Porkkalan lukiota uhattu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Porkkalan lukiota uhattu
9.11.2007 10:10

Kirkkonummen Porkkalan lukiota on uhattu. Uhkailija lähetti viestin lukion oppilaan tyttöystävälle. Viestissä hän pelottelee koulua seuraavilla ampumisilla.

Rehtori on käskenyt kaikkia oppilaita pysymään luokissa. IL:n tietojen mukaan Poliisi on paikan päällä selvittämässä asiaa.

Kirkkoharjun koulua uhattiin Kirkkonummella
9.11.2007 10:10

Kirkkonummen Kirkkoharjun koulua uhattiin internetin kynttiläsivustolla. Sivuston tarkoitus on ollut muistaa Jokelan tragedian uhreja.

Poliisi kävi tänä aamuna paikan päällä tarkistamassa tilanteen. Mitään uhkaa ei havaittu, minkä vuoksi poliisi katsoi aiheelliseksi rauhoitella koulun oppilaita.

Kirkkonummen poliisin rikosylikomisario Rune Svanin mukaan poliisi ottaa vakavasti kaikki vastaavat uhkaukset. Svanin mukaan niistä pitää ilmoittaa välittömästi poliisille.

http://www.iltalehti.fi/jokelantragedia/200711096828227_jt.shtml

Tavallaan vähän eri asia mut kuitenkin sama... mä kun kävin tossa samassa rakennuksessa aikanaan ylä-astetta niin muistan kun sinne oli kerran soitettu pommiuhkaus.
Silloinkin poliisit kävi koirien kans paikat läpi mut eihän siellä sit mitään ollu.
Jonkun julmaa huvia tommoset.

:| :'( ei ollut yllätys. Sitä en itse käsitä, miten media on repostellut asiaa.
Ja miksi niitä videopätkiä, joiden haitallinen vaikutus katsojaan tiedetään
vielä eilen ainakin esiteltiin televisiossa, vaikkakin vaan välähdyksinä- mutta silti.

:|

Poliisi vartioi koulua Hyrylässä
9.11.2007 10:32

Poliisipartio on tänään koko päivän vahtimassa Hyökkälän koulun turvallisuutta Hyrylässä.

Koulu ei Järvenpään poliisin mukaan saanut suoraa uhkausta minkäänlaisesta iskusta, mutta huhuja siitä on ollut liikkeellä.

Iltalehden saamien tietojen mukaan YouTubeen olisi ilmestynyt video, jossa uhataan Hyökkälän peruskoulua Hyrylässä. Myös Hyrylä kuuluu Tuusulan kuntaan.

IL:n sivuilta tämäkin

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Tavallaan vähän eri asia mut kuitenkin sama... mä kun kävin tossa samassa rakennuksessa aikanaan ylä-astetta niin muistan kun sinne oli kerran soitettu pommiuhkaus.
Silloinkin poliisit kävi koirien kans paikat läpi mut eihän siellä sit mitään ollu.
Jonkun julmaa huvia tommoset.

Meillä oli myös yläasteella (1990). Toi on tosi yleistä että kouluihin soitetaan pommeista

:(

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
vielä eilen ainakin esiteltiin televisiossa, vaikkakin vaan välähdyksinä- mutta silti.

Miksi aina syytetään mediaa? Sairaat ihmiset saavat kimmokkeensa aina jostain, käsiteltiin jotain juttua paljon, tai ei.

Samalla lailla niitä esim.Yhdysvalloissa tehtyjä iskuja reposteltiin (ei ehkä Suomen mediassa kun ei olut niin omakohtaista,mut netissä) ja niistähän tää Pekka on sen ideankin saanut ja ihaili niitä tekijöitä... |O

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Miksi aina syytetään mediaa? Sairaat ihmiset saavat kimmokkeensa aina jostain, käsiteltiin jotain juttua paljon, tai ei.

Niin,ennen nettiä kimmokkeena toimi kuulemma kirjat!

Sanoi joku psykologi/jonkun alan tohtori/joku muu...
Sori,menee kaikki lähteet ihan sekaisin kun tulee joka tuutista jonkun alan asiantuntijan haastattelua ym

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

en yksinomaan syytä mediaa. Tottakai tälläisesta asiasta tulee puhua, ja sitä käsitellä. Itse koen kuitenkin median, esim. iltapäivälehdistön ja osin
televisionkin käsitelleen tätä tapausta myös tavalla jolla en toivoisi asiaa tuotavan julkisuuteen.
Niinkuin jo sanoin, en itse käsitä sitä miksi sitä videopätkää on pitänyt jokapaikassa vilautella.
Ja uskon, vaikka Vanhanen vetosikin median hienotunteisuutten, että vetoomusta ei kuultu.

Uskon, että ainakin sensaatiolehdet ja iltapäivälehdetkin repostelevat asiaa raadollisesti ja rahanahneesti.

V'älittämättä lainkaan omaisten tuskasta.
Ja pelkään, että lehdet käyttävät keppihevosenaan selvitymistarinoita.

Sairas mieli toki voi saada kimmokkeensa mistä vaan, mutta kyllä tietynlainen kimmokkeille altistaminen lisää ihmisten sairaita tekoja.
Olen siis sitä mieltä silti, että asioista pitää puhua, ja toivonkin että tämä herättäisi oikeaa arvokeskustelua ja avaisi silmiä sille, miten tästä eteenpäin.

Yhteistyössä