Poppakonstit alkion kiinnittymiseen?

Listattaisiinko taas muistin piristämiseksi näitä enemmän tai vähemmän hyviksi koettuja poppakonsteja alkion kiinnittymiseen? :)

Itselläni mieleen tulee:

1. Miniaspiriini, mikäli on korkea hemppa ja alhainen verenpaine.
2. Punaviini, tumma suklaa ja vihreä tee (?) parantamaan kohdun verenkiertoa.
3. Stressitön elo ja chillailu (aivan kun joku siihen piinisaikana pystyisi :D).

Sitten eikö vielä joidenkin vitamiinien vielä pitäisi auttaa? Ja ehkä sinkin?

Enemmän tietävät voisivat mielellään täydentää listaa ja korjata siinä olevia virheitä...

Minä olen kanssa pohtinut asiaa. Tuosta punaviinistä ja suklaasta olen kanssa kuullut.

Mutta lapsettomuuspolilla kuitenkin kehoitettiin pitämään ehdotonta alkoholitonta linjaa ovulaatiosta menkkoihin. Elikkäs vain alkukierrosta saisi juoda viiniä jne...

Olettekos kuitenkin juonut tuolle kiinnittymiselle hyväksi koettua punkkua vai pitäneet sitä vesilinjaa?? Minua on kanssa tuo kysymys paljon askarruttanut mieltä ja pitäytynyt olen vesilinjalla vaikka punaviini olisikin herkkua varsinkin ruoan kanssa viikonloppuisin.... ;)

Kyllä se varmaan kohtua rentouttaisi kun itsekkin vähän relaisi mutta en uskalla kun nimenomaan gyne sen kielsi.

Olipa jännä juttu tuo että sitä punaviiniä ei saisikaan juoda, tai siis mitään alkoholi pitoista.. Mä oon kanssa kuullu että se auttaisi..
Ihana tällänen ketju, tällasta oon kaipaillutkin, mä meinasit ens kierrossa että ottais nää poppakonstit taas käyttöön :D joten greippimehua aion juoda vaikka väkisin kierron joka päivä! :D vaikka väkisin, en siis tykkää yhtään siitä. Ai että tumma suklaa, mihinkäs se vaikuttaa? Ja paljonko sitä pitää syödä..
Mä ajattelin kysyä ens kerralla kun inssi on tehty että miten on ton alkoholin suhteen että pitäisikö olla täysin holittomalla linjalla vai kuinka.. :)

Tumma suklaa vaikutta verenkiertoon ja estää verisuonitukoksia. Pari palaa päivässä pitäisi riittää, sillä suurina määrinä vaikutus voi olla suklaan sisältämän kofeiinin takia negatiivinen.

Ollako, vai eikö olla "punaviini -linjalla", siinäpä vasta kysymys jota myös täällä pohditaan. :D

Zin
Mun klinikka sanoo että lasi tai kaksi viiniä päivässä saataa lisätä hedelmällisyyttä. Tupakka ja yrttituotteet on ehdottomasti kielletty. Foolihappo on pakollista, mutta ei alkion kiinnittymisen takia vaan sikiövaurioiden estämiseksi.

En vielä voi kertoa auttoiko lasi punaviiniä päivässä alkion kiinnittymiseen vai ei... :)

Jos on vähänkään kilpirauhasen vajaatoimintaa niin lääkitys.
Ameriikoissa kuulema käytetään aina ivf-hoidoissa tukena kortisonia, ja on sitä täälläkin käytetty vaikkei vasta-aineita olisikaan. Mutta tää on taas yks niitä asioita joihin moni lääkäri suhtautuu nihkeesti kun ei haluta lääkitä "turhaan" :(

Vähän tylsä vastaus nyt, mutta mä taidan uskoo lähinnä vaan lääketieteellisiin keinoihin :p

Nimim. 'kaikki kotikonstit kokeiltu'..

omenaviinietikkaa vedin ruokalusikallisen päivässä vaikka kuinka kauan ja lisäksi vehnänalkioöljyä teelusikallisen päivässä. Ekaks mainittua ainakin käytetty perinteisesti eläinten tiinehdyttämisessä, vehnänalkioöljyllä samoja hyviä ominaisuuksia kun helokkiöljyllä, ne omega-rasvahapot kai vaikuttaa sikiön hyvinvoinnin lisäks hedelmöittymiseen positiivisella tavalla.

5 vuotta odotettu plussa tuli onnellisesti lokakuussa näiden kuurien jälkeen, tosin ehkäpä se IVF vaikutti myös.. Toivotan kovasti plussatuulia kaikille!! :heart: :heart:

Nostelen tätä aihetta, kun nykyään on näitä kaikkia lääkkeitäkin käytetty tähän.. mutta mitä kaikkia vois käyttää samassa hoidossa, ei kai koko skaalaa sentään? Vai onko jollain ollu?

- gonapeptyl
- prednisolon
- minidisperiini
- zumenon (myös tuoresiirron jälkeen)
- synarela (pari suihkausta muutama pvä punktiosta/siirrosta)

Lääkäri ei näe hyödyllisenä näitä kortisoneja ja disperiinejä (vaan saattas olla jopa haittaa?!), mutta kun niitä on jääny aiemmasta hoidosta niin mitä jos ottas omin päin? Jollain muullakin ollu se Gonapeptyl + nämä.
Lisäks mulla on vielä thyroxiini jatkuvassa käytössä.
Ja tietysti monivitamiinit koko hoidon ajan, loppukierrossa tärkeitä ainakin E-vitamiini, magnesium ja seleeni.

Viimeksi muokattu:
Toka inseminaatio viime viikolla. Lääkärin arvio kiinnittymisen täksi päiväksi. Käytössä Luget, vehnänalkioöljy, monivitamiini. Illalle sattuu sopivasti illallinen kaveriporukalla, joten punkkuakin aion pienen annoksen ryystää.

Yhteistyössä