poppakonstit!

Olettekos kokeilleet poppakonsteja joilla saisi synnytyksen käynnistymään? ;) onko toimineet vai jättäneet kylmäksi? :) itsellä alkaa kohta rv 38, ni suunnittelin joskos sitä alkais kaikkea kokeilemaan, kun tää raskaus alkaa käymään voimille todenteolla..

• Tykkää
Reactions: Sitkeäsissi
Sauna, seksi, siivous, haravointi, tulinen ruoka..näitähän piisaa. Mulla ei auttanut mikään. Poika syntyi 42+0, käynnistyksellä. Itsestään ei olis ulos tullu. Noi konstit SAATTAA auttaa, jos on muutenkin jo paikat valmiina ja synnytys oikeasti alkamassa..

Ainahan sitä kannattaa kokeilla jos siltä tuntuu, ei kuitenkaan niin että kaikki energia ja voimat menee vauvan häätämiseen, koska tarvitset synnytykseen voimia.

Ite oon nyt rv:lla 39+0 ja testannut jonkin verran noita poppaskonsteja: saunaa, seksiä, haravointia, vadelmanlehtiteetä, pikkuvarpaiden hierontaa...

Mutta saunominen ja seksi kuuluisi muutenkin elämääni lähes päivittäin :)

Ja ainakin oli paikat pehmenneet ja sormelle auki viime viikolla! Ja kaulakin lyhentynyt taas :) Että ehkä jotain vaikutusta ollut.

Onhan noita kaiken maailman "poppakonsteja", mutta kyllä se vauva syntyy tasan silloin kun se on siihen valmis. Turhaahan vauvaa on kohdusta alkaa liian aikaisin häätämään. Ja siivouksista yms. ei taida mitään apua olla. Itse tein viime raskaudessa sen virheen että kun kipeät supistukset alkoivat, niin aloin rehkimään ja liikkumaan, että synnytys varmasti lähtisi käyntiin. Tuloksena se että kun lopulta lähdimme sairaalaan olin valvonut yli vuorokauden, ja olin aivan poikki. Olisi vain pitänyt ottaa särkylääkettä ja yrittää levätä tulevaa synnytystä varten.

Se myös kannattaa muistaa, että vauva joka syntyy viikoilla 38-42 on aivan normaali aikainen, eli vaikka raskaus kestäisi yli 40 viikon, se ei ole vielä yliaikainen. Sitä kun ei pysty päivälleen ennustamaan milloin vauva päättää syntyä.

Täytyy kurkata tuonne sivuille ;).. Ja siis tiedoksi, että puoli huumorilla tätä ketjua lähdin kirjoittamaan :). Jos lapsi menee yli 40vko niin sitten menee :). Tosin tulin juuri neuvolasta ja lapsi on aivan lähtökuopissa :p. Sydänäänet saatiin läheltä lantioluuta ja neuvolatäti sanoi, että hyvin voi käynnistyä parinki päivän sisään ja oikeastaan toivoo sitä, kun muuten mä joutuisin viettämään pitkän ajan tukalassa tilassa :). Että katsotaan nyt tarvitaanko edes mitään poppakonsteja ;)

Yhteistyössä