivat uunissa kolmisen tuntia ja mureita olivat.

Ensin marinoi filepala omien mieltymyksiesi mukaan,sitten väriä pintaan pannulla jos haluat. Värinoton jälkeen uuniin noin 150 asteeseen ja jos haluat mediumiksi n. 50min uunitus, jos taas kypsäksi niin 1h20 m uunista riippuen tietenkin. Itse marinaadin teen mustastapippurista ,valkopippurista,pilkotusta valkosipulista,(jota laitan myös lihan sisään paloina),soijakastikkeesta ja sinappi/ketsuppi sekoituksesta ja tuo sekoitus on tosi juoksevaa, eli ei mitään tönkköä.Tämä o
hje n.800-1000g painavalle filee palalle.

No eipä oo tainnu se kokki tietää paljoa trikiinistä, mitäköhän lienee mahtanut touhuta hygieniatunneilla. Possu pitää aina kypsentää sisältä yli 80 asteiseksi.

Hieron sinapilla pihvit, ripottelen suolaa pinnoille. Tämän jälkeen ladon ne lasiseen uuni vuokaan rasvapuoli ylöspäin kahteen riviin vuoron perää.

Paisto on hieman mutkikkaampi, ensin puoli tuntia 50C°, sitten nostatan 75C° 1,1/2 tuntia ja lopuksi 120 noin tunniksi.

Liha yläpinnoista tulee kauniin ruskeat, mutta piilossa olevat hieman vaisumpia, ovat varsin mureita ja meheviä, sekä rasva sulaa osittain mukavasti pois nesteeseen.

Toinen helppo maustamis vinkki on sweet chili kastiketta pinnoille tai perus pippuri, sokeri + suola joka maistuu aina, nam

Yhteistyössä