Joo, pillerit on yksi hormoniehkäisyn muoto, siis ehkäisykeino, jossa sorkitaan hormoneja niin ettei voi tulla raskaaksi. Mulle ainakin pillerit aiheutti sellaista haluttomuutta ettei voi edes kuvitella. Seksi suorastaan ällötti, ajatuskin siitä.
Voihan vaihdevuosien alkaminenkin aiheuttaa haluttomuutta. Onko vaimosi ennen ollut halukas? Onko tapahtunut jotakin suurempaa? Onko teillä ollut riitoja? Jotain isompia muutoksia elämässä? Onko vaimollasi kaikki kunnossa? Panostatko vaimosikin nautintoon? Oletteko jutelleet asiasta?
Joo, se voi olla vaikeaa ""antaa"" sinulle edes käsipelillä, jos seksi on alkanut maistua pakkopullalle. Minulla oli vähän aikaa sitten jakso, jonka aikana toivoin, ettei koko seksiä edes olisi olemassa. Siis se alkoi tuntua pakolta ja että sitä pitäisi tehdä siksi että mies saa.
Haluttoman pitää muuttaa ajatusmaailmaansa. Hänen pitää päästä irti siitä ajatuksesta, että hemmetti kun haluaisin sitä seksiä ettei toi enää kinuaisi tossa vieressä. Hänen pitää ajatella, että hemmetti kun haluaisin taas sitä seksiä, koska minähän pidän ja nautin siitä silloin kun se on hyvää. Minä haluaisin haluta, koska minä itse nautin seksistä. Siihen auttaa, että se halukkaampi ei painosta. Minua auttoi tosi paljon kun mies sanoi, että ei ole mikään pakko, rakastellaan sitten kun sinä haluat. Aloimme nauttia läheisyydestä ilman että sen tarvitsee johtaa seksiin ja ilman että minun tarvitsi kantaa huonoa omatuntoa siitä, etten innostunutkaan. Opetin myös miehelle uudestaan miten minua pitää koskea niin että minä nautin siitä. Miehen kosketuskaan kun ei tuntunut enää hyvälle.
Jos oppii siihen, että minä olen se joka ei halua seksiä ja tuo toinen on se seksuaalinen tyyppi, niin sen muuttaminen vaatii voimaa. Se vaatii tahtoa ja panostusta molemmilta. Pitää ymmärtää, että haluttomuus on tila, josta pitää pyrkiä pois. Ja että seksiä ei harrasteta vain koska se toinen haluaa, vaan koska minunkin sietäisi haluta, onhan se hemmetin mukavaa puuhaa.
Nainen tykkää myös siitä, että hellyyttä on muutenkin kuin seksin muodossa. Voit koskettaa naista ohimennen niskaan tms ja mennä sitten vain pois. Suudella korvan viereen ja sanoa että hän on ihana ja kaunis. Nainen tarvitsee sellaista tunteakseen itsensä seksikkääksi. Nainen tarvitsee miehensä ihailua. Mutta sitten menet vain pois naisen luota, ettei hän ajattele, että taas se kinuaa sitä seksiä. Tee noita vaikka tilanteissa, joissa ei olisi edes mahdollista harrastaa seksiä. Kyllä se nainen sieltä syttyy, mutta se vaatii tiettyä mielentilaa.
Onnea teille ja suhteenne eheytymiselle. Toivon, että teillä kääntyy asiat parhain päin. Se vaatii molemmilta paljon, mutta kyllä se onnistuu, jos tahdotte suhteestanne toimivan. Jutelkaa asiasta syyttelemättä ja ymmärtäen.