Porin päiväkodeista...

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Alkaa olla tarve hakea päiväkotipaikkaa lapselle. Mutta minne... Joo, lähelle kotia ois varmaan järkevää, mutta... Asutaan Meri-Porissa. Pihlavan päiväkodit ei iske. Niihin siis ei. Miten Uusiniitty tai Mäntyluoto, onko jollain kokemuksia? Entä Viikari? Se houkuttelis tuon kuvataidepainotuksen vuoksi..
Mitä kokemuksia, missä teillä muilla lapset on/on ollut? Mielipiteitä? Henkilökunta? Onko lapset tykännyt?

Mun lapset oli Enäjärven päiväkodissa ja henkilökunta oli tosi mukava. Pienempi lapsi oli osan hoitoajasta Metsälän ryhmäpäivähoidossa eli hoiti oli enemmän kodin omaista koska hoitopaikkana oli omakotitalo. Sielläkin hoitajat olivat tosi kivoja. Lapset tykkäsivät olla hoidossa.

Toi Metsälä löytykin kanssa joo. Enäjärven olin kokonaan unohtanut, pitääpä laittaa mietintään sekin.
Koitin löytää tosta Metsälästä lisää tietoa, muttei löydy... :/
Tyhmää, kunnei noista oo mistään mitään sen enempää, paha alkaa hakea, kun ei oo mitään tietoa itellä noista mistään. Ois kiva EDES netistä tutustua vähän ja katella, kunnei oikeen paikan päällekään viitti jokaseen mennä kattelemaan ja kyselemään... :/

Metsälä kuuluu Enäjärven päiväkodin alaisuuteen. Päiväkodin johtaja hoitaa Metsälän asiat kanssa. Metsälässä hoidetaan eri ikäisiä lapsia. Eskarilaiset menee päiväkotiin. Kaupungin sivuilla voi olla ehkä jotain tietoja päiväkodista sekä Metsälän ryhmiksestä.

Joo, netistä löytyy yhteystiedot, toisista aukioloajat. Eipä juuri sen enempää. Siksi koitankin täältä kysellä, täällä kun kuitenkin on ihmisiä, joiden lapset ko. paikoissa... Metsälästä ei löytynyt mitään :(

Oletko muuta muotoa harkinnut kuin "perinteistä" päiväkotia. Meidän 2 ½ -vuotias tyttö on Uudellakoivistolla yksityisessä Sporttivekarat-ryhmiksessä. Kokemukset hyviä. Monenikäistä lasta, osan päivää 2 pienessä ryhmässä, silloin kun vähemmän porukkaa, yhdessä kaikki.

Tämä ehdotus siksi kun kuitenkin Viikariakin mietit, ei "Koivistot" siitä enää kaukana sitten ole. :) Muistathan että alle 3-vuotiaista saa yksityisessä hoitopaikassa täyden kotihoidontuen (3 vuotta täyttäneistä pienemmän yksityisen hoidon tuen).

Meillä on kokemus Uudeltakoivistolta, Ruosniemestä ja Pohjatuulesta. Noista ei vissiin mikään ole edes vaihtoehtona

Vaihtoehdoiksi kyllä käy :) Mulla vaan ei vielä sitä työpaikkaa oo, eli en tiedä, mihin suuntaan tästä lähden. Siksi siis ajatuksessa oli tästä läheltä, ettei tulis mitään hirveetä kiertoa työmatkan varrelle, se kun taidan olla aina minä, joka hoitaa hoitoon kuskaamiset ja hakemiset, kun miehellä on ei-siihen-tarkoitukseen-käyvä työauto, ja työ on erilaista...
Mitä teillä noista on tykätty?

Mä tulen kehumaan Sporttivekaroita vielä sen verran että tosiaan meidän laps on ollut siellä nyt vuoden. Aloitusvaiheessa saatiin olla itse mukana, tutustua hiljakseen. Ekoina viikkoina tyttö takertui aamuisin kiinni kyllä, muttei silloinkaan liiemmin itkeskellyt. Pahin uhmaikä ollut nyt päällä puolisen vuotta, eikä silti yhtä ainutta kertaa ole tarvinnut aamuisin itkulla lähteä hoitoon. Muistelee "tätejä" ja muita lapsia kotona, kun saa haavan, haluaa näyttää sen kummitädille ja ryhmiksen hoitajille. Aina menee mielellään, vaikka lähtee toki kotiinkin mielellään. :D

On oppinut kuperkeikan, yhdellä jalalla seisomisen, hyppii, juoksee, pelaa palloa... myös laulaa, loruilee, pitää huolta pienemmistään ja isommistaan, pyytää anteeksi, kiittää, toivottaa "ole hyvä" ja "paljon onnea", osaa ruokapöytätoivotuksen, jaksaa kuunnella kirjoja, leikkiä toisten kanssa yms. Tokihan kaikkia näitä kotonakin tehdään, mutta näkee että siellä on ollut kyllä hyvässä huomassa ja varhaiskasvatuksessa. :)

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24755433:
Ok... Hyvä tietää :)

Omat lapseni ovat par´aikaa herralahdessa, itse asiassa ovat olleet jo parisen vuotta.. eikä minulla ole pahaa sanottavaa.. Olisi kiva saada mielipiteelle myös perustelu, en itse saa ainakaan irti mitään lauseesta "aivan hirveä paikka"...

Pakko nostella, tää asia alkaa olla väistämättä edessä viimeistään ens viikolla... :/

Ootteko soittanut ja käynyt etukäteen tutustumassa johonkin, siis jo ennen hakemuksen jättämistä? Vai toivonut hyvää tuuria, ja laittanut hakemukseen paikat, missä ette oo käynyt?

Uudenkoiviston pk oli mahtava paikka, Pohjatuulessa oltiin kesäpäivystyksessä ja se talo toimi ainakin sillon ihan ok. Ruosniemi kannattaa kiertää kaukaa.
Nyt tirppa on Isosannan pk:ssa (vaihdettiin just paikkaa) ja se on ainakin tuon ryhmän osalta aivan loistava talo näin lyhyellä kokemuksella katsottuna.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24943579:
Ok... Onks sulla ollut jotain tietoa noista paikoista etukäteen? Vai haitko paikkaa vaan esim. sillä perusteella, että on lähellä/työmatkan varrella?

Hain paikkaa lähinnä sillä ajatuksella et olis suht liki ja alue olis sama mihin kouluun menis aikoinaan.
Paikoista on vaikee saada mitään kunnon tietoo etukäteen vaikka pari tuttuakin tekee töitä päiväkodeissa, paikkoihin tutustuessa on kyllä saanu aika hyvän hajun jo et millanen paikka on kyseessä.