Ponnistaminen ilman supistuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siirappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siirappi

Vieras
Miten ponnistaminen eroaa supistusten kanssa ja ilman?

Minulla meni synnytys niin että kätilö teki sisä tutkimuksen ja sanoi että olen lähes 10cm auki, hän lähti johonkin ja sanoi että soita kelloa jos ponnistuttaa. Minulle tuli samanlainen supistus kuin koko avautumisen ajan oli tullutkin, meninkö sitten johonkin paniikkiin "nyt se syntyy" ja soitin kelloa. Sanoin kätilölle että ilmeisesti ponnistuttaa. Hän sanoi että ponnista sitten. Ponnistus vaiheessa ei missään vaiheessa supistellut ect, enkä niitä jaksanut odottaa.. halusin vauvan ulos (kun pää oli jo tullut) joten ponnistin ilman supistuksia. Synnytys tapahtui ilman mitään puudutteita/kivunlievityksiä.

En ehkä tiedä mitä nyt tarkoitat, mutta ei kai se siis eroa mitenkään se varsinainen ponnistus. Tai en tiedä, helpommalla olet päässyt =) Ehkä se on se ponnistusta EDELTÄVÄ aika ollut erilainen, mutta samalla lailla kaikki lykkää..

Tällä vastauksella pääsen varmasti tuohon tyhmimpien listalle :xmas:

no mulla oli supistuksia mutta kätilö ei osannut neuvoa että koska ponnistan,joten ponnistin vähän väliä ja sitten sanoi melkein loppuvaihees et muistathan ponnistaa kun supistaa..olin sillee et en kun ponnistan kun tuntuu siltä.
ei se mitään neuvonu mua :(

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
Mä en tuntenut supistuksia ja miehen pitää aina sanoa mulle koska supistus tulee :D ja hyvin se onnistu!
Miehellä ollut tärkeä rooli synnytyksessä :D Vielä kun ukot ponnistaiski meidän puolesta, ois kiva =)

Mitä mikä... ei se helppo synnytys ollut! mikä tuossa sai kuulostamaan helpolta? En mennyt yksityiskohtaisesti synnytystä läpi koska se ei liittynyt tuohon ponnistamiseen. :D jokaisen sentin tunsin mikä avautu, koska synnytys käynnistettiin.

^tämä siis jassoo:lle :)

Niin tarkoistus siis että jos ei tule ponnistamisen tarvetta mutta ponnistaa silti, onko se jotenkin erillaista?
Ihanaa miten täällä saa vastauksia!

Alkuperäinen kirjoittaja siirappi:
Mitä mikä... ei se helppo synnytys ollut! mikä tuossa sai kuulostamaan helpolta? En mennyt yksityiskohtaisesti synnytystä läpi koska se ei liittynyt tuohon ponnistamiseen. :D jokaisen sentin tunsin mikä avautu, koska synnytys käynnistettiin.
Nyt putosin vielä enemmän kärryiltä. Mikä se pointti sitten oli?

Muoks..Vastasitkin jo tuossa ylempänä

mulle kätilö sanoi että ponnistaminen ilman supistusta on melko tehotonta, kun olisin halunnut ponnistaa kun kesken ponnistusvaiheen supistukset hetkeksi lakkasivat. odotin sitten vain tuskissani supistusta että saisin taas ponnistaa.

mulla ekan kohdalla hävis ponnistuspakko ja supistukset kskenkaiken, tokasta ei tullu mitään ponnistusoloa, sieltä se ois putkahtanu ilman kätilöä jos en ois tajunnu soitella kelloa kun alko kirvelemään. eikä tarvinnu ponnistella, ihan tuo tuolta tuli vaan, repien paikat tullessaan.. :xmas:

Minulla tuli tasan yksi työntösupistus ja sitä ei voinut vastustaa, oli vain mentävä mukana. Sen jälkeen ponnistin vain kun sain kerättyä voimia edellisestä ponnistamisesta.

Olisi ollut mahtavaa, jos olisi se työnnättämisen tunne tullut joka supistuksella, mutta tuntui välillä että en kyllä enää ponnista kun ei se mihinkään sieltä liiku kuin millin kerrallaan :whistle:

Supistuksethan näkyy käyrällä. Itse en niitä kiitos ihanan epiduraalin tuntenut. Ponnistin silloin kun kätilö sanoi, että ponnista. Vähän kuin jumpassakin tehdään mitä ohjaaja sanoo oikeaan aikaan. 12 minuutissa kuopus oli ulkona ilman kipuja. Oli kyllä ihana synnytys verrattuna toiseen, jossa ponnistusvaihe oli yhtä helvettiä.

Yhteistyössä