Pomo syrjii ja aiheuttaa stressiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 10

Vieras
Olen nyt 10 viikolla raskaana. Lapsi on erittäin toivottu ja kauan yritetty. Ainoa tummapilvi ilon edessä on pomoni. Olen hänelle kertonut raskaudesta, ihan senkin vuoksi etten voi mennä kaikkiin työtilanteisiin mukaan (väkivaltaiset potilaat yms.)

Pomoni on reilu 50v. suoraan sanoen katkera vaihdevuosi hirmu. Hänellä ei ole lapsia, eikä muuta elämää kuin istua vapaaehtoisesti ympäripyöreitä päiviä työpaikalla. Muille työntekijöille pomo on kuin aurinko, mutta minulle tunkee kaikki ns. hanttihommat, eikä myönnä lomia pyytämilleni ajankohdille vaikka tälle ei ole mitään perusteltua syytä. Esimerkkejä olisi vaikka muille jakaa, mutta lyhyesti sanottuna kohtelee minua eriarvoisesti.

Nyt raskaana ollessani olen aika herkillä ja monet yöt valvonut asian vuoksi ja välillä purskahdan itkuun töissä. Yritän nauttia tästä ihanasta ajasta, mutta pomo kiusaamisellaan aiheuttaa stressiä ja pahaa mieltä....

Toisaalta, moni hoitaja tekee töitä täysin normaalisti raskaudesta huolimatta...eli siinä mielessä ehkä pikkuriikkisen ymmärrän pomoa. Jos yhden työntekijän raskaus tuo muutoksia työtehtävien suorittamiseen, ihan alkuraskaudesta saakka, ilman lääkärintodistusta asiasta.

Vaikkakin kiukuttelu esim. lomien ajankohdan suhteen on ikävää.

[QUOTE="Vieras";25837840]Noin alkuvaiheessa raskauden ei pitäisi kyllä vaikuttaa sun työnkuvaasi yhtään mitenkään.[/QUOTE]

Jos työhön ei liity tietyt kemikaalit tai säteily :saint:

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Eikö kirjoittaja kertonut että työhön kuuluu väkivaltaisesti käyttäytyviä potilaita. Itse en ottaisi kyllä iskuja vatsaan missään raskauden vaiheessa. Ja eikö kysymyksessä ollut eriarvoinen kohtelu ja syrjintä, eikä niinkään se että kieltäytyisi työtehtävistä.

Yhteistyössä