Pomo pyysi auttamaan lapsensa rippijuhliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Perjantaina tapahtui töissä jotain todella kummallista. Pomoni, jonka kanssa en pahemmin ole töissä edes tekemisissä, pyysi minua tarjoilemaan lapsensa rippijuhliin heinäkuussa. Kahvin keittoa, noutopöydän täydentämistä, jne. Ei siis mitään sen ihmeellisempää.
En todellakaan tiedä, miksi pyysi juuri minua, kun emme edes tunne toisiamme sen ihmeemmin, mitä nyt töihin liittyvissä asioissa vaihdamme muutaman kerran viikossa muutaman sanan. Töissä 20 muutakin ihmistä, ja varmasti tuntee todella paljon ihmisiä, joista olisi voinut pyytää ketä tahansa muutakin tekemään vastaavan tehtävän. Mutta pyysi minua.

Olen toki imarreltu, mutta todellakin hämmentynyt. En edes tiedä, missä pomoni asuu, tai millainen perhe hänellä on.
Sanoin asiasta eräälle työkaverilleni, ja hänkin ihmetteli asiaa, ja sanoi, ettei hän kehtaisi mennä.
Tarjoilu ei liity ammattiini millään tavalla.
Mitä te tekisitte?
Toisaalta tuosta voisi olla hyötyä itseni kannalta töihin, "verkostoitumista", mutta toisaalta... Miksi? :D

No ehkä juuri siksi kehtasi pyytää, kun olette etäisempiä? Jonkun läheisemmän olisi saattanut kutsua vieraaksi? Luulisi, että jonkun toisenkin on pyytänyt?

Ei ole kutsunut vieraaksi muita työntekijöitä, eikä kutsu. Vierainan vain sukulaisia ja heidän perhetuttujaan. Kysyi minulta, olisiko minulla jotain kaveria, joka tulisi mukaani auttamaan.
Palkan saisin päättää kuulemma itse.

mä ainakin vaatiisn palkan, ilmaiseksi en lähtis. muuten en kyllä haluais pomon kanssa ola juuri muuten tekmisiää kuin vaintäissä. On hyvä pitää erilllä työ ja siviiliminä =D

Ootko kenties nuorin nainen työpaikallasi? Kannattaa varmaan jättää juhlat väliin uskottavalla tekosyyllä, jottet leimaudu kahvia keittäväksi palvelijaksi.

Erikoisiin työjuttuihin pyydetään aina se, joka pärjää ennalta arvattavissa jutuissa ja joita ei tarvitse joka juttuun erikseen ohjeistaa. Tuskin on rahasta kiinni vaan enemmänkin tyypistä ap:n tilanteessa.

Ota kaveri mukaan ja pyydätte hyvät korvaukset jos pomosi on rahakas ja teette työnne hyvin. Hän pyysi sinua sen vuoksi, että olet nuori, ahkera, reipas ja luonteeltasi ilmeisesti sopivan helppo, että uskoo sinun tulevan ja kehtasi pyytää.

Erikoisiin työjuttuihin pyydetään aina se, joka pärjää ennalta arvattavissa jutuissa ja joita ei tarvitse joka juttuun erikseen ohjeistaa. Tuskin on rahasta kiinni vaan enemmänkin tyypistä ap:n tilanteessa.

No kun tää ei oo mitenkään työjuttuihin liittyvä juttu... :/

[QUOTE="jeppe";26213158]Ota kaveri mukaan ja pyydätte hyvät korvaukset jos pomosi on rahakas ja teette työnne hyvin. Hän pyysi sinua sen vuoksi, että olet nuori, ahkera, reipas ja luonteeltasi ilmeisesti sopivan helppo, että uskoo sinun tulevan ja kehtasi pyytää.[/QUOTE]

Niin, toivottavasti pyysi noista syistä, se olisi kunnia :) (ja kieltämättä kyllä osuu minuun aika hyvin). Mutta jotenkin tuosta tuli kuitenkin kovin hassu olo. Enkä ole tuossa työpaikassa edes ollut kuin 3 kuukautta... Joten en todellakaan tunne pomon kanssa mitenkään...
En vaan osaa päättää, menenkö vaiko en...

No en todellakaan menisi, ja jossain määrin kyllä loukkaantuisin asiasta. Siis jos työsi ei liity mitenkään tarjoiluun, niin miksi ihmeessä olettaa, että automaattisesti olet valmis kahvinkaatajaksi. Oletko töissä se vähän tyhmä bimbo, joka käsketään keittämään kahvia, kun ei muuta osaa?

[QUOTE="...";26213306]No en todellakaan menisi, ja jossain määrin kyllä loukkaantuisin asiasta. Siis jos työsi ei liity mitenkään tarjoiluun, niin miksi ihmeessä olettaa, että automaattisesti olet valmis kahvinkaatajaksi. Oletko töissä se vähän tyhmä bimbo, joka käsketään keittämään kahvia, kun ei muuta osaa?[/QUOTE]

Itse epäilisin taas että se fiksuin... joka ei käytä koko työpäivää paskanjauhantaan.

[QUOTE="...";26213306]No en todellakaan menisi, ja jossain määrin kyllä loukkaantuisin asiasta. Siis jos työsi ei liity mitenkään tarjoiluun, niin miksi ihmeessä olettaa, että automaattisesti olet valmis kahvinkaatajaksi. Oletko töissä se vähän tyhmä bimbo, joka käsketään keittämään kahvia, kun ei muuta osaa?[/QUOTE]

vai sinä haluaisit bimboja kaatamaan kahvia lapsesi juhliin? Tiedä mitä ne bimbot keksii...

Mene jos tiedät, että teet työsi hyvin ja osaat. älä mene, jos et osaa :) Jos teet asiat hyvin ja osaat, se nähdään työpaikalla ja sama juttu toistepäin :) Vaikka niin se ei saisi olla, niin niin se on (tiedän häideni perusteella nyt keitä en koskaan tule suosittelemaan ja palkkaamaan...vaikka moni on kysynyt ko. paikkoja minulta).

Jos et osaa, niin vot kertoa että sukulaisesi häät/rippijuhlat ovat samaan aikaan ja suku suuttuisi jos et osallistuisi :)

No miettikääs itse minkälaisen tyypin haluaisitte omaan perhejuhlaanne vastaamaan tarjoilusta..? Aivan, kaikki me halutaan sinne fiksu, toimelias, asioista selviävä tyyppi. Joten ota kohteliaisuutena. Lisäksi se että olet vieraampi on vaan plussaa. Sinun on vaan oltava jämäkkä ja ilmaistava jotenkin selkeästi että "voinhan minä tulla auttamaan, minulla sattuukin olemaan ihan vapaa viikonloppu silloin - mikä ettei". Että tulet auttamaan sen takia että sinä haluat sitä ei sen takia että hän on pomo tms...

Olen ollut nuorena lukiolaisena kahvinkeittäjänä ja tarjoilijana opettajan lapsen juhlissa. Parissakin.

silloin en osannut asiasta loukkaantua. Nyt varamaan odottaisin saavani kutsun juhliin, en tarjoilijaksi. eh haluaisi mennä auttelemaan.

Yhteistyössä