ponin painoraja??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli siis, täällä nyt on jo mun kaksi aikaisempaa keskustelua, mutta selvennän tähän nyt vielä enemmän. Saanko ratsastaa 120cm säkäisellä ponilla? poni ei ole kovin siro muttei kovin vankkarakenteinen. Ei ole myöskään vanha, laiha tai lihava. Olen 167cm pitkä, mutta selässä ollessani jalkani eivät ylettäneet yli ponin polvien, vaikka jalustimet tuntuivat sopivilta. Mulla on aika lyhyet jalat mutta oon muuten pitkä. Poni kulki viime tunnin tosi reippaasti, ei esittänyt mitään väsymystä lopputunnistakaan. Painan 49kg. Saanko ratsastaa sillä ponilla? tosi epäsäännöllisesti kyllä menisin! menisin ehkä kerran kolmessa viikossa enkä tekisi muuta kuin ravailisin ja laukkailisin vähän. Omistajan mukaan olen sopivan kokoinen.

Eihän sitä nyt noin vaan voi päätellä. Poneja on erilaisia.

Mäkin olen yhden kerran ratsastanut ponilla vaikka painoin silloin melkein 60 kiloa.

Eihän sitä nyt noin vaan voi päätellä. Poneja on erilaisia.

Mäkin olen yhden kerran ratsastanut ponilla vaikka painoin silloin melkein 60 kiloa.
Niin, totta... mutta kuulostaako tuo pahalta ihan yleisesti? Luuletko että siitä olisi ponille haittaa? omistajan mukaan olen sopiva, mutta hänhän ei tietenkään tiedä painoani tarkkaan vaan sanoo tuon arviostaan. Luotan silleen omistajan sanaan, mutta kun en saa mielenrauhaa, että mitä jos poni saa selkänsä kipeäksi mun takia .